Privat ultralyd?

"Alle pasienter får tilbud om tidlig ultralyd i uke 12. Seksjonen velger derfor å ikke ha rutinemessig ultralyd av gravide pasienter i uke 7."

Da tolker jeg det sånn at jeg ikke blir å få ultralyd av klinikken, nei :/

"Alle pasienter får tilbud om tidlig ultralyd i uke 12. Seksjonen velger derfor å ikke ha rutinemessig ultralyd av gravide pasienter i uke 7."

Da tolker jeg det sånn at jeg ikke blir å få ultralyd av klinikken, nei :/
Så rart!! Er du offentlig?

Jeg synes det var litt rart formulert, men var forhåpentligvis ikke ment sånn. Hørtes ut som om han mente at han skulle bli betalt for å være barnevakt - at han måtte få kjøpe seg fine ting når han faktisk måtte bli stuck med ungene hjemme. :p (For i så fall burde det gå begge veier; du må få betaling av ham når han skal på guttetur eller jobbreise :hilarious:), men var vel kanskje heller ment sånn at det burde gå til dere begge - felles, som.. hus, møbler, buffer, oppussing etc..? :bag:
Ja, det er at det skal inn på felleskontoen som er tanken. Samboeren min sine ekstra lønninger burde kanskje gjøre det samme, men samtidig så kommer han til å tjene kanskje 200 tusen mindre enn meg i baselønn når han går litt ned i lønn nå så :scratch Tror han skal få beholde de selv

Så rart!! Er du offentlig?
Jepp. Men finner ikke noe anbefalinger om at ivf må ha ultralyd heller. Tror det henger litt fra gammelt når de satte flere egg, mtp å oppdage flerlinger tidlig; og derfor er altså uke 12 bra nok. Med exu er sjansen forhøyet fra sånn.. 1% til 5%, som er en øking; ja, men sannsynligheten er likevel ganske liten.. så da må jeg vel finne noe privat da.

Jepp. Men finner ikke noe anbefalinger om at ivf må ha ultralyd heller. Tror det henger litt fra gammelt når de satte flere egg, mtp å oppdage flerlinger tidlig; og derfor er altså uke 12 bra nok. Med exu er sjansen forhøyet fra sånn.. 1% til 5%, som er en øking; ja, men sannsynligheten er likevel ganske liten.. så da må jeg vel finne noe privat da.
Synes det er dårlig uansett… Men offentlig er jo ikke akkurat på tilbudssiden på disse tingene. Det er litt annerledes med private klinikker, så jeg ser den altså!

Og med det mener jeg at private klinikker vil jo også vite om det er godt bra med tanke på egne statistikker og sånn, pluss at man har jo betalt en del penger. Det er nok ikke bare med tanke på helsen og tryggheten til pasienten :wacky:

Synes det er dårlig uansett… Men offentlig er jo ikke akkurat på tilbudssiden på disse tingene. Det er litt annerledes med private klinikker, så jeg ser den altså!

Og med det mener jeg at private klinikker vil jo også vite om det er godt bra med tanke på egne statistikker og sånn, pluss at man har jo betalt en del penger. Det er nok ikke bare med tanke på helsen og tryggheten til pasienten :wacky:
Ja er nok noe i det også, at de vil ha statistikken sin og godt ettermæle ;) får bare bestille meg en selv.

Back
Topp