Pusteøvelser

Bee

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Noen som kjenner at babyen har begynt med det?
Jeg er ganske sikker på at hun i magen gjør det nå!
Er i uke 30.

Hvordan kjenner man det mener du?!

Kjenner det når jeg vet at jeg holder på hodet eller ryggen. Da kommer det små, hurtige pustebevegelser av og til. Kjente det godt med de to første også. Ikke hikking eller sparking, men en mykere opp/ned bevegelse.

Kjenner det når jeg vet at jeg holder på hodet eller ryggen. Da kommer det små, hurtige pustebevegelser av og til. Kjente det godt med de to første også. Ikke hikking eller sparking, men en mykere opp/ned bevegelse.

Jeg googlet det og da sto det at det var helt umulig å kjenne ;)
Her kjenner jeg aller mest bevegelse for tiden og lite spark, da det begynner å bli trangt. Så kjenner mange slike bevegelser og det gjorde jeg med førstemann også - men pustebevegelser har jeg aldri tenkt at det har vært :P

Visste ikke at man kunne kjenne det. Jeg kjenner masse hikk, og det er vel også et tegn på at de øver seg på å puste? Eller var det svelge?

Jeg googlet det og da sto det at det var helt umulig å kjenne ;)
Her kjenner jeg aller mest bevegelse for tiden og lite spark, da det begynner å bli trangt. Så kjenner mange slike bevegelser og det gjorde jeg med førstemann også - men pustebevegelser har jeg aldri tenkt at det har vært :p
Jaha. Hva har du googlet da? Søker du her inne på forumet f.eks. så finner du mange tilsvarende tråder med folk som kan kjenne det.
Og i andre forum:
http://www.klikk.no/forum/dinbaby/i...-se-pustebevegelsene-til-babyen-utenpa-magen/

Jaha. Hva har du googlet da? Søker du her inne på forumet f.eks. så finner du mange tilsvarende tråder med folk som kan kjenne det.
Og i andre forum:
http://www.klikk.no/forum/dinbaby/i...-se-pustebevegelsene-til-babyen-utenpa-magen/

Fikk opp endel svar fra jordmødre bl.a. hvor det sto at det ikke var mulig å se. Men de er jo ofte uenige om mye.. Sist svangerskap hadde jeg to episoder med falsk fostervannsavgang.. Det sa jordmoren min, mens jordmoren på sykehuset lo når jeg sa det ;)

Fikk opp endel svar fra jordmødre bl.a. hvor det sto at det ikke var mulig å se. Men de er jo ofte uenige om mye.. Sist svangerskap hadde jeg to episoder med falsk fostervannsavgang.. Det sa jordmoren min, mens jordmoren på sykehuset lo når jeg sa det ;)
Nesten som jeg må få det på film nå, bare for å bevise at jeg ikke skrøner :p

Har ikke opplevd det selv og gjorde det heller ikke forrige gang. Er straks 30 uker her også :)

Nesten som jeg må få det på film nå, bare for å bevise at jeg ikke skrøner :p

Nei altså jeg har også slike bevegelser - bare aldri tenkt tanken på at det er pustebevegelser. Alltid tenkt at det er lille frøkna som presser seg utover

Første vannavgang hos meg var "falsk". Var en lomme eller noe som hadde sprukket, det var ikke selve fostervannssekken :) så det er mulig.

Last edited:
Første vannavgang hos meg var "falsk". Var en lomme eller noe som hadde sprukket, det var ikke selve fostervannssekken :) så det er mulig.

Ja var det jeg også fikk beskjed om fra jordmora mi, men det var tydeligvis ikke jordmor på sykehuset særlig enig i ;)
Jeg tror likevel at det var falskt fostervann da det ikke kan forklares på annen måte

Ja var det jeg også fikk beskjed om fra jordmora mi, men det var tydeligvis ikke jordmor på sykehuset særlig enig i ;)
Jeg tror likevel at det var falskt fostervann da det ikke kan forklares på annen måte
Her var det fødelegen som konstanterte det :p jaggu er fagpersonale rundt om uenige i mye..

Her var det fødelegen som konstanterte det :p jaggu er fagpersonale rundt om uenige i mye..

Ja det er ganske utrolig egentlig ;)
Fikk sånne "kvalme" bemerkninger om at jeg måtte ha tisset på meg?!

Ja det er ganske utrolig egentlig ;)
Fikk sånne "kvalme" bemerkninger om at jeg måtte ha tisset på meg?!
Jeg hadde nettopp vært på do, reiste meg opp og gikk for å vaske henda og der rant det mellom beina mine. Tenkte for meg selv at naaaai! Klarer ikke blæra mi å tømme seg skikkelig heller nå da.. må gå med bleie.. også slo det meg at det kunne være vannet :p ene jordmoren sa at det var helt vanlig å tisse litt på seg i svangerskapet, og det var ingen grunn for bekymring. At det ikke var vannet som hadde gått og hun fikk meg til å føle meg litt teit. Så kom fødelegen for å sjekke meg og jeg nevnte det :p kjentes jo ikke ut som om at jeg tissa liksom. Etter en kjapp test bekreftet hun at det var en sånn lomme som hadde gått. Så der var det to på samme avdeling som var uenige også ;)

Back
Topp