Psykologiske testen:

På forsamtalen :)

Hvis du ikke blir godkjent så vet du det øyeblikkelig. Det skal mye til for å ikke bli godkjent.

De mottok henvendelsen i dag. :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Er så nervøs. Vil i gang, men vet det vil bli fittedyrt.

Dyrere å ha barn det første året :smiley-angry026 bare vogn er jo nesten like dyrt om du kjøper ny toppmodell

Ja, det er vi klare over, men for mesteparten er det gratis å lage selve barnet :P
Jeg har allerede bagen helt ny. Skal bare kjøpe sportsdelen. Og den skal vi kjøpe brukt :)
Jeg skal ha TFK sin :) Den har den største sittedelen på markedet.
Har jobbet på en babybutikk, så jeg har heldigvis kurs innenfor barnevogner, utstyr og ikke minst et BeSafe kurs. Er så glad jeg har lært mye gjennom den jobben.

Men veldig koselig å se på babyustyr, selv om det blir dyrt:)
Jeg eier jo nesten ikke nåla i veggen. Brukt hele det voksne livet mitt som syk :oops:
Men har heldigvis en samboer som jobber og tjener penger. Men er veldig dyrt, særlig når det ikke går av seg selv... :oops:

Men veldig koselig å se på babyustyr, selv om det blir dyrt:)
Jeg eier jo nesten ikke nåla i veggen. Brukt hele det voksne livet mitt som syk :oops:
Men har heldigvis en samboer som jobber og tjener penger. Men er veldig dyrt, særlig når det ikke går av seg selv... :oops:

Sant sant.
Jeg har to deltidsjobber. Ringevikar begge steder.
Men sambo har heldigvis 100% jobb

Det må være tøft å skulle gjennom en slik prosess med dårlig økonomi og uten faste jobber. All ære til dere. Her er vi heldige som har alt på plass. Er glad jeg kan være i full jobb, selv om jeg er syk på papiret:) Et barn trenger heldigvis mest kjærlighet og omtanke, og bryr seg katten om vognen er fra 1982:D Mye kan heldigvis arves og kjøpes billig brukt;)

Tatt fra hjemmesiden til Haugesund sykehus:

Psykososial vurdering
Vi er pålagt å gjere ei psykososial vurdering av paret (jf. bioteknologiloven §2-6). Dette skal sikre, så langt det lar seg gjere, at barnet får gode oppvekstvilkår. For å foreta denne vurderinga er det nødvendig at tilvisande lege har dette i tankane før eller når paret blir tilvist til assistert befruktning. Om tilvisande lege er i tvil om parets omsorgsevner, er det ein fordel om paret blir vurdert før tilvisinga blir sendt.

Det kan innhentast sosialrapport frå barnevern eller sosialtenesta. Paret må gi sitt samtykke til at desse instansane kan utlevere denne type informasjon. I utgangspunktet skal det regionale helseføretaket der pasienten bor syte for utgiftene i samband med psykososiale vurderingar som ledd i utgreiing for behandling.

Hvordan foregikk denne testen?
Jeg er et barnevernsbarn, kan det gjøre at vår søknad blir avslått?

Jeg er litt usikker på om jeg husker riktig. Mener det for få år siden ble skjerpet reglene for vurdering av par for ivf-behandling. Mye av det gikk på at man ville ha kontroll på om parene eller en av partene hadde en historie bak seg med mishandling av barn og seksuelt misbruk. Tror det var meningen at det skulle være enklere å få sjekket det opp.

Ellers kan også helse spille en rolle. Type om du har Hiv m, hep osv. Har du en smittsom sykdom får du ikke ivf. Du og partener blir testet for det en gang i året.

Jeg kun opplevd at forsamtalen Som en generell samtale. Da vi flyttet til ny by og begynte privat fikk vi flere spørsmål da også. Men det var null stress.

Jeg er litt usikker på om jeg husker riktig. Mener det for få år siden ble skjerpet reglene for vurdering av par for ivf-behandling. Mye av det gikk på at man ville ha kontroll på om parene eller en av partene hadde en historie bak seg med mishandling av barn og seksuelt misbruk. Tror det var meningen at det skulle være enklere å få sjekket det opp.

Ellers kan også helse spille en rolle. Type om du har Hiv m, hep osv. Har du en smittsom sykdom får du ikke ivf. Du og partener blir testet for det en gang i året.

Jeg kun opplevd at forsamtalen Som en generell samtale. Da vi flyttet til ny by og begynte privat fikk vi flere spørsmål da også. Men det var null stress.

Ingen av de tingene gjelder noen av oss, så det skal gå bra :)

Back
Topp