Problemfri julefeiring?

Uproblematisk. Enten er vi hjemme, ellers har vi annenhver år pr familie :)

Helt uproblematisk.. Annenhvert år, blir hjemme etterhvert når familien utvides.

Var hos pappa og stemoren min første julen vi var sammen, hos svigers i fjor. Jeg vil til pappa igjen i år, men vi har ikke snakket helt om det ennå.

Pleide å være problemfritt helt til jeg fikk en svigerfamilie

Ja, d vil jeg si.
Annenhver gang til hans mor og mine foreldre.

Jeg har lyst til å feire hjemme hos oss da, men mannen vil fortsette å feire hos foreldrene våre enn så lenge.

Tror det kan bli problematisk etterhvert :/ Jeg vil bare feire julaften sammen med min familie. Det er greit for samboeren min, men jeg er rimelig sikker på at hans familie kommer til å lage problemer ut av det etterhvert. I fjor(vår første jul som kjærester) var vi hos hver vår familie, og han kom etter til oss etterhvert. I år skal vi hos min familie. Samboer sa klart i fra i fjor at han ville feire jul med meg/oss i år. Neste jul kommer vi til å ha en baby, og den julen vil jeg feire med min familie. Og alle de andre julaftener som kommer til å komme etter dette vil jeg også feire med min familie :(

Aldri noe problem :D annahvert år med Svigers og min familie :) hjemme det året vi er med Svigers og borte det året vi er med mamma og pappa :)

Vi drar annen hvert år til min familie og annet hvert år til hans :)

I år er det egentlig hans families år. Men de bor i utlandet og i å med jeg har termin 29.12 får vi ikke dratt dit i år.

Vi har heldigvis ingen konflikter rundt hvor julen skal feires :) *bank i bordet*

Annen vær gang her og der, men vi håper at fra neste jul kan vi invitere til jul og da på begge sider av familien!

Tror det kan bli problematisk etterhvert :/ Jeg vil bare feire julaften sammen med min familie. Det er greit for samboeren min, men jeg er rimelig sikker på at hans familie kommer til å lage problemer ut av det etterhvert. I fjor(vår første jul som kjærester) var vi hos hver vår familie, og han kom etter til oss etterhvert. I år skal vi hos min familie. Samboer sa klart i fra i fjor at han ville feire jul med meg/oss i år. Neste jul kommer vi til å ha en baby, og den julen vil jeg feire med min familie. Og alle de andre julaftener som kommer til å komme etter dette vil jeg også feire med min familie :(
Det kan det fort bli ja.

Hvorfor nekter du å feire med hans side? Om det ikke er spesielle forhold (vold, alkohol, feirer ikke jul, etc) pleier jeg å si at å feire jul med svigers er rett og slett en del avgårde bli voksen. Det bør man ha klart å bli når man får barn.

Hvorfor nekter du å feire med hans side? Om det ikke er spesielle forhold (vold, alkohol, feirer ikke jul, etc) pleier jeg å si at å feire jul med svigers er rett og slett en del avgårde bli voksen. Det bør man ha klart å bli når man får barn.
Fordi det ikke blir jul uten min familie. Hele livet har jeg feiret jul med akkurat dem(foreldre, søsken og besteforeldre på morssiden). Så å feire jul med andre blir helt feil. Jeg vet at dagen kommer, hvor jeg må feire jul uten dem. Og det er vondt å tenke på. Vondt å tenke på at familien min ikke får feiret jul med meg også :P

Selv har jeg bare feiret jul hos mine besteforeldre på farssiden 2-3 ganger. Og det har ikke plaget meg overhode. Det er ikke noe vondt i dem. Dem er som mine andre besteforeldre. Men selv da jeg var liten tenkte jeg alltid at det blir ikke ordentlig jul uten besteforeldrene mine på morssiden.

Jeg er en person som elsker julen! Julen er årets høydepunkt. Selvom jeg er voksen står jeg opp tidlig for å få med meg barne-tv. Jeg og kjæresten min gir hverandre julestrømpe med godteri i. Jeg har julekalender. Jeg får med meg alle julefilmer jeg kan. Andre voksne ler av meg, men dette er en høytid med såå mange gode og fine minner som jeg ikke vil gi slipp på, og som jeg vil skal fortsette år etter år! :( I min drømmeverden ville dette fortsatt hvert år. Men ja, en dag tar det slutt. Jeg blir ikke mer voksen av den grunn :P

Last edited:
Jeg elsker også julen, ser tv seriene og alt det der, ser kalendertv hele desember og hele pakka, men det å akseptere at å feire jul uten mine foreldre og min bror er en del av livet, det ser jeg på som en naturlig ting, jul er fortsatt jul, men folka varierer. Jeg har nemlig min egen familie nå.

Jeg har feiret jul annethvert år hos mine og mannens foreldre siden vi hadde vært sammen i halvannet år, det er 13 år siden nå, sånn drev vi på i ti år, nå feirer vi hjemme, et år var mine foreldre her, i fjor bare oss fire og i år kommer svigermor, hyggelig alle varianter. Vi er rett og slett voksne og har ansvar for å gi våre barn egne tradisjoner og derfor gjør vi ting å vår måte uansett hvem som er her. Og koser oss.

Tradisjoner får barna mest sannsynlig uansett hvordan man velger å feire.

Helt uproblematisk :) Vi bestemte oss for å feire hjemme hos oss selv når vi fikk barn. Har ikke fått noen sure miner på det :)
Svigers kommer annenhvert år, ellers alene. Min familie kommer 1. juledag. Nå er vi en familie , da må vi lage våre tradisjoner. Kunne ikke tenkt meg å farte på julaften ett år hit og ett år dit.

Uproblematisk, vi feirer enten med min familie, svigerfamilien eller svigerfar

Tradisjoner får barna mest sannsynlig uansett hvordan man velger å feire.
Der får de, selvsagt. Men jeg synes ikke det er ønskelig å gi dem tradisjoner på at mine foreldre er jul, og hans er... Ikke rett jul. For oss er også det å være hjemme en praktisk sak. Å slippe å reise. Og får vi besøk er det kjekt, og julen gjør vi på vårt vis likevel

Her er det problemfritt! ;)
Vi feirer jul hjemme de neste 5 årene pga at vi har 4 barn og de tre yngste er så små.
Så da blir vi værende hjemme for det er lettest mtp legging og antall pakker det blir med så mange unger.
Vi har "åpent hus", så alle i familien som vil være med oss, kommer hit :D

Etter vi fikk barn bestemte vi å ha hver jul hjemme

Så vi har bare feiret en jul sammen til nå, og da er de invitert alle som vil

Hans mor er alltid på landstedet sitt i jula, og drar til hans søster m fam på julaften, så hun gjør nok det i år også

Min mor blir nok å feire med oss, min bror bor et stykke unna.

Back
Topp