Pumping

Trenge ikkje spesialbeholdera t å frysa melko i. Berre boksen e rein, sterilisert og tett :)

Har bare pumpet en gang enda men siden jeg ikke har noen melkebokser til frysing så blir det bare kastet :(

Hva bruker dere til å fryse melken?

Jeg bruker små fryseposer og lukker dem med poseklemmer :) Hvis det er litt mye setter jeg posen oppi et glass så det skal bli lettere å helle over i posen. Putter alle småposene oppi en stor pose inni fryseren.

Jeg pumper litt av og til pga at jeg har en kul i venstre bryst pga tette melkeganger. Har holdt det i sjakk ved enten å pumpe fra den når snuppa har sovet lenge, eller amme fra den flere ganger på rad og så pumpe fra høyre hvis hun ikke har tatt fra den også. Tenker at den melka blir kjekk å ha seinere når jeg vil "på vift".

Jeg bruker små fryseposer og lukker dem med poseklemmer :) Hvis det er litt mye setter jeg posen oppi et glass så det skal bli lettere å helle over i posen. Putter alle småposene oppi en stor pose inni fryseren.
Kan jeg bare bruke slike vanlige brødposer?

Har bare pumpet en gang enda men siden jeg ikke har noen melkebokser til frysing så blir det bare kastet :(

Hva bruker dere til å fryse melken?
De beholderne fra Avent bruker jeg :) Kjøpte meg igår, boks med 10 stk ferdig steriliserte beholdere på 180 ml :) Kan bruke de til å fryse ned hjemmelaget barnemat etterhvert, eller ha små porsjoner oppskjært frukt med på tur osv :)

De beholderne fra Avent bruker jeg :) Kjøpte meg igår, boks med 10 stk ferdig steriliserte beholdere på 180 ml :) Kan bruke de til å fryse ned hjemmelaget barnemat etterhvert, eller ha små porsjoner oppskjært frukt med på tur osv :)

Tenker å kjøpe noen sånne når jeg får somla meg i en sånn butikk :) Veit du om de har på barnas hus?

Tenker å kjøpe noen sånne når jeg får somla meg i en sånn butikk :) Veit du om de har på barnas hus?
Ja det har de :) Jeg kjøpte på apoteket men stod med de hånda sist jeg var på barnas hus :)

Ja det har de :) Jeg kjøpte på apoteket men stod med de hånda sist jeg var på barnas hus :)

Okei. Mannen jobber jo på apotek så da kan kanskje han fikse det :) Men da må jeg nok smøre meg med litt tålmodighet. Spurte på onsdag om han kunne fikse nesesuger og febertermometer til snuppa. Han har vært på jobb alle dagene til og med lørdag, men har vi fått det i hus? Nope...

Okei. Mannen jobber jo på apotek så da kan kanskje han fikse det :) Men da må jeg nok smøre meg med litt tålmodighet. Spurte på onsdag om han kunne fikse nesesuger og febertermometer til snuppa. Han har vært på jobb alle dagene til og med lørdag, men har vi fått det i hus? Nope...
Ha ha ^^ Gubben min er i ammetåka han også :P og fryktelig sliten stakkars. Han skulle ha fiksa hjullageret på bilen. Nå må jeg og lillemor kjøre bilen der det ikke er plass til vogna. Stas.

Du kan lese om det her:
http://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon

Jeg skal på helsestasjonen tirsdag, skal ta det opp da også. Er så utrolig sliten av å ikke få sove noe særlig når snuppa er urolig i magen. Så langt har jeg ikke merket så stor effekt av intervallammingen. Litt mindre gulping på måltid nr 2 av samme bryst kanskje.
Ei venninne av meg sleit med overproduksjon og gjorde dette! Holdt på i 3 døgn vel. Funka veldig bra for henne! :)

Jeg har ikke brukt pumpet særlig mye. Brukte den vel en gang da jeg skulle drikke et glass vin, og har brukt den ved spreng som følge av nedtrapping. Ikke noe jeg har brukt mye, men veldig greit å ha. Tror jeg får brukt den mer denne gangen.

Jeg pumper HELE tiden, føles sånn. Mange ganger for dagen, da gutten min ikke tar puppen. Han tar brystskjold, men synes jeg har mer kontroll av å pumpe, da vet jeg hvor mye han har fått i seg.
Kombinerer bittelitt med MME også en-to ganger for dagen. (fordi pumping er sååå kjedelig :P )

Jeg har pumpet en gang. Prøver en metode med intervallamming for å senke (!) melkeproduksjonen. Metoden startes med å tømme begge bryst. Sliter med at snuppa får vondt i magen, sannsynligvis pga overproduksjon av melk. Det flommer ut og hun får i seg mye luft og sliter med å svelge unna melka.
Ei venninne av meg sleit med overproduksjon og gjorde dette! Holdt på i 3 døgn vel. Funka veldig bra for henne! :)
Har også håndmelket en gang etter den oppskriften der. Det har blitt bedre her selv om det fortsatt er økt produksjon. Lille bøllefrø får opp til tre ganger fra samme pupp her. Viss jeg har spreng på "nypuppen" så håndmelker jeg litt før jeg plugger på babyen:-)

Jeg har brukt skjold, da hun sliter litt med og ta puppen! Og jeg har hatt lite melk! Men idag prøvde jeg at hun ammet uten skjold, å melka spruta i ansikte hennes, haha da måtte jeg le litt x) så nå suger hun som bare det :-)

Hvor mye fryser dere ned i en beholder? :-) er så usikker på hvor mye jeg skal fryse ned i en beholder, da jeg ikke vil fryse ned for store porsjoner, så det blir sløsing med melken :-)

Back
Topp