Priser på dagmamma og reaksjoner

Er det vanlig med kontantstøtte + prisen for bhgplass når dagmamma skal passe i barnets hjem også? Tenker på at hun Ikke kan ha flere barn hos seg da, men vi har heller ikke råd til å betale mer enn det.
Det vet jeg ikke, vet bare om dagmammaer som driver selv (altså har flere barn hos seg) :sorry:

Kanskje dumt å si det, men jeg syns det er litt morsomt å se reaksjonene til folk som får vite prisene på dagmamma fulltid:p
7500kr + 3000 (ca) = 10.500.
Folk får helt bakoversveis og sier at det er jo kjempemye penger.
Men hvor mye blir det igjen etter skatt? og det er jo litt av en jobb å ha et par 1-2åringer løpende rundt :shy:

Hva tenker dere om prisene? :)

Minst den prisen. Etter skatt er du på ca. 400 kr. Dagen. Det er ikke dyrt. Barnehage er sponset av samfunnet. Derfor går det ikke an å sammenligne med dagmammapriser.

Kanskje dumt å si det, men jeg syns det er litt morsomt å se reaksjonene til folk som får vite prisene på dagmamma fulltid:p
Men hvor mye blir det igjen etter skatt? og det er jo litt av en jobb å ha et par 1-2åringer løpende rundt :shy:

Jeg tenker det er dyrt i første omgang, men når man ser hva det krever virker det rimeligere :) er glad for at vi kan ha frøkna hjemme en stund til!

Jeg tenker det er dyrt i første omgang, men når man ser hva det krever virker det rimeligere :) er glad for at vi kan ha frøkna hjemme en stund til!

3000 er vel faktisk litt mindre enn full barnehageplass per måned. De 7500 får man uansett inn i kontantstøtte for hver måned etter 12mnd hvor barnet ikke har barnehageplass, så reellt betaler man 3000 fra egen lomme, og er normalt i jo foreldrene da i jobb/har inntekt på en eller annen måte. :)
Når man tenker på kontantstøtten foreldrene mottar, synes jeg hvertfall det er veldig innfor.

3000 er vel faktisk litt mindre enn full barnehageplass per måned. De 7500 får man uansett inn i kontantstøtte for hver måned etter 12mnd hvor barnet ikke har barnehageplass, så reellt betaler man 3000 fra egen lomme, og er normalt i jo foreldrene da i jobb/har inntekt på en eller annen måte. :)
Når man tenker på kontantstøtten foreldrene mottar, synes jeg hvertfall det er veldig innfor.
Ja, jeg tror vi betaler rundt 3200 (inkludert mat da) opprinnelig per barn, men får litt søskenrabatt :)

Joda, men når jeg ser 10,500 får noe i hjernen min til å si hell no
Jeg forstår såklart prisen!

Det gir mening i min verden :) hadde tatt den løsningen og betalt den prisen (som reelt bare er 3 tus av egen lomme)

Joda, men når jeg ser 10,500 får noe i hjernen min til å si hell no
Jeg forstår såklart prisen!

Ja, akkurat samme fikk hjernen min første gang jeg hørte månedssummen :p før jeg tenkte på kontantstøtta, og regna ut hva det blir etter skatt, eller per dag.

Mhm. Glad jeg slipper å tenke på det egentlig :)

Ja, vi slapp også det. Hadde fleksible studier, så kunne ha han hjemme til 19 mnd. Og det månedlige forbruket mitt var såpass lavt at det ikke var noen enorm forskjell økonomisk, satte av litt av engangsstønad til den perioden, også hadde jeg nok hver måned sammen med kontantstøtta.
Men om jeg ikke hadde studert samtidig, kunne jeg tenkt meg å ha hatt ett ekstra barn og vært dagmamma. Vi får se om det er aktuelt senere eller ikke.

Ja, vi slapp også det. Hadde fleksible studier, så kunne ha han hjemme til 19 mnd. Og det månedlige forbruket mitt var såpass lavt at det ikke var noen enorm forskjell økonomisk, satte av litt av engangsstønad til den perioden, også hadde jeg nok hver måned sammen med kontantstøtta.
Men om jeg ikke hadde studert samtidig, kunne jeg tenkt meg å ha hatt ett ekstra barn og vært dagmamma. Vi får se om det er aktuelt senere eller ikke.
Her er vi ufør begge to så tar og søker barnehageplass når hu er klar for det :)

Jeg syns ikke det er noe å si på den prisen og hadde glatt betalt det dersom det var mulig å oppdrive en dagmamma der vi bor (venter nr tre om en drøy måned og vet allerede nå at vi bare kan glemme å få barnehageplass før august 2021, så da er det bare å begynne å spare til ulønnet perm...)

Back
Topp