Pumpet du deg?

  • Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet
Jeg pumpet i starten, da vi lå på sykehuset og ventet på at lille kunne spise selv. Da ble det begge sider hver tredje time i nesten 14 dager. Slitsomt, men det gjorde nytta :) Pumper lite hjemme. Litt i ny og ned når hun er på besøk hos andre :)
 
Pumpet i starten for å få i gang melka. Nå pumper jeg innimellom for å holde på melka. Har aldri fått pumpa mye, kun skarve 40-50 ml tilsammen.
 
Jeg pumpet de første 3 måneder. Gutten ville ikke ta puppen, så jeg pumpet for livet. Etter 3 måneder besluttet jeg meg for, at nok var nok. Følte det gikk i pumping hele tiden, kunne ikke gjøre noen ting, så jeg sluttet, og guttungen fikk MME. Nå er han snart 3 og frisk som en fisk. :D
 
Pumpet nesten daglig de første ukene pga spreng. Når produksjonen hadde stabilisert seg pumpet jeg ca en gang i uken for at pappa'n skulle få gi flaske, ene og alene fordi både pappa'n og mini skulle få litt tid sammen, og venne til mini flaske. Ellers pumpet jeg bare de (få) gangene jeg skulle bort.
 
Ved økedøgn med eldste for han ville ikke die når det var lite melk
 
Pumpet i 6 uker for å prøve å få i gang melka, men melkeproduksjonen økte aldri. Så da ga jeg opp.
 
Pumpet masse med første siden han diet med skjold og ikke fikk tømt brystet.

Med lillebror har jeg pumpa kun 3 ganger fordi han plutselig sover over et måltid.
 
Mener å huske at jeg pumpet da hs ikke var fornøyd med vektoppgang.
 
både pumpet og ammet. pumpet så og si hver dag til han begynte med fast føde, nå ammer vi bare på kveld/natt straks 1 år :)
 
Med jenta mi pumpet jeg på sykehuset i 10 dager. På hvert bryst etter hver amming. Hadde mye melk da. Men glemte å ta med hjem.

Eldste pumpet jeg for å få i gang produksjonen, og litt hjemme for å ha på lur i frysen.

Med lillebror pumpet jeg en gang. Mulig jeg pumper litt etterhvert som jeg kan ha til mat senere.
 
Jeg pumpet de dagene jeg lå på sykehuset da lillebror gikk ned en del i vekt og fikk tørstefeber. Endte med ammeregime 3je hver time med amming først så pumping. Nå bare ammer jeg:)
 
Fullpumpet i 8-10 uker
 
Pumpet de 3 første mnd og pumpet da 6-8 ganger om dagen i 10-15 min på hvert bryst.
 
Jeg pumpet mye i starten. Pga melkespreng. Fikk aldri tømt dem helt og jeg var sår på et bryst. Sluttet når han drakk mye
 
Pumpet 2 ganger på sykehuset for å få igang melkeproduksjonen. Og så har jeg prøvd pumpe to ganger hjemme etter hun ble 10måneder for at pappaen skulle få prøve å gi flaske hvis jeg ville bort en kveld.
 
Jeg skal snart være borte fra vesla ei natt. Hvordan bør man gjøre det da? Jeg fullammer, så puppene kommer nok til å få kjørt seg... jeg skal i 30-årslag og jeg vet at det er vanskelig å finne en privat plass å pumpe. Holder det å pumpe begge bryst før fest og etter fest? Eller bør jeg pumpe også under festen?
 
Førstegangsfødende her med tvillinger. Pumpet på sykehuset for å få igang melkeproduksjon.
Syns amming har vært litt pes og stressmoment.
Har ikke nok melk til begge, og de har fått mme mens jeg har delammet hele veien.
Nå pumper jeg ca 3-4 ganger i døgnet, fordi jentene tar mest flaske. Får ca 100 ml om gangen tilsammen, ene brystet mindre enn det andre. Hadde mest melk da de var rundt 2-3mnd, men mindre nå. De har såvidt starta med fast føde. (4 måneder gamle nå).

Må si jeg gleder meg til å bli ferdig med amming, prøver å holde ut, men får se hvor lenge det varer
 
Back
Topp