Pumping

Leneg85

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Pumper dere ut melk? Hvorfor, hvorfor ikke? :)
Sikkert dumt spørsmål, men jeg har ikke prøvd enda og vet ikke helt hvorfor jeg eventuelt skal gjøre det. For å lære å ta flaske?

Helt grønn akkurat der.. :rolleyes:

jeg har pumpet masse. Mest for å øke mengden, altså pumpe ut evt. restemelk etter amming, og i forrige ammeperioder for å lette på trykket hvis d hendte seg at ungene sov mye lenger enn puppene ville :) Med nr 2. måtte jeg pumpe en gang på natten fordi hun sov 8 timer i et strekk hver natt.

Jeg pumper hver 3-4 time døgnet rundt. Lillegutt tar ikke puppen. Har bare fått det til noen ganger, og jeg vil få til ammingen så da må jeg pumpe for å opprettholde produksjonen også gis melka på flaske. Utrolig kjedelig når jeg ikke får det til, men øvelse gjør vel mester :)

jeg har pumpet masse. Mest for å øke mengden, altså pumpe ut evt. restemelk etter amming, og i forrige ammeperioder for å lette på trykket hvis d hendte seg at ungene sov mye lenger enn puppene ville :) Med nr 2. måtte jeg pumpe en gang på natten fordi hun sov 8 timer i et strekk hver natt.
Jeg pumper hver 3-4 time døgnet rundt. Lillegutt tar ikke puppen. Har bare fått det til noen ganger, og jeg vil få til ammingen så da må jeg pumpe for å opprettholde produksjonen også gis melka på flaske. Utrolig kjedelig når jeg ikke får det til, men øvelse gjør vel mester :)
Okei :) Gir du da melken du pumper ut til babyen når hun skal ha mat igjen?

Det skjønner jeg da, dere får det nok til etterhvert :) Vi slet også i starten, men det gikk seg til her hjemme. Kom ikke dit at jeg måtte pumpe, men ble litt håndmelking og mating via kopp på sykehuset. Da var hun for slapp til å suge stakkars.
Nå er hun en glupsk liten frøken som har bikket 4 kg :)

i dette tilfellet når jeg har økt så har jeg gitt pumpamelk på sonde/flaske når han ikke har hatt energi til å spise tilstrekkelig selv.

Forrige perioder så frøys jeg melka til en rainy day, for eksempel for og go ekstra hvis hun var urolig på kveld, vi skulle bort og lignende. Og for å ha når vi skulle begynne med grøt.

Har ikke pumpet til nå, da det ikke har vært behov for det ;-) Har vært sprengt noen ganger, men har holdt ut til hun våkner.

Nei, jeg pumper ikke. Er heldig nok til å ha nok melk og Jeg orker ikke øke produksjonen mer.

Regner med jeg blir å pumpe til å bruke i grøt når den tid kommer.

Jeg pumper heller ikke...enda. Med storesøster pumpet jeg de gangene vi feks hadde barnevakt (og da var hun jo eldre enn våre er nå) eller hvis jeg tok meg et glass vin (også eldre enn våre er nå).

Pumper ikke, og har ikke brydd meg med å kjøpe ny pumpe (da jeg ikke finner igjen den gamle).

Med storesøster pumpa og frøys jeg ned til den store gullmedalje, det endte med at alt ble kastet da jeg aldri dro noe sted uten henne likevel :P

Innimellom. For å øke produksjonen pumper jeg innimellom når han er ferdig med å spise.

Og så skal jeg på er møte på tirs hvor jeg ikke kan ta med lille så da må papsen være alene hjemme med han. Så driver å pumper så de forhåpentligvis får nok til et måltid mens jeg er borte. Jeg og pumpa er ikke gode venner, så det tar litt tid å få pumpet noen mengder men :p begynte å pumpe og fryse ned litt på tors ;)

Jeg har pumpet en gang. Prøver en metode med intervallamming for å senke (!) melkeproduksjonen. Metoden startes med å tømme begge bryst. Sliter med at snuppa får vondt i magen, sannsynligvis pga overproduksjon av melk. Det flommer ut og hun får i seg mye luft og sliter med å svelge unna melka.

Jeg må pumpe for å ha i tilfelle et migreneanfall. Da kan jeg ikke amme på 12 timer pga medisinen. Så nå har jeg hamstra inn aventbeholdere som kan fryses og pumper litt etter amming :) Kjekt å ha ved barnevakt etterhvert også, jeg skal se Hobbiten på kino nemlig!! :P

Jeg må pumpe for å ha i tilfelle et migreneanfall. Da kan jeg ikke amme på 12 timer pga medisinen. Så nå har jeg hamstra inn aventbeholdere som kan fryses og pumper litt etter amming :) Kjekt å ha ved barnevakt etterhvert også, jeg skal se Hobbiten på kino nemlig!! :P
Tror jeg må begynne å fryse ned litt og, for her vil hu mor se hobbiten når den kommer :D:D

Pumper av og til hvis han sovner før jeg får bytta pupp :p
Her sender de både Hunger Games og Hobbiten som babykino, gleder meg :D
Ååh Hunger Games! Den siste boka var bare... også deler de den i to! Og jeg kommer til å gråte! Og og og!!

Haha har også tenkt på hunger games og Hobbiten. Jaja. Håper de går på babykino.

Jeg har pumpet en gang. Prøver en metode med intervallamming for å senke (!) melkeproduksjonen. Metoden startes med å tømme begge bryst. Sliter med at snuppa får vondt i magen, sannsynligvis pga overproduksjon av melk. Det flommer ut og hun får i seg mye luft og sliter med å svelge unna melka.

Lurer på om det er samme her. Skal ringe helsesøster på mandag. Aner ikke hva intervallamming er da.

Lurer på om det er samme her. Skal ringe helsesøster på mandag. Aner ikke hva intervallamming er da.

Du kan lese om det her:
http://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon

Jeg skal på helsestasjonen tirsdag, skal ta det opp da også. Er så utrolig sliten av å ikke få sove noe særlig når snuppa er urolig i magen. Så langt har jeg ikke merket så stor effekt av intervallammingen. Litt mindre gulping på måltid nr 2 av samme bryst kanskje.

Har bare pumpet en gang enda men siden jeg ikke har noen melkebokser til frysing så blir det bare kastet :(

Hva bruker dere til å fryse melken?

Back
Topp