Puberteten

Emeline

Flørter med forumet
Første gangen jeg prøver å legge opp en tråd.. Ikke veit jeg helt om jeg gjør dette korekt,

Jeg må høre litt med andre her om det er flere som har havnet i "puberteten" igjen.

Jeg har så utrolig mye kviser, og dette har jeg hatt siden uke 6-7.. Jeg føler det noget ubekvemt da jeg føler litt på dette her.

Fra før har jeg 3 flotte jenter men aldri har jeg opplevd lignende.
Tips pg råd tas imot med takk :)

Jeg følte det slik da jeg sluttet på p-pillene for snart fire år siden! Da fikk jeg masse kviser, mistet masse hår, og det tok vel et år før kroppen begynte å normalisere seg igjen. Jeg fikk litt kviser igjen helt i begynnelsen av svangerskapet, men jeg følte det gikk over etter et par måneder..

Hadde det sånn rundt den tiden jeg fikk positiv test og frem til uke 7-8.. Nå er det ren hud igjen, men hormonene fra puberteten blomstrer ;)

Fikk helt utrolig masse kviser i første trimester, når hormonene stod på som verst. Men nå har det heldigvis blitt mye bedre. Får håpe det blir det for deg også :)

Sånn har jeg også hatt det! Var verst i 1. trimester, men hadde en måned med ganske mye en måneds tid tilbake også. Har nesten hatt mer kviser nå enn i puberteten, da slapp jeg billig unna ;-) Hadde det slik i sist svangerskap også, og fikk da også et kviserush noen uker etter fødselen. Håper å slippe det nå

Jeg sluttet på p-pillen i Mai i fjor. Fikk 2 måneder senere kviser som aldri før. Verre enn jeg noen gang hadde i puberteten. Hadde da bare max 2-3 om gangen. Nå kommer de i "klaser". Har det dessverre enda.. Ikke noe bedre, kanskje litt verre faktisk. Har mest i pannen og på ryggen.. Har sluppet å bli et hormontroll da ;)

Godt og lese fra andre her også :)
Problemet mitt er vel at jeg er i uke 25 nå men jeg blomstrer med kviser fremdeles. Føles at jeg går med uren hud, merker at jeg hsr mer tørr hud enn vanlig.
Jeg river meg snart av håret, foe jeg veit nesten ikke hvor, og når de dukker opp.
Føler meg ikke akuratt så hot om dagen:confused:
Jeg trodde kanskje i starten at det kunne være hormoner, men det har aldri blitt noe bedre her.
Fra før spiser jeg ikke sjokolade, brus etc som man gjerne kan tenke seg, så det er for meg utelukkende at det er problemet.
Jeg vil så gjerne ha noe som kan fjerne dette her :anyone

Ja, buhu.. Ryggen min ser ikke ut! Og jeg som elsker kjoler med åpen rygg :( fjeset har fått sin del den også.. Ser verre ut nå enn som tenåring :P føler ikke meg særlig attraktiv nei! Regner ikke med det endrer seg før plutten er ute..

Jepp! :p Jeg stresser ikke så mye med det, da, det var sånn forrige gang og, og det går jo over, men det er litt kjipt å ikke være en sånn vakker og glødende gravid. Jeg ser bare sliten ut, med kviser og fett hår. Men what ever, sånn får det bare være. Blir jo bebis, det er det viktigste. :)

Jeg fikk desverre utbrudd igjen i starten, men nå er det faktisk fint:) med storebror hadde jeg hele graviditeten og det etter endelig å ha blitt kvitt tenårings-kvisene mine!

Jepp! :p Jeg stresser ikke så mye med det, da, det var sånn forrige gang og, og det går jo over, men det er litt kjipt å ikke være en sånn vakker og glødende gravid. Jeg ser bare sliten ut, med kviser og fett hår. Men what ever, sånn får det bare være. Blir jo bebis, det er det viktigste. :)

Ja det er irriterende at alle sier man skal gløde når man egentlig bare blir kvisete... Men, som du sier, det er jo verdt det :)

Ja det er irriterende at alle sier man skal gløde når man egentlig bare blir kvisete... Men, som du sier, det er jo verdt det :)
Jeg vil nå si jeg har kommet i de ukene jeg føler meg bedre :)
Men det er noe som kan irritere meg mer en annet, der bland kviser :depressed:
Med tanke på kvalme som jeg hadde fra uke 6 til uke 24... Jeg er evig takknemlig med å slippe dette nå xsmile4
Jeg har tenkt det må være noe man kan gjør for å minske kviser..

Om jeg får lov til å spørre, hvor har dere kviser hen?

I første trimester hadde jeg veldig mye! I ansiktet, halsen og brystkassa. Var veldig dårlig I tillegg da, kan ha en sammenheng med det og at jeg nesten ikke var utenfor en dør på over 3 måneda...men nå har jeg nesten ingen :)

I første trimester hadde jeg veldig mye! I ansiktet, halsen og brystkassa. Var veldig dårlig I tillegg da, kan ha en sammenheng med det og at jeg nesten ikke var utenfor en dør på over 3 måneda...men nå har jeg nesten ingen :)

Da er du heldig :)

Ser ut til at det nå roer seg litt ned her.. Phhuuu :)

Jeg fikk kvise på låret av alle plasser.. Enn føler seg ikke så hot med kviser overalt :p

Men jeg får nå håpe det ikke kommer til bake her, nå skal vi bare nyte tiden fremover jenter :)

Om noen kommer over mirakelkur for kviser vil jeg gjerne høre :p

Da er du heldig :)

Ser ut til at det nå roer seg litt ned her.. Phhuuu :)

Jeg fikk kvise på låret av alle plasser.. Enn føler seg ikke så hot med kviser overalt :p

Men jeg får nå håpe det ikke kommer til bake her, nå skal vi bare nyte tiden fremover jenter :)

Om noen kommer over mirakelkur for kviser vil jeg gjerne høre :p

Haha :P Jeg har også ei på låret og ei stor midt på kneskåla av alle plassa ;) Vil gjerne ha mirakelkur tips jeg å. Spesielt på gamle kviser som bare er en rød flekk som aldri forsvinner..forferdelig irriterende!

Haha :p Jeg har også ei på låret og ei stor midt på kneskåla av alle plassa ;) Vil gjerne ha mirakelkur tips jeg å. Spesielt på gamle kviser som bare er en rød flekk som aldri forsvinner..forferdelig irriterende!

Tror vi får satse på en ikke kvisete sommerkropp :p

Hahah det er jo litt synd om det ikke forsvinner nå som sommeren kommer :arghh:

Jeg skal til jordmor førskommennde mandag, skal høre med henne om mirakelkur.. Og om det da finnes løsning vil jeg komme til bake med det xsmile9

Back
Topp