Pumping

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
Har kjøpt meg ny pumpe i dag, en medela swing elektrisk. Fikk pumpa 65 ml på den ene puppen på 10 min. Så var det tørt :p

Må pumpe opp et lite lager til vi skal ha bryllup om tre uker. Noen som har tips for å få ut litt mer når man pumper? Fins der noen lure triks for å få ut mer? :)

Når det begynner å renne litt mer sakte, skrur du på pumpa på nytt så du får stimuleringspumpingen på nytt. Pleier å komme litt mer da ;)

Jeg kneip litt på puppen når det begynte å bli tomt , da kom det en del mer her iallefall:-P holder på med akkurat det samme selv , bryllup 1 aug. Prøvde å gi flaske for et par dager siden, gikk helt fint her !:-) alså vi skal i bryllup, ikke gifte oss:-P

Jeg kneip litt på puppen når det begynte å bli tomt , da kom det en del mer her iallefall:p holder på med akkurat det samme selv , bryllup 1 aug. Prøvde å gi flaske for et par dager siden, gikk helt fint her !:) alså vi skal i bryllup, ikke gifte oss:p
vi gifter oss 8 august :)
prøvde kjolen i går, og det gikk med et nødskrik :P
ut å gå tur!!!

ut å gå tur!!!
Det var ikke lenge til! Får håpe kjolen fortsatt passer da :P Eneste tipset mitt er å pumpe etter hver amming. Men jeg ville gitt meg når det er tomt. Hvis ikke blir det overproduksjon :P

ut å gå tur!!!
Så kjekt! :-D godt gjort å organisere bryllup med en liten en , imponert :-) satser på kjolen sitter som et skudd på den store dagen ! Prøvde kjolen jeg skal bruke , var en liten glipe på glidelåsen så jeg må ut å gå jeg også ! Lykke til med forberedelsene :-)

Det var ikke lenge til! Får håpe kjolen fortsatt passer da :P Eneste tipset mitt er å pumpe etter hver amming. Men jeg ville gitt meg når det er tomt. Hvis ikke blir det overproduksjon :P
Ja den kommer nok til å passe tror jeg, må bare få av meg 1-2 kg, da vil den passe helt perfekt :)

Skal prøve å pumpe i morgen litt tidligere på dagen. Har en pupp som har vært vond å amme fra og har hatt mindre melk i denne til nå, og det var denne puppen jeg pompa fra i dag. Kanskje jeg får ut litt mer i morgen på den andre siden :)

Så kjekt! :-D godt gjort å organisere bryllup med en liten en , imponert :-) satser på kjolen sitter som et skudd på den store dagen ! Prøvde kjolen jeg skal bruke , var en liten glipe på glidelåsen så jeg må ut å gå jeg også ! Lykke til med forberedelsene :-)
Hehe ja mange som har blitt litt overrasket over at vi fortsatt skal gifte oss :) mye var booket og betalt før vi ble gravide, så vi fant ut at vi kjører på :) begynner å glede meg veldig til den store dagen :)

Om jeg får pumpet nok kan jeg jo faktisk ta meg et glass vin eller to også ;) hehe

Gratulerer med kommende bryllup :-D Ang. pumping kan du prøve å pumpe på ett bryst mens du ammer på det andre. Da vil jeg tro melka flyter lettere, og kanskje får du ut mer også?

Gratulerer med kommende bryllup :-D Ang. pumping kan du prøve å pumpe på ett bryst mens du ammer på det andre. Da vil jeg tro melka flyter lettere, og kanskje får du ut mer også?
Tusen takk :)
Jeg må helst vente til babyen sover før jeg kan pumpe fordi at han stort sett spiser av begge puppene før han blir ferdig :)

Hiver meg inn her med et pumpespørsmål, har ei medela swing jeg vurderer å ta i bruk, se om jenta vår godtar flaske slik at pappaen kan gi dersom jeg drar ut en tur. Kan alle delene til pumpa kokes? (Sånn bortsett fra motoren da såklart :p). Tenker på ventil, slange etc. Redd for å ødelegge den allerede før jeg tar den i bruk :oops:

Hiver meg inn her med et pumpespørsmål, har ei medela swing jeg vurderer å ta i bruk, se om jenta vår godtar flaske slik at pappaen kan gi dersom jeg drar ut en tur. Kan alle delene til pumpa kokes? (Sånn bortsett fra motoren da såklart :p). Tenker på ventil, slange etc. Redd for å ødelegge den allerede før jeg tar den i bruk :oops:
Har kokt alt, syns å huske det sto i bruksanvisningen å vaske i lett såpevann, skylle, så legge i kjele med kaldt vann og koke i 5min.
Eneste er at det sto pumpeenhetene, så er liksom usikker på om slangen behøvs å koke, tungvind å vaske bare... Men pumpa fungerer hvertfall like bra selv om jeg har kokt den og, så ikke noe problem det :)

Har kokt alt, syns å huske det sto i bruksanvisningen å vaske i lett såpevann, skylle, så legge i kjele med kaldt vann og koke i 5min.
Eneste er at det sto pumpeenhetene, så er liksom usikker på om slangen behøvs å koke, tungvind å vaske bare... Men pumpa fungerer hvertfall like bra selv om jeg har kokt den og, så ikke noe problem det :)
Ja, slangen skal vel uansett ikke i kontakt med melka, så den trenger vel ikke koking når jeg tenker meg om. Ser i bruksanvisninga at dersom slangen får kondens eller kommer i kontakt med melka så skal den skylles og lufttørkes, tenker jeg utelater den fra kasserollen :)

Ja, slangen skal vel uansett ikke i kontakt med melka, så den trenger vel ikke koking når jeg tenker meg om. Ser i bruksanvisninga at dersom slangen får kondens eller kommer i kontakt med melka så skal den skylles og lufttørkes, tenker jeg utelater den fra kasserollen :)
Jeg kokte alt utenom slangen , såg på bildet i bruksanvisningen der de kokte delene lå til tørk og den var ikke på bildet :-P så jeg konkluderte med at det sikkert var nok å vaske og skulle igjennom den ..

Har forøvrig et spørsmål selv , angående medela flaska . Har brukt den to ganger , gav han selv en gang og svigermor gav han i går . Ca 100 ml begge gangene .. Og han hiver det nedpå så fort ! Tror ikke han bruker mer enn 1 min ! Skal ikke denne være så lik amming som mulig ? Noe jeg gjør feil ? Må jeg kjøpe flere tuter enn den som fulgte med ? Er jo veldig stort hull i den . Men trodde den "korken" justerte mengden . I går hadde det gått så fort at han svelgte vrangt så svigermor var på randen til å få panikk her :-P

Har forøvrig et spørsmål selv , angående medela flaska . Har brukt den to ganger , gav han selv en gang og svigermor gav han i går . Ca 100 ml begge gangene .. Og han hiver det nedpå så fort ! Tror ikke han bruker mer enn 1 min ! Skal ikke denne være så lik amming som mulig ? Noe jeg gjør feil ? Må jeg kjøpe flere tuter enn den som fulgte med ? Er jo veldig stort hull i den . Men trodde den "korken" justerte mengden . I går hadde det gått så fort at han svelgte vrangt så svigermor var på randen til å få panikk her :-P

Ja det vil alltids gå litt fortere på flaske. Medela flasken opprettholder sugeteknikken, men hastigheten kan dere justere ved å ta litt pauser i matingen: https://ammehjelpen.no/artikkel/167/Langsom-flaskemating

Back
Topp