Puslespill

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Noen tips til enkle puslespill?

Frøkna på snart 3,5 sa i dag at hun skulle kjøpe julegave til seg selv, og det skulle være et puslespill hun klarer å pusle selv. For Fantorangen puslespillet klarer hun jo ikke... (det har 9 brikker)

Hvordan vil et på 6 brikker være? Eller burde jeg gå ned på 4? Finnes det med 4?

Frøkna på snart 3,5 sa i dag at hun skulle kjøpe julegave til seg selv, og det skulle være et puslespill hun klarer å pusle selv. For Fantorangen puslespillet klarer hun jo ikke... (det har 9 brikker)

Hvordan vil et på 6 brikker være? Eller burde jeg gå ned på 4? Finnes det med 4?
Vi har et puslespill på 6 eller 8 brikker (ble usikker nå), ganske store brikker i tre. Det klarer ettåringen. Det står fra 2 år på puslespillet, hun er 1 år og 5 mnd. Tenker at så lenge det ikke er for mange detaljer, og enkle bilder som skal pusles, så bør det funke?

Vesla her pusler 24 brikker nå, men hadde stor glede av sånne babypuslespill i tre, med bare noen få brikker, når hun var litt yngre.

Vi hadde et med 3/4 brikker på. 4 små puslespill i en pakke, formet som dyr. Kjøpte det på yes vi leker ;) dette var veldig populært her lenge.

Vi har et puslespill på 6 eller 8 brikker (ble usikker nå), ganske store brikker i tre. Det klarer ettåringen. Det står fra 2 år på puslespillet, hun er 1 år og 5 mnd. Tenker at så lenge det ikke er for mange detaljer, og enkle bilder som skal pusles, så bør det funke?
Puslespill er ikke helt hennes greie. Egentlig aldri interessert seg veldig, og det tok lang tid før hun fikk til de med bare figurer og. Står 2+ på det hun har og, men det virker ikke som hun prøver å se på bildet når hun pusler, og hun skjønner ikke at hun skal lage en ramme...

Vi hadde et med 3/4 brikker på. 4 små puslespill i en pakke, formet som dyr. Kjøpte det på yes vi leker ;) dette var veldig populært her lenge.
Da skal jeg ta en tur å se der. takk for tips :)

Puslespill er ikke helt hennes greie. Egentlig aldri interessert seg veldig, og det tok lang tid før hun fikk til de med bare figurer og. Står 2+ på det hun har og, men det virker ikke som hun prøver å se på bildet når hun pusler, og hun skjønner ikke at hun skal lage en ramme...
Ok, ettåringen har lenge puslet de med figurer som legges på plate med knapp å holde i. Måtte få nye utfordringer her. Tenker hun kommer dit. Det handler jo mye om interesse. Men ha helt enkle i starten.

Jeg hadde kjøpt en slik pakke med 3 puslespill med 9, 18 og 24 brikker.
Av erfaring så øker de raskt i antall brikker når de har knekt koden.

Åh, vi kjøpte et fint i London for litt over et år syden, var 4 puslespill i en pakke med økende vanskelighetsgrad. Den vi kjøpte startet med 2 brikker, også var de andre 3, 4 og 5. Kunne og starte på 5 brikker og. Vi kjøpte på Hamleys, men går kanskje an å finne noe lignende i Norge eller på nettet!

«Ravensburger my first puzzle» ser jeg på nettsida til Hamleys at de heter :) Min på 2,5 år digger sitt :)

Hva med og øve, eller prøve seg på et nyt puslespill med samme antall brikker så det blir noe nytt.
Jeg tenker det ikke er antall brikker det er noe galt med, men mer interessen?
(mener ikke å være bedreviten altså..)

På Sprell har de sånne fine pakker. Der er det 3 puslespill i 1. 4 biter, 6 biter og 9 eller 12.

Hva med og øve, eller prøve seg på et nyt puslespill med samme antall brikker så det blir noe nytt.
Jeg tenker det ikke er antall brikker det er noe galt med, men mer interessen?
(mener ikke å være bedreviten altså..)
Har prøvd flere, også med 6 brikker, men hun skjønner det ikke. Har nok mye med interessen å gjøre, men om jeg finner en pakke hvor det begynner med 2 brikker f.eks (som nevnt over) så vil hun jo da få mestringsfølelse tenker jeg, og interessen vil mulig stige :)

Har prøvd flere, også med 6 brikker, men hun skjønner det ikke. Har nok mye med interessen å gjøre, men om jeg finner en pakke hvor det begynner med 2 brikker f.eks (som nevnt over) så vil hun jo da få mestringsfølelse tenker jeg, og interessen vil mulig stige :)

En av linkene mine (den nederste) er en oakke med fire puslespill, med hhv 2, 4, 6 og 8 brikker.

Det er en god ide :)

En av linkene mine (den nederste) er en oakke med fire puslespill, med hhv 2, 4, 6 og 8 brikker.

Takk. Ser helt perfekt ut :D
Skal i nærheten av en ark butikk til onsdag, så kan jo håpe prisen holder seg lav til mandag også. Da er både tid og penger spart :)

Jeg hadde kjøpt en slik pakke med 3 puslespill med 9, 18 og 24 brikker.
Av erfaring så øker de raskt i antall brikker når de har knekt koden.

Hun må bare få knekt koden opp til 9 først :p
Har spill på nettbrettet og (ser bilde i bakgrunnen og kan velge antall brikker) , men der lærte hun seg fort å jukse så hun ikke pusler selv.
Tror jeg går for det Siadle linket til her. Hun virket veldig lei seg fordi hun ikke får til det med 9 brikker stakkars :(

Hun har jo en lillebror som kan arve de etterhvert og :)

Last edited:
Hun må bare få knekt koden opp til 9 først :p
Har spill på nettbrettet og (ser bilde i bakgrunnen og kan velge antall brikker) , men der lærte hun seg fort å jukse så hun ikke pusler selv.
Tror jeg går for det Siadle linket til her. Hun virket veldig lei seg fordi hun ikke får til det med 9 brikker stakkars :(

Hun har jo en lillebror som kan arve de etterhvert og :)
Hun får det til dersom dere sitter med henne de første gangene hun legger det.
De fleste barn trenger litt hjelp til å knekke koden

Back
Topp