Privat psykolog

Hvis du finner en med driftsavtale som ikke har druknet i pasienter koster det bare ordinær egenandel :) Eller hvis du har avtale gjennom bedrift, da har noen typ 5-20 samtaler gratie, det har bedriftshelsetjenesten din isåfall oversikt over :)

Hvis du finner en med driftsavtale som ikke har druknet i pasienter koster det bare ordinær egenandel :) Eller hvis du har avtale gjennom bedrift, da har noen typ 5-20 samtaler gratie, det har bedriftshelsetjenesten din isåfall oversikt over :)
Det står på siden jeg har funnet at det kan benyttes privat helseforsikring, men kan man bare bestille seg det?

Det står på siden jeg har funnet at det kan benyttes privat helseforsikring, men kan man bare bestille seg det?

Usikker faktisk. Men vil tippe det uansett er karantenetid om du kjøper det, så mulig det blir lenge å vente?

Jeg fikk 6 timer via bedriftshelsetjenesten :)
Ang helseforsikring, så tror jeg det er 3-6mnd karantene før du kan benytte deg av det dessverre :oops:
Håper det løser seg, det er viktig å ta den psykiske helsa på alvor :Heartred

Jeg fikk 6 timer via bedriftshelsetjenesten :)
Ang helseforsikring, så tror jeg det er 3-6mnd karantene før du kan benytte deg av det dessverre :oops:
Håper det løser seg, det er viktig å ta den psykiske helsa på alvor :Heartred
Takk for svar:) Må nok høre litt på jobb ang bedriftshelsetjenesten. Kan fort bli mange mnd å vente uansett da, hvis jeg må gå offentlig. Kjipt, men de private er jo så dyre.

Er det noen mulighet for å få dekket dette? Eller noe av beløpet.

de med driftstilskudd er en del av frikort ordningen. Er ofte ventetid, men man kan være heldig.
https://www.helfo.no/pa-vegne-av-pasienten/psykologer-og-legespesialister-med-driftstilskudd

noen bedrifter (hovedsakelig private) har egne helseforsikringer til ansatte, men det er ofte begrensinger på antall ganger (det er det ofte med private helseforsikringer også).
Bedriftshelsetjenesten dekker ofte lettere psykiske plager med opptil 10 timers behandling.

Hvis du er i jobb eller sykemeldt så finnes det egne «arbeid og helse» team ved det lokale DPS de har som regel kortere ventetid. Det gjelder også Oppfølgingsenheten Frisk som er en privat poliklinikk som får tilskudd av det offentlige og en del av frikort ordningen.

En annen mulighet er psykolog tilknyttet helsestasjon eller kommunen. Det er lavterskel tilbud som ikke trenger henvisning og som ikke koster noe.

Jeg hadde flaks og fikk time hos psykiater med driftsavtale etter 1,5 uke fordi hun var nyoppstartet :) Vil anbefale deg å ringe litt rundt (hvis du klarer) til de forskjellige behandlerne i området ditt og høre om ventetid :) Plutselig har du flaks :)

Back
Topp