Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har bare pumpet en gang enda men siden jeg ikke har noen melkebokser til frysing så blir det bare kastet![]()
Hva bruker dere til å fryse melken?
Kan jeg bare bruke slike vanlige brødposer?Jeg bruker små fryseposer og lukker dem med poseklemmerHvis det er litt mye setter jeg posen oppi et glass så det skal bli lettere å helle over i posen. Putter alle småposene oppi en stor pose inni fryseren.
De beholderne fra Avent bruker jegHar bare pumpet en gang enda men siden jeg ikke har noen melkebokser til frysing så blir det bare kastet![]()
Hva bruker dere til å fryse melken?
Kan jeg bare bruke slike vanlige brødposer?
De beholderne fra Avent bruker jegKjøpte meg igår, boks med 10 stk ferdig steriliserte beholdere på 180 ml
Kan bruke de til å fryse ned hjemmelaget barnemat etterhvert, eller ha små porsjoner oppskjært frukt med på tur osv
![]()
Ja det har deTenker å kjøpe noen sånne når jeg får somla meg i en sånn butikkVeit du om de har på barnas hus?
Ja det har deJeg kjøpte på apoteket men stod med de hånda sist jeg var på barnas hus
![]()
Ha ha ^^ Gubben min er i ammetåka han ogsåOkei. Mannen jobber jo på apotek så da kan kanskje han fikse detMen da må jeg nok smøre meg med litt tålmodighet. Spurte på onsdag om han kunne fikse nesesuger og febertermometer til snuppa. Han har vært på jobb alle dagene til og med lørdag, men har vi fått det i hus? Nope...
Ei venninne av meg sleit med overproduksjon og gjorde dette! Holdt på i 3 døgn vel. Funka veldig bra for henne!Du kan lese om det her:
http://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon
Jeg skal på helsestasjonen tirsdag, skal ta det opp da også. Er så utrolig sliten av å ikke få sove noe særlig når snuppa er urolig i magen. Så langt har jeg ikke merket så stor effekt av intervallammingen. Litt mindre gulping på måltid nr 2 av samme bryst kanskje.
Jeg har pumpet en gang. Prøver en metode med intervallamming for å senke (!) melkeproduksjonen. Metoden startes med å tømme begge bryst. Sliter med at snuppa får vondt i magen, sannsynligvis pga overproduksjon av melk. Det flommer ut og hun får i seg mye luft og sliter med å svelge unna melka.
Har også håndmelket en gang etter den oppskriften der. Det har blitt bedre her selv om det fortsatt er økt produksjon. Lille bøllefrø får opp til tre ganger fra samme pupp her. Viss jeg har spreng på "nypuppen" så håndmelker jeg litt før jeg plugger på babyenEi venninne av meg sleit med overproduksjon og gjorde dette! Holdt på i 3 døgn vel. Funka veldig bra for henne!![]()