Pynt :) til kake

m og mj

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt ferdig kakepynt I form av blomster. Har Googlet men finner liksom ikke noe.
Eller om noen vet om jeg kan pynte med germani/ de som ser ut som prestekrage :)

De selger vell på bakeri/konditori mener jeg :) men roser i marsipan/sukkerpasta er ikke så vanskelig å lage :)

Store elr små blomster?:)
Farger?

Som hun over skriver er ikke vanskelig å lage, finnes masse videoer og bildeforklaringer.
Marsipanroser for eks, det vil du klare lett malla;)

http://www.kakebaking.no/spiselige-...8stk-spisbare-blomster-rosa-og-gul-farge.html

Disse er jo veldig små...
Hvite eller rosa I fargen tenker jeg. Å helst store på størrelse med en fult utsprunget nellik :)
Har sett de, å de er små ja. Skal ha silke sommerfugler på så lurer på å ha på blomster å, eller synes du jeg bare skal ha sommerfugler?

Hvite eller rosa I fargen tenker jeg. Å helst store på størrelse med en fult utsprunget nellik :)
Har sett de, å de er små ja. Skal ha silke sommerfugler på så lurer på å ha på blomster å, eller synes du jeg bare skal ha sommerfugler?

Dåpskaken til snuppa di?

Spørs nå litt hvor stor den skal være, og om du kun tenker sommerfugler og blomster syns jeg ikke det virker mye...men skal du ha enda mer bør man gjerne utelukke noe...ikke allverdens med plass på en rundform.

Ser ut som det blir banning på deg da:P hehe...

Kjøp utstikkere og stikk ut fra, kjempe enkelt. Bruk en tynn trepinne og rull den over bladene, så får du litt mere liv i dem. Roser er jo egentlig også ganske enkelt å lage, men tar noe lengre tid.
Kan hende et bakeri kan lage for deg, men det kan bli dyrt, ettersom de mest sannsynlig blir lagd for hånd. De fleste har kun roser som er kjøpt ferdig. Mener vi tar 40-50!kr for en stor rose, og de er ferdiglagde

Dåpskaken til snuppa di?

Spørs nå litt hvor stor den skal være, og om du kun tenker sommerfugler og blomster syns jeg ikke det virker mye...men skal du ha enda mer bør man gjerne utelukke noe...ikke allverdens med plass på en rundform.

Ser ut som det blir banning på deg da:P hehe...
Nei kun sommerfugler og blomster og en vanlig rundspring form:)
Har 2 andre kaker og et koldtbord å lage den helga, så da holder jeg meg heller til moen ekstra sommerfugler:)
Å ja det er til snuppa :)
Men som du sikkert har skjønt så liker jeg å ha ting I hus I god tid :D

Nei kun sommerfugler og blomster og en vanlig rundspring form:)
Har 2 andre kaker og et koldtbord å lage den helga, så da holder jeg meg heller til moen ekstra sommerfugler:)
Å ja det er til snuppa :)
Men som du sikkert har skjønt så liker jeg å ha ting I hus I god tid :D
Hehe, ja...tidlig ute med det meste du...men ikke neg. det:D

Skulle gjerne laget de for deg:D:D

Kan sende deg noen enkle fremgangsmåter jeg:)

Jeg har kjøpt slike utstikker forme på panduro. Betyr det at jeg kommer til å stå å banne??? Aldri prøvd før:p
Tenkte å lage marshmallow lokk...

Hehe, ja...tidlig ute med det meste du...men ikke neg. det:D

Skulle gjerne laget de for deg:D:D

Kan sende deg noen enkle fremgangsmåter jeg:)
Jeg har laga roser slik de ble laget på gamle måten:) var noe vi måtte lære på kokkeskolen. Men synes det å jobbe med marsipan er noe stort kliss:p
Men av en eller annen grunn synes jeg det er kjempe morro å lage koldtbord og pynte det. Lage roser utav tomatskall er gøy og slikt, men ikke med kaker:p er rar der jeg.
Men tusen takk for tanken Synnøve :) satte stor pris på det:)
Men drømte om sommerfugler på kaka I natt, så får holde meg til det:)

Jeg har kjøpt slike utstikker forme på panduro. Betyr det at jeg kommer til å stå å banne??? Aldri prøvd før:p
Tenkte å lage marshmallow lokk...
Nei, det betyr ikke det. Er vel bare det at den kommentaren kom fra ei som kjenner meg nå og vet jeg har veldig liten tolmodighet med visse ting:p

Nei, det betyr ikke det. Er vel bare det at den kommentaren kom fra ei som kjenner meg nå og vet jeg har veldig liten tolmodighet med visse ting:p
Krysser fingrene for at det går bra:D

Back
Topp