Problemfri julefeiring?

Tja uproblematisk kommer vel ann på hvordan man ser det :P det er et mareritt hvert år for å finne ut av hvordan man skal gjøre det. Pappa vil ikke feire, jeg ønsker ikke å feire hos mamma og gubben. Annahvert år har jeg begge ungene, det andre året er det bare meg og lillebror.

Her er vi alltid enig, til og med på hvem vi skal invitere. Deilig når vi vil det samme :)

Foreløpig uproblematisk, men ser for meg at det kan bli mer problematisk når mine mange småsøsken begynner å få barn :) da må nok mine foreldre ta andre hensyn enn det de gjør nå.

Etter jeg og mine søsken fikk barn er det mye styr.. Pga stebarn og søsken på den andre siden osvosvosv.. Gikk veldig inn på meg de tre første årene, ble så lei meg.. Nå driter jeg i det og nyter dagene med de som er med meg <3

Såpass problematisk at jeg vil kutte ut hele jul og nyttår. Og strengt tatt alle helligdager. Uansett hva vi velger, så blir det surmuling fra den ene etter den andre.
Så kjedelig:/ Nesten vært fristende å reist bort?

Har aldri hatt noen problemer her, vi har annethvert år ca men må tilpasses min jobbing.

Kjæresten er litt vanskelig og vil helst være hos sin familie. Tidligere har vi faktisk feiret med hver vår familie, men nå har vi et barn sammen. I fjor feiret vi med hans familie, så jeg forventer at han blir med oss i år. Jeg skal i alle fall feire med min familie. Vi har litt alternativer løsninger siden jeg studerer borte, og vi ikke bor sammen for øyeblikket :p

Ikke uproblematisk nei. Feks så ønsker vi å feire alene i år. Fordi jeg er gravid, og vesla har ønsket det. Julaftenene pleier å være kaotiske, for å si det mildt. :p
Når jeg da forteller dette til familiemedlemmene, så får jeg bare tilbake, at da kommer de til oss! :rolleyes:
Det er faktisk ikke aktuelt. :p

Er ikke uenighet sånn sett, mest jeg som har vært uenig med meg selv. Prøver å få inn annenhver jul med svigers og mine foreldre, men nå blir det nr 2 på rad med svigers etter 2 på rad hos mine. Mannen plages med dårlig samvittighet fordi hans foreldre kan bli sittende alene, broren hans er noe uforutsigbar. Jeg mener mine foreldre også skal få feire jul med barnebarnet sitt.. men nå "får" svigers den første julen hennes da, det er deres første barnebarn så de skal få den ;-) Så får vi se neste år.

Dette blir første julen vår sammen, men ser ikke for meg at det kommer til å bli noe stort problem. Blir nok annen hver jul med mine foreldre og annen hver jul med hans mor, med tilbud om at hans familie kan komme hvert år hvis de ønsker. Jeg foretrekker å feire jul hjemme hos oss.

Tja, i utganspunktet uproblematisk. Vi er hos mine og hans foreldre annethvert år. Det eneste er vel igrunn at vi helst ville feiret hjemme, men våre foreldre vil helst være hos seg.

Helt uproblematisk :)

Uproblematisk :) Vi feirer jul hos mine foreldre :)

Så kjedelig:/ Nesten vært fristende å reist bort?

Tanken på å reise til utlandet i jula er fristende. Jeg studerer igjen nå, så måtte spart opp en god del først. Har sagt til mannen at en gang skal jeg ha to uker på ei strand i karibien i jula.

Men uansett hva vi gjør så er det surmuling. Jeg har tatt et oppgjør med min familie, men det er svigermor som er verst. Og en mann som mangler baller når det gjelder mora si, så hjelper det lite. Nå i år skal han jobbe sent julaften, så da blir vi hjemme.

Uproblematisk her og. Vet alltid hvor vi skal være :)

Her er det annenhver jul med mine foreldre og svigers :) når det er med mine foreldre så er vi hjemme hos oss siden vi da har alle 3 barna. Reiser hjem til svigers når det er deres jul for da er jentene hos faren og vi har bare lillebror. Svigerfar nekter å forlate huset sitt på julaften og vil før heller sitte aleine enn å feire hos andre....

Back
Topp