Hvis du ikke blir godkjent så vet du det øyeblikkelig. Det skal mye til for å ikke bli godkjent.Hvor lang tid tar det etter forsamtalen, man får vite om man er godkjent eller ei?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvis du ikke blir godkjent så vet du det øyeblikkelig. Det skal mye til for å ikke bli godkjent.Hvor lang tid tar det etter forsamtalen, man får vite om man er godkjent eller ei?
Hvis du ikke blir godkjent så vet du det øyeblikkelig. Det skal mye til for å ikke bli godkjent.

Dyrere å ha barn det første åretDe mottok henvendelsen i dag.
Er så nervøs. Vil i gang, men vet det vil bli fittedyrt.
bare vogn er jo nesten like dyrt om du kjøper ny toppmodellDyrere å ha barn det første åretbare vogn er jo nesten like dyrt om du kjøper ny toppmodell
Men veldig koselig å se på babyustyr, selv om det blir dyrt
Jeg eier jo nesten ikke nåla i veggen. Brukt hele det voksne livet mitt som syk
Men har heldigvis en samboer som jobber og tjener penger. Men er veldig dyrt, særlig når det ikke går av seg selv...![]()
Tatt fra hjemmesiden til Haugesund sykehus:
Psykososial vurdering
Vi er pålagt å gjere ei psykososial vurdering av paret (jf. bioteknologiloven §2-6). Dette skal sikre, så langt det lar seg gjere, at barnet får gode oppvekstvilkår. For å foreta denne vurderinga er det nødvendig at tilvisande lege har dette i tankane før eller når paret blir tilvist til assistert befruktning. Om tilvisande lege er i tvil om parets omsorgsevner, er det ein fordel om paret blir vurdert før tilvisinga blir sendt.
Det kan innhentast sosialrapport frå barnevern eller sosialtenesta. Paret må gi sitt samtykke til at desse instansane kan utlevere denne type informasjon. I utgangspunktet skal det regionale helseføretaket der pasienten bor syte for utgiftene i samband med psykososiale vurderingar som ledd i utgreiing for behandling.
Hvordan foregikk denne testen?
Jeg er et barnevernsbarn, kan det gjøre at vår søknad blir avslått?
Jeg er litt usikker på om jeg husker riktig. Mener det for få år siden ble skjerpet reglene for vurdering av par for ivf-behandling. Mye av det gikk på at man ville ha kontroll på om parene eller en av partene hadde en historie bak seg med mishandling av barn og seksuelt misbruk. Tror det var meningen at det skulle være enklere å få sjekket det opp.
Ellers kan også helse spille en rolle. Type om du har Hiv m, hep osv. Har du en smittsom sykdom får du ikke ivf. Du og partener blir testet for det en gang i året.
Jeg kun opplevd at forsamtalen Som en generell samtale. Da vi flyttet til ny by og begynte privat fikk vi flere spørsmål da også. Men det var null stress.