Provosert!

polkagris

Forelsket i forumet
Følte bare for å meddele at jeg blir kraftig irritert over å se på hun ene jenta i unge mødre DK som røyker 10-15 om dagen, når hun er 6 mnd på vei, og forsvarer det hele som om det er en bagatellsak.
Æsj.[:'(]

[:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(]

"det gikk jo bra med mora da!"
[:'(]

ORIGINAL: polkagris

Jepp! Gikk bra for mora ja, hehe, særlig! [;)]

Haha, ja, for dattera ble så jævla vellykka+![8|][:D]

Uff, ja haha, men de røyker vel omtrent hele gjengen av de som er med, gravide og med barn rundt seg..

Røyk, alkohol og annet dritt under svangerskapet kan bare ikke forsvares spør du meg![:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(]

ORIGINAL: VanillaCupcake

Jepp! Gikk bra for mora ja, hehe, særlig! [;)]

Haha, ja, for dattera ble så jævla vellykka+![8|][:D]

jeg blir sikkert BURNED for dette men... jeg har faktisk røykt 20 sigg hver dag i ca 6 år (sluttet for to år siden) og min mor sluttet etter 24 år som storrøyker, morfar gjorde osv.....

Jeg er helt sikker på at alle får til å slutte å røyke hvis de vil..... Hvis man virkelig virkelig vil, kan man slutte med heroin... folk slutter med det også...... så det at folk røyker når de er gravid, skjønner jeg bare ikke.... da er de tydeligvis ikke motivert nok til å slutte.... og DET skjønner hvertfall ikke..... og folk som rettferdiggjør det, med at det går bra med de fleste, og "jeg har røykt med alle mine 3 unger og de er no helt fin" osv..... Jeg syns at hvis man skal være voksen nok til å få barn, og være gravid, så skal man være voksen nok til å kutte røyken når de er gravide og ikke la barna være passive røykere....

Men dette er bare MIN mening og alle har rett til å ha sin egen mening...

Bare lurte.... Er dere like tøff mot de som er overvektige og gravide? Eller er det ok [8|]

Synes nesten det er verre med hun ene blonde som røyker inne med barna/barnet sitt.
Ungen satt ved siden av henne i sofaen og hun med røyken i hånda.
Det skader iallefall lungene med 100% sikkerhet[:)]

ORIGINAL: Eirin_3

Bare lurte.... Er dere like tøff mot de som er overvektige og gravide? Eller er det ok [8|]

Jeg vet ikke på hvilken måte det påvirker barna, på hvilke områder det fører til underutvikling eller sykdommer osv, eller om det skader barnet i det hele tatt..... Derfor uttaler jeg meg ikke om det.... selvom jeg selvfølgelig syns alle burde tenke over hva de spiser spesielt når de er gravid, enten de er overvektig eller slank[:)] men hvis det hadde komt solide fakta, velkjente fakta som "alle visste" at det faktisk var rimelig farlig for barnet i magen at moren var overvektig ( slik det er så kraftig bevist med røyk) så hadde jeg kanskje reagert på de som ikke gjorde en innsats for å endre på det...[:)]

hmmm.... det var saklig ... fordi man skader jo barnet i magen når man er overvektig ... [8|]

Dessuten, så er det faktisk slik at man ikke bør slanke seg når man ammer, for all dritten som er lagret i fettet på kroppen går over i melka. Så derfor trur jeg at man ikke bør slanke seg når man er gravid heller.

Nei, det har jeg ikke tenkt så mye på, men viss det å være overvektig kan skade barnet på samme måte som ved røyking så har jeg gått glipp av noe tror jeg.
Nå var det hun jenta i unge mødre jeg ble sur på, men kan si at jeg generellt ikke er fan av gravide som vel vitende setter sine barn i fare.

Fredagsunderholdningen kommer alltid som servert

Nei, det har jeg ikke tenkt så mye på, men viss det å være overvektig kan skade barnet på samme måte som ved røyking så har jeg gått glipp av noe tror jeg.
Nå var det hun jenta i unge mødre jeg ble sur på, men kan si at jeg generellt ikke er fan av gravide som vel vitende setter sine barn i fare.

Det har kommet frem i flere rapporter at overvekt er farligere enn røyk, en svensk lege gikk så langt at han skulle heller anbefale røyk enn sykelig overvekt da det faktisk var mildere....
Jeg er ikke for røyk og svangerskap, men ville ikke fordømme en røyker likevel.
Vet det er mange som rett og slett ikke klarer å slutte de går med forferdelig samvittighet

Det har kommet frem i flere rapporter at overvekt er farligere enn røyk, en svensk lege gikk så langt at han skulle heller anbefale røyk enn sykelig overvekt da det faktisk var mildere....
Jeg er ikke for røyk og svangerskap, men ville ikke fordømme en røyker likevel.
Vet det er mange som rett og slett ikke klarer å slutte de går med forferdelig samvittighet

Javel, får håpe det blir mer opplyst at det er mer skadelig å være overvektig og gravid enn røyker og gravid da, for det tror jeg ikke det er mange som vet.
Jeg fordømmer fremdeles de som røyker under svangerskap jeg da, for det ER mulig å slutte. Jeg er en av dem[:)]

eeeh... det kan da umulig sammenlignes[8|] jeg røykte selv da jeg ble gravid, sluttet på dagen[;)] leste innlegget ditt lenger nede om en svensk lege (en lege, ikek noen form for teori?!)som anbefalte røyk framfor sykelig overvekt.. forskjell på overvekt+ gravid og sykelig overvekt+ gravid..

uansett, røyken kan man slutte med på dagen, overvekt må man jobbe med for å gå ned.. to onder, men to ulike måter man kan få det bort på!

vil først si at jeg er 100% enig med deg at det er kvalmt motbydelig[:'(][:'(] og hvis det er det er det avsnitt som har blitt sendt her i danmark tidligere i høst så tror jeg at jeg vet hvilke avsnitt du snakker om og det er like [:'(][:'(] uansett hvem som røyker under graviditeten....men vil også fortelle at jeg er imot det å ta med mine barn til et hjem hvor det blir røyka i hele huset hvis du forstår hva jeg mener....?? og selv røyker jeg ikke men sambo gjør og han går helt ut for å røyke og alle gjester må røyke utenfor her....og de "nye" vi har blitt kjent med er noe sjokkert for at man ikke må røyke innen for (bor i danmark) men mine barns helse og helbred er mitt ansvar[;)]

Back
Topp