Råmelk

trollimagen

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Marsboerne2017
Hei!

Da jeg var 15 uker på vei oppdaget jeg en morgen at det kom dråper fra puppen. Etter et raskt søk på nettet kom jeg fram til at dette var råmelk. Litt i tidligste laget kanskje? Er det flere som fikk det så tidlig?

Nå er jeg 16+4 og har i løpet av de siste to dagene hatt to lekkasjer. Toppene jeg har på meg får plutselig store våte flekker på seg. Er det vanlig at det lekker så tidlig, og så masse?
Hadde jeg vært 35 uker på vei og riimelig fødeklar hadde jeg skjønt det, men jeg har jo så vidt begynt..

Hilsen en uerfaren førstegangsgravid! :D

Er også førstegangs og begynte å lekke rundt uke 16/17. Må nok anskaffe ammeinnlegg slik at det ikke blir flekker på alt, for det skjer bare oftere og blir mer :p

<3 29.12.14 <3

Har lest at det kan produseres så tidlig, det jeg reagerer mest på er at det bokstavelig talt drypper fra puppen uten at jeg er borti:p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har lest at det kan produseres så tidlig, det jeg reagerer mest på er at det bokstavelig talt drypper fra puppen uten at jeg er borti:p

Får du følelse av spreng også? Synes det er værre enn å dryppe rundt omkring :p

<3 29.12.14 <3

Har ikke kjent spreng enda, kanskje fordi jeg ikke vet helt hvordan det skal føles? Finner vell ut av det før jeg vet ordet av det:p I allefall om det fortsetter sånn her.

Er så nytt og spennende alt sammen så veldig kjekt å kunne forhøre seg med folk på formuet når man lurer på noe :D

Åja, sånn du mente ;) jeg er ikke komt så langt enda, så jeg vet ikke :)

❤️25.1.15❤️

Har du begynt å få råmelk om du klemmer det ut da?
Jeg klemmer ingenting for er livredd for at det skal øke produksjonen, men sånn det ser ut nå klarer kroppen fint å øke den på egen hånd:p

Har ikke kjent spreng enda, kanskje fordi jeg ikke vet helt hvordan det skal føles? Finner vell ut av det før jeg vet ordet av det:p I allefall om det fortsetter sånn her.

Er så nytt og spennende alt sammen så veldig kjekt å kunne forhøre seg med folk på formuet når man lurer på noe :D

Har aldri hatt spreng, men de blir hardere og vondere jo lengre det har gått siden det lakk sist. Av og til er det ufattelig vondt :p

<3 29.12.14 <3

Har aldri hatt spreng, men de blir hardere og vondere jo lengre det har gått siden det lakk sist. Av og til er det ufattelig vondt :p

<3 29.12.14 <3
Har kjent at de blir hardere, men har enda ikke gjort vondt - heldigvis! Blir vell mye spreng når ungen kommer og melka produseres på høygir;)

Har kjent at de blir hardere, men har enda ikke gjort vondt - heldigvis! Blir vell mye spreng når ungen kommer og melka produseres på høygir;)
Håper du slipper før fødselen :) Nåja, heldigvis noen mnd igjen på å psyke seg opp litt, hehe ;)

<3 29.12.14 <3

Jeg har merket det siste uka men bare når jeg presser. Ikke at det lekker. Men alle er jo forskjellige :)

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Idag kom det når jeg pressa litt.. Men jeg lurer på, skal det bare være sånn? Eller, skal jeg bruke noe krem eller noe padd forann liksom? Jeg er så redd for at det skal bli betent eller noe sånt, har en kjæreste som (bokstavligtalt) har en ting for å sutte på nippelen, og redd det skal resultere i noe sår...

❤️25.1.15❤️

Idag kom det når jeg pressa litt.. Men jeg lurer på, skal det bare være sånn? Eller, skal jeg bruke noe krem eller noe padd forann liksom? Jeg er så redd for at det skal bli betent eller noe sånt, har en kjæreste som (bokstavligtalt) har en ting for å sutte på nippelen, og redd det skal resultere i noe sår...

❤️25.1.15❤️
Ammeinnlegg er kun for å slippe å bli våt på klærne. Tror ikke det er noen fare for brystbetennelse før man har begynt å amme :)

Han må suge hardt og ha hele brystvorten i munnen (ikke bare tutten) for å kunne aktivisere mekanismen vi har inni der. Her er det mindre puppekos fordi det lekker, skjønner han godt :p

<3 29.12.14 <3

Ammeinnlegg er kun for å slippe å bli våt på klærne. Tror ikke det er noen fare for brystbetennelse før man har begynt å amme :)

Han må suge hardt og ha hele brystvorten i munnen (ikke bare tutten) for å kunne aktivisere mekanismen vi har inni der. Her er det mindre puppekos fordi det lekker, skjønner han godt :p

<3 29.12.14 <3

Ok ;) ja, han gav seg fort når jeg fortalte det igår, tror ikke det blir store problemet videre alikevell :p

❤️25.1.15❤️

Ok ;) ja, han gav seg fort når jeg fortalte det igår, tror ikke det blir store problemet videre alikevell :p

❤️25.1.15❤️
Haha, egentlig stygt å le :p

Tror ikke råmelk egentlig er noe å bekymre seg over, nå vet jeg ikke noe for sikkert selvsagt :)

<3 29.12.14 <3

Forrige gang fikk jeg råmelk i uke 15, helt normalt :)

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Har heldigvis roet seg litt de siste dagene. Går vell litt opp og ned dette og godt er det;-)

Back
Topp