Jeg var hos fam klinikken i Oslo på fredag og det var en veldig god opplevelse kommer til å dra dit igjenÅåå, så spennende og lykke tilJeg tok hos Oslo City Legesenter sist faktisk. Men vurderer FAM klinikk nå
990,- der
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg var hos fam klinikken i Oslo på fredag og det var en veldig god opplevelse kommer til å dra dit igjenÅåå, så spennende og lykke tilJeg tok hos Oslo City Legesenter sist faktisk. Men vurderer FAM klinikk nå
990,- der
Jeg var jo på UL uke 6. Jordmor forklarte da at hvis alle mål så fine ut og det var hjerteslag er det ca 5-10% sjangse for SA. Men hvis man har UL i uke 8 (8+0) og får målt alle mål til å bli fine er det kun 3% sjangse for SA og veldig trygt. Nå vet jeg ikke alderen din da, men denne statistikken var for de under 35Sant. Jeg har tenkt senest mulig, men før vi reiser. Fordi jeg vil se mest mulig, men om man har tålmodighet er jo noe annet![]()
Så fint å høre!Jeg var jo på UL uke 6. Jordmor forklarte da at hvis alle mål så fine ut og det var hjerteslag er det ca 5-10% sjangse for SA. Men hvis man har UL i uke 8 (8+0) og får målt alle mål til å bli fine er det kun 3% sjangse for SA og veldig trygt. Nå vet jeg ikke alderen din da, men denne statistikken var for de under 35![]()
Ååå trodde man ikke pleide å få ultralyd før sånn uke 17-19Du skal nå vel få ca uke 12, kan vel få legen til å skrive i henvisningen at du er bortreist de ukene..? Mener det var at det ikke er noe vits i etter uke 14, for da ser man ikke evt nakkeoppklaringen lenger, så om offentlig TUL blir i uke 15, er jo det for sent sånn![]()
Kanskje jeg skal sende en melding til fastlegen før timen min og spørre om hun kan sende en henvisning pga ferie. Det er jo så travelt på KK i Bergen på sommeren. Leste akkurat at over 130 stk har måttet ligge på gangen etter fødsel allerede denne sommeren pga de bygde nye Kvineklinikken med færre rom enn gamle KK. Sånn sett glad for Mars termin 
Ja, kanskje jeg skal bestille når jeg er i uke 6-7, så slipper vi å få evt dårlig beskjed rett før vi reiser. Så kan vi heller ta en litt senere igjenJeg synes 6-7 er fint for å bekrefte liv og for å sjekke at foster ligger på riktig sted. Men etter uke 10 er finest for å se selve babyen.
Ååå trodde man ikke pleide å få ultralyd før sånn uke 17-19![]()
Kanskje jeg skal sende en melding til fastlegen før timen min og spørre om hun kan sende en henvisning pga ferie. Det er jo så travelt på KK i Bergen på sommeren. Leste akkurat at over 130 stk har måttet ligge på gangen etter fødsel allerede denne sommeren pga de bygde nye Kvineklinikken med færre rom enn gamle KK. Sånn sett glad for Mars termin
![]()
Her ser du alle svangerskapsoppfølgningene du får fra det offentlige. Alt er gratisÅåå trodde man ikke pleide å få ultralyd før sånn uke 17-19![]()
![]()
Det høres jo veldig bra utMan får to, en skal være mellom 11-14, og en skal være mellom 17-20![]()
Ja, da er det nok greit å.melde fra tidlig! Blir svangerskapspenger fra 5. Mnd, eller har du jobb "inne" også?Det høres jo veldig bra utKanskje jeg ikke trenger å gå privat da. Skal spørre samboeren min om hva han tenker når han står opp. Tror ikke at det er noen steder i Bergen som tar mindre enn 2000 for en ultralyd. Men hadde vært allright å gå på ultralyd før uke 10 siden jeg burde si ifra til jobb tidligst mulig. De holder på å sette opp offshore turer for høsten nå, og så at jeg hadde alle mine turer fra slutten av oktober og utover haha. Man kan reise offshore til og med 5. Måned, som for meg blir til 27. Oktober, og det var 27. Oktober jeg ble satt opp på første turen. Sier jeg ifra litt tidlig at jeg er gravid så får jeg sikkert en tur eller to i september i stedet
Mamma perm pengene er jo basert på de siste 3 lønningene, og en offshore lønning fra Måned 5 vil komme på Måned 6 lønningen. En to ukers tur ut er ca 100k ekstra på lønningen. Så håper på å få tur ut med andre ord
![]()
Reiser bare noen turer offshore i året siden jeg hovedsakelig jobber på kontoret eller hjemme. Skulle sikkert fått en del turer ut på høsten og våren, men det blir det jo ikke noe av nå. Prioriterer privatlivet nåJa, da er det nok greit å.melde fra tidlig! Blir svangerskapspenger fra 5. Mnd, eller har du jobb "inne" også?

Shit!! Det var mye! Men så er det jo mye som kreves av dere som er offshore ogsåReiser bare noen turer offshore i året siden jeg hovedsakelig jobber på kontoret eller hjemme. Skulle sikkert fått en del turer ut på høsten og våren, men det blir det jo ikke noe av nå. Prioriterer privatlivet nåHadde det gått et halvt år til før jeg ble gravid hadde jeg nok tjent en halv million ekstra på årslønnen regner jeg med (ca halvparten etter skatt). Kunne nesten pusset opp badet
![]()

Ah, ikke dårlig det, da..!Reiser bare noen turer offshore i året siden jeg hovedsakelig jobber på kontoret eller hjemme. Skulle sikkert fått en del turer ut på høsten og våren, men det blir det jo ikke noe av nå. Prioriterer privatlivet nåHadde det gått et halvt år til før jeg ble gravid hadde jeg nok tjent en halv million ekstra på årslønnen regner jeg med (ca halvparten etter skatt). Kunne nesten pusset opp badet
![]()
Vi har ikke så mye tillegg på lønnen mandag til fredag 8 til 16, men så kommer all overtiden pga man har 12 timers dager + offshore tillegget. Folk som jobber fast rotasjon får jo 4 uker fri etterpå, mens vi som bare tar noen uker her og der kun må ta 1/3 av turen fri. Dvs 4-5 dager fri etter 2 uker Offshore, der helg også telles som fri (kommer man hjem en fredag kan man reise ut igjen på onsdag). Så blir ekstra ekstra mye jobb for oss, og derfor ekstra godt betalt. Samboeren min har sagt at jeg må sette de pengene på felleskontoen etter at mamma og pappa perm er over hvis jeg tar slike turer siden han da får alt ansvar for ungen i den perioden, og på den måten burde få noe igjen for det. Jeg har egentlig sagt at det er greit. Får han teknisk sett betalt 25000 for å passe ungen i to uker da hahaShit!! Det var mye! Men så er det jo mye som kreves av dere som er offshore også![]()
Da er det en selvfølge at han gjør det samme hvis han tjener mer en periode også ikke sant?Vi har ikke så mye tillegg på lønnen mandag til fredag 8 til 16, men så kommer all overtiden pga man har 12 timers dager + offshore tillegget. Folk som jobber fast rotasjon får jo 4 uker fri etterpå, mens vi som bare tar noen uker her og der kun må ta 1/3 av turen fri. Dvs 4-5 dager fri etter 2 uker Offshore, der helg også telles som fri (kommer man hjem en fredag kan man reise ut igjen på onsdag). Så blir ekstra ekstra mye jobb for oss, og derfor ekstra godt betalt. Samboeren min har sagt at jeg må sette de pengene på felleskontoen etter at mamma og pappa perm er over hvis jeg tar slike turer siden han da får alt ansvar for ungen i den perioden, og på den måten burde få noe igjen for det. Jeg har egentlig sagt at det er greit. Får han teknisk sett betalt 25000 for å passe ungen i to uker da haha
Det har jeg ikke tenkt på en gang, men det er et godt argument egentligDa er det en selvfølge at han gjør det samme hvis han tjener mer en periode også ikke sant?
Vi har til dels en slik avtale (dvs, jeg jobber i helsevesenet og får ikke jobbet overtid, det nektes å brukes. Så jobber jeg ekstra, så er det gjerne for å få fri annen dag der vi har problemer med å få kabalen til å gå opp).Det har jeg ikke tenkt på en gang, men det er et godt argument egentligNå skal han straks bytte jobb til en som har stabile tider uten mulighet for overtid slik at han skal ha tid til familie (lavere lønn), men han kommer sikkert fortatt til å ta noen vakter innimellom for gamle jobben regner jeg med.
Ja, det er derfor jeg ikke har argumentert på det egentlig. Man får vel gjerne ikke jobbet fulle 7,5 timers dager hvis man skal levere og hente i barnehagen, så tenker de 1-2 ukene jeg er borte så kan det hende arbeidsdagene hans blir bittelitt kortere. Hvis han skal jobbe ekstra blir det nok oftest lørdager, så det blir ikke helt samme problematikken der.Vi har til dels en slik avtale (dvs, jeg jobber i helsevesenet og får ikke jobbet overtid, det nektes å brukes. Så jobber jeg ekstra, så er det gjerne for å få fri annen dag der vi har problemer med å få kabalen til å gå opp).
Men samboer har mange muligheter til å jobbe overtid (12,5t vakter) og de dagene ser vi ham lite, da han enten er på jobb fra 07-19.30 eller 19.00-07.30.
Når han får muligheten for overtid, så er det snakk om mange tusen per vakt (mener på rundt 10.000 eller noe). Hvis han tar et par av dem ila en mnd som gjør at jeg ikke kan jobbe ekstra/får alt med ungene den/de dagene, så hiver han over en viss sum ekstra på fellesfor det er faktisk en del jobb med f.eks tidligvakt, rett hjem og lage middag, lekser, aktiviteter og få unger i seng
![]()

Jeg synes det var litt rart formulert, men var forhåpentligvis ikke ment sånn. Hørtes ut som om han mente at han skulle bli betalt for å være barnevakt - at han måtte få kjøpe seg fine ting når han faktisk måtte bli stuck med ungene hjemme.Vi har ikke så mye tillegg på lønnen mandag til fredag 8 til 16, men så kommer all overtiden pga man har 12 timers dager + offshore tillegget. Folk som jobber fast rotasjon får jo 4 uker fri etterpå, mens vi som bare tar noen uker her og der kun må ta 1/3 av turen fri. Dvs 4-5 dager fri etter 2 uker Offshore, der helg også telles som fri (kommer man hjem en fredag kan man reise ut igjen på onsdag). Så blir ekstra ekstra mye jobb for oss, og derfor ekstra godt betalt. Samboeren min har sagt at jeg må sette de pengene på felleskontoen etter at mamma og pappa perm er over hvis jeg tar slike turer siden han da får alt ansvar for ungen i den perioden, og på den måten burde få noe igjen for det. Jeg har egentlig sagt at det er greit. Får han teknisk sett betalt 25000 for å passe ungen i to uker da haha
), men var vel kanskje heller ment sånn at det burde gå til dere begge - felles, som.. hus, møbler, buffer, oppussing etc..?