Pris på gaver

Ærlig talt! Går det an!? Hadde min svigermor sagt noe sånt hadde jeg blitt helt satt ut..
Hva sa mannen din når hun sa det?

Godt at du slipper feire jul med hun i år <3
Samboer er vant til det :p han advarte meg i fjor siden det var første gang jeg feira jul med de. Jeg trodde han kødda. Men neida :o

Hun er veldig sleip, som i fjor så la hun gavene fra sine venner under treet så det så ut som at hun fikk flere gaver enn oss andre "skal vi telle hvem som har fått flest gaver" :o

Samboer er vant til det :p han advarte meg i fjor siden det var første gang jeg feira jul med de. Jeg trodde han kødda. Men neida :o

Hun er veldig sleip, som i fjor så la hun gavene fra sine venner under treet så det så ut som at hun fikk flere gaver enn oss andre "skal vi telle hvem som har fått flest gaver" :o

Herregud, så utrolig barnslig :O Hvor gammel er hun egentlig?
Stakkars samboeren din som er vant til det, ingen skulle vært vant til sånn oppførsel..

Julen handler jo ikke om hvem som får flest gaver eller hvem som får dyrest gaver :/ Hun har helt feil fokus, spør du meg.

Jeg tenker at det er en ting hvis hun har store tanker og forventninger til gaven mannen hennes kjøper til hu, men å la barna hennes føle at de ikke har gitt en bra og dyr nok gave? Det er jo kjempe slemt!! :/

Herregud, så utrolig barnslig :O Hvor gammel er hun egentlig?
Stakkars samboeren din som er vant til det, ingen skulle vært vant til sånn oppførsel..

Julen handler jo ikke om hvem som får flest gaver eller hvem som får dyrest gaver :/ Hun har helt feil fokus, spør du meg.

Jeg tenker at det er en ting hvis hun har store tanker og forventninger til gaven mannen hennes kjøper til hu, men å la barna hennes føle at de ikke har gitt en bra og dyr nok gave? Det er jo kjempe slemt!! :/
Svigermor er vel 60 :p
Men ingenting overasker meg lengere ved henne..
Jeg sa til henne i fjor at det er ikke prisverdien på gavene som teller men tanken :)

Kjempe bra sagt av deg!! :) <3
Håper hun skjemtes litt når du sa det :)
Jeg håper det :D
En ting er sikkert. Jeg skal hvertfall lære min datter at prisverdien på gavene ikke har noen betydning :) heldigvis er hun så liten ennå, men hun skal få det plantet inn tidlig :)

For så langt så har ikke farmoren hennes gått forran som ett godt eksempel :p

Jeg håper det :D
En ting er sikkert. Jeg skal hvertfall lære min datter at prisverdien på gavene ikke har noen betydning :) heldigvis er hun så liten ennå, men hun skal få det plantet inn tidlig :)

For så langt så har ikke farmoren hennes gått forran som ett godt eksempel :p

Høres kjempe lurt ut!! Nei, farmors tankegang burde datteren din bli skjermer for :)

Skal dere feire jul med din familie i år? Eller feirer dere hjemme?

Jeg bryr meg ikke om pris, men skulle ønske folk gav gaver med mening og ikke bare kjøpte noe for å ha noe å gi.
Du kjøper liksom ikke en pose peanøtter og firkløver sjokolade til tantebarnet ditt, når du vet ungen har nøtteallergi.

Selv prøver jeg å gi ca for det samme til tantebarn, så får fadderbarna ca det samme og barn av venner får også ca samme beløp. Spesielt siden mange omgås om hverandre, så ønsker jeg ikke å forskjellsbehandle.

Det spiller ingen rolle når det kommer til barna :) er tanken som teller og barn husker ikke alltid alle gaver opp gjennom oppvekst og det klarer ikke jeg holde kål på heller :P

Ikke ser jeg poeng I at ta er og onkel skal bruke et tonn av penger på gaver til nieser og nevøer da det som regel ikke varer så lenge :) men folk må få bestemme selv hva de vil.

Her bruker jeg 200 kr pr tante barn fordi det er blitt noen nå. Vet at min Svigersøster bruker en del mer på vår ene datter, men jeg regner med at det vil ikke bli like mye når vi får.flere barn og det forventer jeg absolutt ikke heller :)

Tenker ikke på pris, men er opptatt av at det skal bli rettferdig.
Har to nevøer (søsken) som har bursdag med et par dagers mellomrom, og de får gaver etter hva jeg har råd til å gi sånn at det blir likt mellom dem. Det blir helt feil for meg at en av dem får gave til 100 mens den andre får til 500. Da får heller begge til 300.

Det er sånn jeg er oppdratt, så det er sånn det alltid har vært hos oss.
Hos svigers er det sånn at den av barna (av mannen og søsken) som sutrer og klager mest får mest, bare fordi foreldrene blir lei av å høre på (alle barna er over 25), og jeg blir helt matt for det er så teit!
Så mannen får minst for han gidder ikke grine seg til ting :P

Vi setter en pris for jul, altså hvor mye penger vi skal bruke på gaver, så deler vi det på hvor mange gaver vi skal kjøpe og så blir det det folk får.
Funker for oss.

Her har me avtale på kor mykje me gjer både innad i familie og blant venners barn ;)

Bryr meg ikke om pris. Jeg kjøper ordentlige gaver som folk ønsker seg. Av ei venninne får jeg ærlig talt alltid skrot... Ting du skjønner har vært på minst 70%. Har aldri brukt noe av det... Typ gule hårbøyler

Ellers får jeg bare gaver jeg blir fornøyd med. Får utrolig mye fint hver jul :)

:( :( :( Er så sjelden jeg får gaver... Vis jeg tenker meg om. Føler meg litt lei seg nå av den grunn. :( :'(

Aldri tenkt noe over pris..
Synes det er ekstremt at man "må" gi for så så mye, ellers er man visst et dårlig menneske. Jeg tenker at folk får gi gaver etter hva de ønsker og hva de evner. Skal ikke være noe press på gavegiving. Altså.. en gave er en GAVE. Ikke en ofring.. Blir for dumt...

Back
Topp