Råd mot tørrhoste?

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Vesla begynte i dag.
Noen hissige host innimellom. Tørrhoste høres det ut som for meg.
Hun er blitt helt hes i stemmen og sier hun har vondt i halsen.

Tror ikke det er halsbetennelse for hun har ikke feber.

men har noen av dere kloke kvinner noen tips til hvordan å lindre hosten litt.
Har bisolvon hostesaft, men føler egentlig ikke at det fungerer så bra..

Tar i mot råd med takk!

Bisolvon er vel mot slimhoste eller har de flere typer? Noskapin er mot tørrhoste, men aner ikke aldersgrensa på den. Damp er bra :-)

Bisolvon er vel mot slimhoste eller har de flere typer? Noskapin er mot tørrhoste, men aner ikke aldersgrensa på den. Damp er bra :)

Har de ikke en for tørrhoste og en for slimhoste? Eller er det kanskje et annet merke?
Jeg har brukt begge delene ved bronkitt, men det endte med at jeg bare brukte den mot slimhoste for den smakte best :p Men den funket faktisk mot tørrhoste for min del :)

Cosylan er for tørrhoste vet jeg. Men den bør man unngå å gi til barn om man kan.

Honningdrops da? Hvitløk i maten?

God bedring!

Cosylan er for tørrhoste vet jeg. Men den bør man unngå å gi til barn om man kan.

Honningdrops da? Hvitløk i maten?

God bedring!
honningdrops kan kanskje være noe ja :p
får ta en tur på butikken i morgen da.
Å takk.. satser på en rolig natt. o_O

Kald luft på soverommet og hodet høyere enn normalt.
Jeg pleier å legge et sengeteppe under overmadrassen til jentungen når hun begynner.
Bare pass på at hun er godt pakket inn og frisk luft.
Det synes jeg er mest effektivt.

Litt honning på en skje lindrer kløen i halsen.
Og mitt beste tips er å unngå melkeprodukter så lenge hun har "kiling" i halsen for melk gjør det hvis verre.

Kald luft på soverommet og hodet høyere enn normalt.
Jeg pleier å legge et sengeteppe under overmadrassen til jentungen når hun begynner.
Bare pass på at hun er godt pakket inn og frisk luft.
Det synes jeg er mest effektivt.

Litt honning på en skje lindrer kløen i halsen.
Og mitt beste tips er å unngå melkeprodukter så lenge hun har "kiling" i halsen for melk gjør det hvis verre.

oohh da blir hun fornærma.. hun elsker melk :P

For meg hjelper det med lunkent vann med en dæsj sitronsaft i. Syns det lindrer litt :)
Jeg "CuraMed" sugetablettene hjelper litt også, og så smaker de godt :p

For meg hjelper det med lunkent vann med en dæsj sitronsaft i. Syns det lindrer litt :)
Jeg "CuraMed" sugetablettene hjelper litt også, og så smaker de godt :p

Tror du jeg får det i en 4 åring?

Taster fra Appen <3

Tror du jeg får det i en 4 åring?

Taster fra Appen <3

Lunkent vann? Kanskje lettere enn å prøve å "dampe" siden hun ikke liker dusjing :p vannet kan jo være kaldt også, jeg bare syns det er godt med noe litt temperert når halsen liksom klør...
Eller curamed tablettene? Finnes både med blåbærsmak og sitronsmak og begge smaker godt, nesten som drops :)

Lunkent vann? Kanskje lettere enn å prøve å "dampe" siden hun ikke liker dusjing :p vannet kan jo være kaldt også, jeg bare syns det er godt med noe litt temperert når halsen liksom klør...
Eller curamed tablettene? Finnes både med blåbærsmak og sitronsmak og begge smaker godt, nesten som drops :)

Da får vi se i morgen. :-) prøver hva som helst. Det er så grusomt å høre på den Hosten. Får helt vondt inni meg.

Taster fra Appen <3

Back
Topp