Privat ultralyd?

Tilla_

Glad i forumet
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Noen som har tenkt å bestille seg privat tidlig ultralyd? Vet alle får det gjennom fastlegen nå, eller regner med at det gjelder alle nå? Sist jeg var gravid så gjaldt det visst ikke dette området jeg bor på enda, men regner med at det gjør der nå. Men det er vel som regel i uke 12?

Jeg vurderer å bestille meg privat tidlig ultralyd før vi reiser til syden i August. Da er jeg 8+3 uker på vei .

Når har dere tenk til å ta det, dere som har tenkt til det? :)

Jeg har tatt IVF, så jeg får det gjennom klinikken. Det ble litt sent på grunn av ferieavvikling, så jeg skal ta 8+4. Siden jeg gjerne vil sjekke at alt er bra før jeg tar ferie i 3 uker (det er litt økt risiko for exu ved IVF), så skal jeg ta nå om noen dager også, 6+0. Jeg er spent! :nailbiting: Anbefaler Oslo City Legesenter hvis man skal ta tidlig tidlig UL. De er veldig dyktige og har spesialkompetanse på det. Koster 1500kr.

Jeg har egentlig en UL time hos klinikken (ivf) i uke 7, men pga ferie hos dem så får jeg ikke time før jeg er 9+2. Så lenge klarer ikke jeg å vente så har bestilt time en annen plass da jeg er 6+3

Jeg skal høre med klinikken om jeg får noe UL av dem, men har litt lyst til å bestille tidligere også. :P får høre..!

Skal ta privat 6+0 noen dager før jeg reiser på ferie. Ønsker å sjekke om det ligger på riktig sted eller om det er en exu igjen, før ferien, så kanskje jeg kan slappe av litt mer. Er 4+6 i dag, og dagene går SÅ TREIGT.. hahah

Skal ha legetimen min på 8 + 0 og se når jeg får time til ultralyd. Er på ferie i min uke 13 og 14 ca (2,5 uker), så hvis jeg får fra uke 15 (noe jeg regner med at jeg får) så tenkte jeg å bestille en time privat før det i uke 12 :)

Skal ha legetimen min på 8 + 0 og se når jeg får time til ultralyd. Er på ferie i min uke 13 og 14 ca (2,5 uker), så hvis jeg får fra uke 15 (noe jeg regner med at jeg får) så tenkte jeg å bestille en time privat før det i uke 12 :)
Du skal nå vel få ca uke 12, kan vel få legen til å skrive i henvisningen at du er bortreist de ukene..? Mener det var at det ikke er noe vits i etter uke 14, for da ser man ikke evt nakkeoppklaringen lenger, så om offentlig TUL blir i uke 15, er jo det for sent sånn :bag:

Jeg har tatt IVF, så jeg får det gjennom klinikken. Det ble litt sent på grunn av ferieavvikling, så jeg skal ta 8+4. Siden jeg gjerne vil sjekke at alt er bra før jeg tar ferie i 3 uker (det er litt økt risiko for exu ved IVF), så skal jeg ta nå om noen dager også, 6+0. Jeg er spent! :nailbiting: Anbefaler Oslo City Legesenter hvis man skal ta tidlig tidlig UL. De er veldig dyktige og har spesialkompetanse på det. Koster 1500kr.
Ååå, så spennende og lykke til :Heartred Jeg tok hos Oslo City Legesenter sist faktisk. Men vurderer FAM klinikk nå :) 990,- der

Jeg tror også jeg ville prøvd å få før hvis du ønsker at de skal vurdere nakkefold. Uke 15 kan nok bli litt sent for det?

Ser ut som de fleste her vurderer tidligere enn uke 8+. Kanskje jeg skal gjøre det samme? Uke 7? Jeg er så usikker :hilarious:

Ser ut som de fleste her vurderer tidligere enn uke 8+. Kanskje jeg skal gjøre det samme? Uke 7? Jeg er så usikker :hilarious:
Det kommer an på deg! Hvis du ikke er veldig urolig, er det jo «best» å vente så lenge som mulig. Man ser jo mer, jo lenger man venter :happy119

Det kommer an på deg! Hvis du ikke er veldig urolig, er det jo «best» å vente så lenge som mulig. Man ser jo mer, jo lenger man venter :happy119
Sant. Jeg har tenkt senest mulig, men før vi reiser. Fordi jeg vil se mest mulig, men om man har tålmodighet er jo noe annet :bag:

Jaa det var jeg også tenkte! Helt genialt at de har tidlig ultralyd fra uke 7-10 som koster 990, men resten er «original» pris da :)
Koster 1200,- her før u12, ikke så ille det heller, bortsett fra at de kun har åpent tirsdager, og har ferie akkurat de ukene jeg kunne tenkt meg UL :p så jeg må reise et stykke om jeg skal...

Jeg synes 6-7 er fint for å bekrefte liv og for å sjekke at foster ligger på riktig sted. Men etter uke 10 er finest for å se selve babyen.

Back
Topp