Putebarn?

Gressenka_Mymlen_Lilleblomst_15

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Septembergull'17
Noen som har kunnskap om dette. Jeg hadde selv, og broren min og. Mener min mor også hadde det. Men vet ingenting om det. Begynte å tenke på det nå - men vil ikke min mor skal få vite det på en stund enda, så kan liksom ikke spør:p

♡02.03.2015♡

Hva i alle dager er putebarn?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hoftedysplasi du mener? Det kan være arvelig, så vil anbefale å nevne det til jordmor på første kontroll så dette kan føres opp i sv. papirene. :) Storebror fikk ul på hoftene etter at han var født ettersom bf sleit med hoftene som barn og svigermor hadde HD som barn.

Hoftedysplasi du mener? Det kan være arvelig, så vil anbefale å nevne det til jordmor på første kontroll så dette kan føres opp i sv. papirene. :) Storebror fikk ul på hoftene etter at han var født ettersom bf sleit med hoftene som barn og svigermor hadde HD som barn.

Stemmer:) det kalles putebarn rundtom her iallefall :p

♡02.03.2015♡

Stemmer:) det kalles putebarn rundtom her iallefall :p

♡02.03.2015♡
Har hatt litt med HD barn å gjort før, så kjente det igjen da du sa pute til hoftene. :p Men iallefall, nevn hvor stort antall i familien din som har hatt det sånn at det vil blir sjekket opp på ordinær ul og etter fødsel. Greit å få forebygget dette med en gang etter fødsel. :) Storebror her var vel 6-7 dager da vi fikk ul på hoftene, noe hun som sjekket hoftene stusset litt på. For i papirene hennes hadde jeg født i seteleie... Kan huske at han kom med hodet først da men, hehe. :p

Eldstemann her måtte ha d... hun lå skevt i magen fram til fødsel, så de tror d var derfor hun fikk HD... De fant d ut på den første undersøkelsen hos barnelege etter fødselen, så hun fikk den på når hun var 1 dag gammel.. Jeg var IKKE forberedt på d... Ante ikke hva d var, og ikke sett eller hørt om d så eg var litt knust som førstegangsgravid.. skjønner jo i dag at d er en bagatell i forhld til mye annet ;)

Samme her som de over skriver. Jeg var selv et putebarn, så sønnen min ble sjekket iløpet av noen dager etter fødselen på sykehuset, da dette kan være arvelig. (Ei venninne av meg måtte vente i ca 4 uker før hun fikk time, så om det ligger i slekta er det verdt å nevne slik at det ikke trenger å ta så lang tid ;) )

Eldstemann her måtte ha d... hun lå skevt i magen fram til fødsel, så de tror d var derfor hun fikk HD... De fant d ut på den første undersøkelsen hos barnelege etter fødselen, så hun fikk den på når hun var 1 dag gammel.. Jeg var IKKE forberedt på d... Ante ikke hva d var, og ikke sett eller hørt om d så eg var litt knust som førstegangsgravid.. skjønner jo i dag at d er en bagatell i forhld til mye annet ;)

Er det mye mer "styr" ?

♡02.03.2015♡

Er det mye mer "styr" ?

♡02.03.2015♡
njaa, vi hadde jo kjøpt nytt sete, men måtte leie et sånn spesial sete i stede. Og ikke kunne hun bruke så masse klær, ble liksom bare strømpebukse og body, i stedefor ssparkebukser å sånn. Så hadde mye ubrukt til henne Jeg syntes d var overveldende som nybakt mor, men d gikk jo helt fint ;)

Back
Topp