Putte i nesen?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Lot Felix sitte 2 minutter alene med en skål puffet havre i dag. Da jeg kom tilbake var det ene øret fullt, og han var i ferd med å stappe nesen full av havre også.[:o] Håper og tror at jeg fikk ut alt, men han virker veldig ivrig på å prøve det flere ganger.[>:] "Ikke ekkelt putte nesen, artig putte nesen" var alt jeg fikk til svar når jeg prøvde å forklare at han ikke kan gjøre slikt...

Hvordan lærer man egentlig barn at de ikke skal putte ting i nesen? Selv om jeg selvfølgelig visste at dette ville komme, så har jeg bare ikke tenkt over hva jeg skal gjøre med det. Nå ser jeg for meg alle mulige problemer...Noen som har puttet inn noe dere måtte på legevakten for å fjerne? Noen som vet hvor lenge slike ting varer? Hvor gamle er de før faren er over?

Vet egentlig ikke så mye om det, men observerte at Amelia også prøvde å putte noe i nesen i helga [:D]

Kan vel ikke gjøre så mye mer enn å forklare [:)]

Ha ha, søt den gutten din!! Jeg tenker alltid på Lisabet som putta en ert i nesa (den ene Madikken-boka) når jeg hører om noen som putter noe i nesa. Han kommer vel til å syns det er veldig gøy jo mer fokus det får, så sikkert lurt å bare følge veldg godt med han! Håper tendensen går over
(og må innrømme at en toåring med masse puffet ris i øret og nesa høres ganske komisk ut [:D])

Uff, nei, oppmerksomhet er jo morsomt, men jeg kan jo ikke akkurat ignorere det heller.[&:] Uansett skal det vel testes ut ørten ganger, så skal han vel sjekke om mamma virkelig ikke synes det er morsomt de neste hundre gangene heller, og så skal han vise at det er dette han vil uansett. Er det ikke slik det er å være 2 år?

Hvordan gikk det med Lisabet? Jeg har bare et vagt minne om den boken, blandet med alle andre historiene jeg har lest og hørt om ting som ble puttet i nesen.

vis Phillip ser papir så begynner han å putte den i nesen.
en gang hadde hatt satt sor papir pit i nesen og vi fikk ikke den ute, men ventet 1-2 timer da kom den ute med nyse. vi prøver å fortelle han at man skal ikke sette noe i nesen, da svarer han tilbake ja.

ORIGINAL: Sukkertopp

Uff, nei, oppmerksomhet er jo morsomt, men jeg kan jo ikke akkurat ignorere det heller.[&:] Uansett skal det vel testes ut ørten ganger, så skal han vel sjekke om mamma virkelig ikke synes det er morsomt de neste hundre gangene heller, og så skal han vise at det er dette han vil uansett. Er det ikke slik det er å være 2 år?

Hvordan gikk det med Lisabet? Jeg har bare et vagt minne om den boken, blandet med alle andre historiene jeg har lest og hørt om ting som ble puttet i nesen.

Jeg mener hun til slutt kom seg til legen, men da hadde erten falt ut av seg selv. Hun og Madikken havnet i et slagsmål mener jeg å huske, og det ble visst såpass mye baluba at den falt ut!

Elstejenta stappet fast en liten blå perle i nesa, da var hun 3år om jeg ikke husker feil. Måtte til legevakten for å få den ut [:-] Kort fortalt, hun har ikke stappet noe i verken nese eller øre siden!
Lillemor stapper bare fingeren sin i nesa si.. eller nesa mi [8|]

Kiera puttet en fluortabelett i nesen for noen uker siden. Hadde veldig vondt, vi ringte legevakta som ba oss ringe giftsentralen. Vi ringte giftsentralen som sa de ville dradd på legevakta om hun hadde det vondt. Mens pappan var på telefon med giftsentralen tok jeg et papir og prøvde få henne til å blåse den ut.

Det resulterte i at hun blåste innover, så hun fikk den i svelget. (Jeg hadde ikke prøvd å få henne til å blåse ut f.eks perler ol, men fluortabeletten er tross alt oppløselig)

Så da var det skikkelig grusomt, når hun hadde en halvtørr fluor bak i svelget. Drakk en halv liter saft og da var den borte.
Etter dette har hun ikke puttet noe i nesen (heldigvis)

ORIGINAL: plysj

Elstejenta stappet fast en liten blå perle i nesa, da var hun 3år om jeg ikke husker feil. Måtte til legevakten for å få den ut [:-] Kort fortalt, hun har ikke stappet noe i verken nese eller øre siden!
Lillemor stapper bare fingeren sin i nesa si.. eller nesa mi [8|]
Det er slike episoder jeg ser for meg mange av framover ja.[&:] 3 år er kanskje gammelt nok til å lære av slike erfaringer? 2 år tror jeg ikke er det...

ORIGINAL: Julemamman

Kiera puttet en fluortabelett i nesen for noen uker siden. Hadde veldig vondt, vi ringte legevakta som ba oss ringe giftsentralen. Vi ringte giftsentralen som sa de ville dradd på legevakta om hun hadde det vondt. Mens pappan var på telefon med giftsentralen tok jeg et papir og prøvde få henne til å blåse den ut.

Det resulterte i at hun blåste innover, så hun fikk den i svelget. (Jeg hadde ikke prøvd å få henne til å blåse ut f.eks perler ol, men fluortabeletten er tross alt oppløselig)

Så da var det skikkelig grusomt, når hun hadde en halvtørr fluor bak i svelget. Drakk en halv liter saft og da var den borte.
Etter dette har hun ikke puttet noe i nesen (heldigvis)
Stakkars liten.[&o][&:] Så bra dere fikk den ut.

Back
Topp