Råd mot tørrhoste?

Erfaringen på min femåring er at det hjelper med vanlig saft, type solbærsirup fra Lerum f.eks. Det lindrer hosten og den såre halsen godt:) Men må være sånn litt "tykkere" saft, hjelper ikke med "tynn" saft som husholdningssaft eller fun light eller noe... Er jo mye sukker i solbærsirup, men det er jo ikke så ofte det trengs;) Er litt skeptisk til å bruke hostesaft på barn hvis det ikke er strengt nødvendig.

Sent from my iPad using BV Forum

Erfaringen på min femåring er at det hjelper med vanlig saft, type solbærsirup fra Lerum f.eks. Det lindrer hosten og den såre halsen godt:) Men må være sånn litt "tykkere" saft, hjelper ikke med "tynn" saft som husholdningssaft eller fun light eller noe... Er jo mye sukker i solbærsirup, men det er jo ikke så ofte det trengs;) Er litt skeptisk til å bruke hostesaft på barn hvis det ikke er strengt nødvendig.

Sent from my iPad using BV Forum
varmer du den`?

Cosylan er for tørrhoste vet jeg. Men den bør man unngå å gi til barn om man kan.

Honningdrops da? Hvitløk i maten?

God bedring!
Etter å ha rådført meg med lege har vi innimellom brukt cosylan til eldstemann her i huset. Jeg må alltid ha det selv når jeg begynner å hoste, og han har litt samme hoste som meg. Slitsomt med tørrhoste på natta som ikke vil gi seg :-(

Sent from my iPhone using BV Forum

Honning er det jeg synes at lindrer tørrhoste best. Men det må tas på skje eller i varm melk, og svalges saaaakte nedover halsen.

Ellers er honningdrops et godt alternativ. Kamferdrops også :)

Back
Topp