Bkno2683970
Andre møte med forumet
Var et lite hjerte der i dag
Booker igjen om 2-3 uker for en ny oppfølging. Ble målt til 6+2, som nok gir mening mtp. eggløsning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg ble målt til 5++ i dag, gyn ville ikke si noe om dager, men menstermin er jeg 5+4 i dag, 32 dager lang syklus.Kan noen trygge meg?
Var på Ultralyd i dag. Trodde jeg var minst 6+0. Jordmor mener at jeg er ca 5+0 utifra hva hun ser ang. størrelse. Hun målte et "såvidt synlig foster" til 2 cm.
Greit, jeg kan ha hatt forsinket eggløsning. MEN, jeg har fulgt HCG ved flere anledninger og i dag er HCG på hele 17.000. !! Utifra alle tabeller burde den ikke være så høy dersom fosteret faktisk kun er 5+0, og jeg er 21 DPO.
Har noen lignende erfaringer? Ville man f.eks. kunne se tvillinger allerede på UL?

Gratulerer !!Endelig vår tur til privat tidlig ultralyd i dag. Var 6+0, noe jordmor sa seg enig i ut i fra målingene. Fikk da vite at vi venter toeggede tvillinger, der begge hadde bankende hjerter og plommesekk blir en travel høst neste år, da vi har to små barn fra før

Gratulerer! Så fantastisk fintEndelig vår tur til privat tidlig ultralyd i dag. Var 6+0, noe jordmor sa seg enig i ut i fra målingene. Fikk da vite at vi venter toeggede tvillinger, der begge hadde bankende hjerter og plommesekk blir en travel høst neste år, da vi har to små barn fra før

Wow! Gratulerer så mye !Endelig vår tur til privat tidlig ultralyd i dag. Var 6+0, noe jordmor sa seg enig i ut i fra målingene. Fikk da vite at vi venter toeggede tvillinger, der begge hadde bankende hjerter og plommesekk blir en travel høst neste år, da vi har to små barn fra før
Oi, wow! GratulererEndelig vår tur til privat tidlig ultralyd i dag. Var 6+0, noe jordmor sa seg enig i ut i fra målingene. Fikk da vite at vi venter toeggede tvillinger, der begge hadde bankende hjerter og plommesekk blir en travel høst neste år, da vi har to små barn fra før

Endelig flere i gjengen! Gratulerer med to!!Endelig vår tur til privat tidlig ultralyd i dag. Var 6+0, noe jordmor sa seg enig i ut i fra målingene. Fikk da vite at vi venter toeggede tvillinger, der begge hadde bankende hjerter og plommesekk blir en travel høst neste år, da vi har to små barn fra før
Takk! Veldig gøy, skummelt, spennende osv vet liksom ikke helt hva jeg går til lengreEndelig flere i gjengen! Gratulerer med to!!
Ikke jeg heller for å være ærlig! Sjokkerer meg enda hvordan vi skal klare to tilTakk! Veldig gøy, skummelt, spennende osv vet liksom ikke helt hva jeg går til lengre

Haha enig! Minstegutten på 2 år sover fremdeles ikke gjennom natten og deler seng med oss blir nok noen effektive søvntreningsrunder fremoverIkke jeg heller for å være ærlig! Sjokkerer meg enda hvordan vi skal klare to til![]()
Hvor langt er du på vei?Skjønner, hvis det er ok for deg så håper jeg det går bra for degDet er tøft for noen, og så er det «enklere» for andre, sånn er det dessverre i dette gamet..
Jeg var hos Lillestrømgynekologene for TUL på 7+6. Jeg hadde IVF, så jeg ble henvist av klinikken/fastlegen min.er det noen bra klinikker i lillestrøm? vi har vært på 8 uker kontroll og da var alt bra med den lille men var ikke noe fornøyd med klinikken så håper det er noen som vet om noen andre klinikker som er bedre enn Aleris på strømmen?![]()
Sist TUL oppdaget de MA. Så er veldig lettet nå! Det er dyrt og syns ikke hun var så veldig hyggelig og med nedlatende tone.Jeg var hos Lillestrømgynekologene for TUL på 7+6. Jeg hadde IVF, så jeg ble henvist av klinikken/fastlegen min.
Det var en grei opplevelse, ikke dårlig men ikke super duper bra for å si det sånt. Kommunikasjon med både resepsjon og gynekologen var bra. Ventet ikke veldig lenge, ca 15 min.
Behandlingen selv gikk kjempefort, 5-10 min inkludert konsultasjon før og etter UL. For min del gikk det litt for fort (han kunne undersøke litt nøyere), men samtidig fant han at eggstokkene mine ble overstimulert, målte størrelsen til embryoet og sjekket hjerteslaget. Det var kanskje bra nok å gjennomføre disse i såpass kort tid? Jeg fikk bildet fra UL også.
Hva var det som du syntes ikke bra hos Aleris på Strømmen?![]()
Å så leit å høre at du har opplevd gjentatte spontanabort og at legene dine viser så lite forståelser for situasjonen dinDet er dyrt og syns ikke hun var så veldig hyggelig og med nedlatende tone.
Jeg har mistet flere ganger noe hun vet og at jeg har risiko svangerskap og fortalte at jeg blir mye fulgt opp på sykehuset på grunn av det og sa at det ikke var nødvendig og syntes jeg fikk overdrevet mye oppfølging, noe jeg synes er veldig rart for det var hun som hadde sendt henvisning for å finne ut årsaken til gjentatte spontanabort.
Jeg får ikke noen henvisning til ultralyd av fastlegen siden hun har lite forståelse og kunnskap om graviditet og gjentatte spontanabort.

trenger man ikke henvisning dit? jeg var der for en stund siden og fikk henvisning fra fastlegen siden vi hadde prøvd 1årÅ så leit å høre at du har opplevd gjentatte spontanabort og at legene dine viser så lite forståelser for situasjonen din
Når det gjelder kommunikasjon, var Lillestrømgynekologen veldig bra. Jeg har også opplevd SA i forrige svangerskap, så jeg egentlig begynte å gråte da jeg så hjerteslaget på skjermen for første gang. Gynekologen viste meg omsorg og forståelse, og prøvde å ro meg ned.
Men det virker som at man trenger henvisning fra legen for å bestille time hos Lillestrømgynekologen. Håper at fastlegen din gir deg henvisning…
Ellers det er ikke i Lillestrøm, men Majorstuen kvinneklinikk var også bra. Legen/gynekologen var hyggelig, og det var relativt lav pris. Ingen ventetid og veldig ren miljø.
Håper at du kan finne en best klinikk for deg![]()