Pumpet du deg?

  • Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet
Jeg skal snart være borte fra vesla ei natt. Hvordan bør man gjøre det da? Jeg fullammer, så puppene kommer nok til å få kjørt seg... jeg skal i 30-årslag og jeg vet at det er vanskelig å finne en privat plass å pumpe. Holder det å pumpe begge bryst før fest og etter fest? Eller bør jeg pumpe også under festen?

Tror nok at du må pumpe deg under festen også, jeg hadde behovet selv om det er delamming her.

Jeg har vært i to bryllup og babyshower, bryllup varte i mange timer(tvillingene var hos svigers) så da pumpet jeg før vi dro, under og etter. Satte meg i bilen og pumpet :p andre gang i bryllup låste jeg meg inn på do, gikk dermed dessverre glipp av brudens tale, men fikk sitte alene og uforstyrret på do for å pumpe meg i 10minutter

På babyshower spurte jeg om jeg kunne låne et rom for å pumpe meg, det var ikke noe problem.

Siden det er privat fest, er det lokale eller hos noen? Da går det sikkert fint å låne et rom :) ikke stress med å "komme" tilbake til festen, mange tenker ikke over at man er borte en kort stund ellers så har de forståelse for det :)
 
Jeg har akkurat begynt å jobbe, så da har jeg også begynt å pumpe. Snuppa er 8 mnd gammel. Jeg pumper 1-2 ganger i løpet av arbeidsdagen, også gir pappaen melka til babyen dagen etter. Det kommer ca. 50 ml hver gang jeg pumper, og ifølge pappaen drikker hun bare 20 - 40 ml hver gang hun får. Jeg ammer vanlig før jeg drar på jobb, når jeg kommer hjem om ettermiddagen, før hun legger seg og ca 2 ganger om natten. Også får hun fire måltider med fast føde om dagen.
 
Pumper 2 ganger om dagen fordi vi ikke får til å amme, lillegutt gikk ned alt for mye etter å ha ammet med skjold, så vi måtte slutte med skjold og prøve uten, det klarte vi ikke få til. Så siden det var veldig stress for meg slutta vi å prøve å amme. Etter at jeg bestemte meg for å gi mme og pumpe når det passer meg så pumper jeg mellom 200-250ml hver gang. Når alt bare var mas og stress, fikk jeg ut 20-40 ml. Men da pumpa jeg hver 3 time da.
 
Jeg fullpumper mini på 3 mnd fordi hun ikke vil ta brystet. Jeg pumper 5-6 ganger i døgnet og får tilsammen ut i gjennomsnitt 1250 ml pr døgn. Jeg er veldig fornøyd med det, selv om det er veldig tøft. Hun drikker ca 850 ml i døgnet (stor jente som krever nye mat - runda 7,5 kg ved 3 mnd!), og hvert måltid pleier å bestå av 130 ml. Siden jeg har ganske mye mer melk enn hun drikker, fryser jeg det og tenkte å bruke det i maten hennes etter hvert som hun kan begynne med annen mat. :) Jeg føler meg veldig heldig som får til å pumpe og kun gi henne morsmelk, til tross for at det er enormt tidkrevende.
 
Back
Topp