Progynova midt i syklusen

♡ Daydream ♡

Forumet er livet
Assistert-jentene
Noen andre som har tatt progynova midt i syklusen? Fikk dere TR tidligere av det?
 
Jeg er ikke helt sikker på dette, men jeg tror at det forhindrer eggløsning og mens.

Jeg gikk på det før og under frys, for at kroppen ikke skulle få EL og mens av seg selv. Men at slimhinna skulle bygge seg opp til egget. Fikk ikke mensen etter aborten før jeg slutta på dem heller.

Men jeg har bare brukt det under frys, og ikke under fersk. Så jeg vet ikke.
 
Jeg skal jo ha ferskforsøk. Starter på CD23 og skal ringe inn mens igjen. Men skal jeg da starte på sprøyter den 01/05 selv om jeg ikke får mens før det?
 
Aner ikke. Jeg bruker spray, og får falsk mens på dem. Men jeg begynner ikke på noen bestemt dag i syklusen på sprøyter, begynner etter at Riksen har sett at jeg nedregulert og klar til sprøyter.
Bare brukt det på frys, og da for å få store slimhinner og at ikke kroppen skal modne egne egg. Modner kroppen egne egg under frys, så blir det avbrudt forsøk.
 
Riksen har en hjemmeside med masse informasjon om IVF og prosessen. Har ikke Haugesund det?
Kanskje det er noe info som gir deg svar der?
 
Sist jeg brukte progynova så gjekk eg på det i 40 dager.. fikk mens når eg skulle og ringte inn for å hørre om det var normalt.. fikk beskjed om att det var like vanlig å få mensen som ikkje å få mensen til vanlig tid:) startet med sprøytene som planlagt dagen etter progynova slutt
Vet du hvorfor du skal ringe inn mens etter du har begynt på progynova?
 
Riksen har en hjemmeside med masse informasjon om IVF og prosessen. Har ikke Haugesund det?
Kanskje det er noe info som gir deg svar der?

Nei, ikke som jeg vet om
 
Sist jeg brukte progynova så gjekk eg på det i 40 dager.. fikk mens når eg skulle og ringte inn for å hørre om det var normalt.. fikk beskjed om att det var like vanlig å få mensen som ikkje å få mensen til vanlig tid:) startet med sprøytene som planlagt dagen etter progynova slutt
Vet du hvorfor du skal ringe inn mens etter du har begynt på progynova?

Nope. Eneste jeg vet er at jeg skal ha oppstart progynova den 13/04 og oppstart gonal-f den 01/05
 
Takk for linken :)
Var ikke helt det jeg lette etter, men setter pris på det :)
Det er videoer om hvordan man setter sprøytene og mye annet der :) Som kan være greit å ha, om man lurer :)
 
Åh, det er kjekt å ha tilgjengelig :)
Ja, veldig greit :) Litt betryggende å se på de før man begynner selv. Jeg så de flere ganger, for å bli litt mer psykisk klar til å gjøre det :)
 
Ja, veldig greit :) Litt betryggende å se på de før man begynner selv. Jeg så de flere ganger, for å bli litt mer psykisk klar til å gjøre det :)

Jeg bruker som regel youtube. Ligger masse der
 
Har du ustabile sykluser? Mulig jeg tar helt feil nå, men mener jeg har lest at ved å bruke Progynova før ferskforsøk og da kort protokoll gjør at man er mer sikker på når mens kommer. Og at da klinikken har mer oversikt over når du får mensen og da når sprøytestart blir.
 
Har du ustabile sykluser? Mulig jeg tar helt feil nå, men mener jeg har lest at ved å bruke Progynova før ferskforsøk og da kort protokoll gjør at man er mer sikker på når mens kommer. Og at da klinikken har mer oversikt over når du får mensen og da når sprøytestart blir.

Nei, jeg har ikke det. Kanskje de vil at mensen skal starte tidligere? Forventer mens 26/04 og med oppstart 01/05, så kan det hende de vil ha det i gang tidligere
 
Back
Topp