Pumping

Crispo<3

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Jeg fikk brystbetennelse i begynnelsen av forrige uke, og fikk da mindre melk. Å resultatet av dette var at lillegutt gikk ned endel i vekt, 200 g på 5 dager, så har fått beskjed om å vekke han hver 3 time i helga, pluss pumpe meg å gi han 30 ml av og til på sprøyte.

Gud bedre meg for noe møkk!
Med nr 2 så pumpa jeg meg i 2 mnd etter hvert måltid, for å få opp produksjonen. Og må si at om det er sånn det blir denne gangen også, ser jeg veldig mørkt på det!
Er så utrolig trøtt og sliten, koser meg ikke og gruer meg nesten til neste foring.
Krysser fingre og tær for at produksjonen tar se opp igjen, å at jeg kan fortsette amminga!
Dumme brystbetennelse!

Skal på helsestasjonen i morgen, å se om han har lagt på seg siden fredag da helsesøster var på hjemmebesøk :)

Andre som driver og pumper i tillegg til amming?

Kan jeg spørre om når du får pumpet deg? Jeg skal få opp produksjonen her også, føler at hun ikke blir helt mett og fornøyd... Men når skal jeg pumpe meg da for å få økt produksjonen? Det skal jo være nok melk til at snuppa skal få i seg ett måltid fra puppen også, så dumt om hun blir tilbudt ett tomt bryst ;)

Jeg ammer, pumper og gir mme. Sykt stress. Føler jeg bruker hele dagen på mating.

Jeg ammer, pumper og gir mme. Sykt stress. Føler jeg bruker hele dagen på mating.
Sånn var det medførstemann her. Husker nesten ingen ting fra den første tiden :-/ vil bare si: ikke slit dere helt ut!! Mamming er viktigere enn amming osv osv. Mme er et kjempebra alternativ :)

Sånn var det medførstemann her. Husker nesten ingen ting fra den første tiden :-/ vil bare si: ikke slit dere helt ut!! Mamming er viktigere enn amming osv osv. Mme er et kjempebra alternativ :)

Uff, kjedelig. Jeg har satt meg noen frister for hvor langt det skal gå. Det første som går blir ihvertfall pumpinga. For det er slitsomt med både amming, pumping og flaske. Og ender opp med at jeg gruer meg til hun våkner. Og sånn kan vi jo ikke ha det over lengre tid!

Kan jeg spørre om når du får pumpet deg? Jeg skal få opp produksjonen her også, føler at hun ikke blir helt mett og fornøyd... Men når skal jeg pumpe meg da for å få økt produksjonen? Det skal jo være nok melk til at snuppa skal få i seg ett måltid fra puppen også, så dumt om hun blir tilbudt ett tomt bryst ;)

Pumper ca 1-1,5 time etter amming. :)
Så får han det jeg pumper ut på sprøyte om det blir for lite ved neste måltid :)

Sniker litt i fra mars jeg ;)
Når jeg skulle øke produksjonen så pumpet jeg samtidig som hun fikk av det andre brystet jeg, og ga heller hun mat litt oftere en periode :)

Hvor lenge etter brystbetennelsen merket du at du hadde mindre melk?
Fikk brystbetennelse i går, og begynte på penecillinkur i dag. Håper ikke dette går ut over produksjonen.
Klarte du å amme når du hadde brystbetennelse?

Hvor lenge etter brystbetennelsen merket du at du hadde mindre melk?
Fikk brystbetennelse i går, og begynte på penecillinkur i dag. Håper ikke dette går ut over produksjonen.
Klarte du å amme når du hadde brystbetennelse?

2-3 dager ca.. Fortsatt litt mindre på den som det var betennelse i, men tar seg opp :)

Ja, ammet mens jeg hadde brystbetennelse. Ammet på den det var betennelse i først, så den ble tømt skikkelig godt. Var vondt, men beit tenna sammen :)

Back
Topp