Pris på gaver

I alle dager!? Også voksne mennesker??
Jada! Svigermor er noe for seg selv.
Så må vi pakke inn gavene i samme papir og ha samme bånd, ellers så får vi høre at den andre personen har fått finere gavepapir enn henne :o
Litt glad vi ikke skal feire med de i år :D

forventer ikke det, kan ikke forvente det ikke alle er like stilt. vil heller at gaven er fra hjerte en fra lommeboka;)

Så må vi pakke inn gavene i samme papir og ha samme bånd, ellers så får vi høre at den andre personen har fått finere gavepapir enn henne :eek:
begynner å bli glad jeg ikke har noen svigerforeldre å forholde meg til jeg!

Tenker ikke at jeg må gi eller få til samme pris. Har et lavt budsjett på gaver, men vet at alle får noe de ønsker seg. Samboeren mener at man skal gi tilnærmet det man får.
Helt urimelig synes jeg. Hvorfor gi mest til de som har mest og minst til de som har minst?

For min del syns jeg hele gavestresset er noe tull - spesielt i julen.. Vi er blitt så materialistiske at det nesten er kvalmt.

Men utenom det så kjøper folk etter evne så lenge det er "kjøpt med hjertet" så bryr jeg meg lite om pris :)

Og jeg er også veldig for makspris når det kommer til barneselskap, men det er en annen diskusjon.
Sign. Fullstendig enig.

Så må vi pakke inn gavene i samme papir og ha samme bånd, ellers så får vi høre at den andre personen har fått finere gavepapir enn henne :o
Hadde seriøst klikka av å ha ei såbn svigermor!!! O.o Hva sier mannen din til oppførselen henne!?!?!?

Jeg tenker ikke særlig på pris, men ønsker ikke at mine barn skal forskjellsbehandles. Det har vært forskjell på hva mine barn og fetterne har fått fra oldeforeldre og besteforeldre, men det merker de ikke.

Til dåpen fikk f.eks min datter en skål av sin oldemor, fikk beskjed om at sølvskjea som hørte med skulle hun få senere men den så vi aldri noe til. Noen måneder etter ble fetteren døpt og han fikk begge deler. Har også vært forskjell på de samme til bursdag, når de var eldre, min fikk en gammel pung med småpenger i mens fetteren fikk 500 kr.

Tenker overhodet ikke på prisen, tanken som teller for min del:)

Tenker ikke på det i det hele tatt!
Men søsken burde få ca lik verdi (ikke alltid pris men ønske) fra familie!
Opplevd MYE forskjellsbehandling der! Spesielt også siden jeg har bursdag noen få dager etter jul så har folk tenkt det er greit at jeg får kombinert jul og bursdag til samme verdi som mine søsken!!

Får jeg flere barn skal jeg virkelig passe på at det ikke blir forskjellsbehandling av gaver!

Nei, jeg kjøper for det lommeboken min tåler, så får andre se hva de selv vil og har mulighet til.

Nei, gjør ikke det altså. Jeg vet at jeg ofte kjøper litt mer til et søskenpar i familien mine, enn det mine får igjen. Foreldrene deres har røket uklar med en andre familiemedlemmer, så jeg vet at de ikke får like mange gaver som de kunne fått. For meg har det blitt viktig å virkelig finne noe de kan ha bruk for, og legger gjerne i en hundrelapp og to mer. Det er ikke deres feil at de ikke får gaver fra de andre. Har begynt å få hjemmelagede gaver fra de nå, og det er jo så koselig, forventer det ikke :)

For min del syns jeg hele gavestresset er noe tull - spesielt i julen.. Vi er blitt så materialistiske at det nesten er kvalmt.

Men utenom det så kjøper folk etter evne så lenge det er "kjøpt med hjertet" så bryr jeg meg lite om pris :)

Og jeg er også veldig for makspris når det kommer til barneselskap, men det er en annen diskusjon.
Samme tenker jeg:)

Ligger som regel på samme pris. Det einaste eg blir skuffa over er forskjellsbehandlingen til svigermor. Ho gir omtrent ingenting til mannen og oss, mens yngste broren til mannen får i pose og sekk:(
Han er den av alle søskena som har mest penger, så det er ikkje fordi han trenger det meir, da hadde eg ikkje brydd meg altså;)

Prisen er ikke så nøye jeg synes d er Værre når d lyser lang vei at d er noe som bare har blitt kjøpt for å bli kjøpt å d virkelig ikke er noe mening med gaven i det heletatt. Da hjelper det lite om gaven koster 40kr ell 1400.

Signerer denne!!

Det er ikke prisen som teller, men må innrømme jeg blir skikkelig skuffa når det ikke er noe mening med gaven i det hele tatt!

Ang svigers så kjenner jeg meg igjen :o
Eks i fjor så sa svigermor "jeg har brukt mye penger på gaven deres så jeg håper jeg får en like dyr gave av dere"
Så sa jeg at det er vel tanken som teller ikke prisverdien?

Så ble hun sjalu fordi svigerfar fikk en "finere" gave enn henne, selv om prisen var den samme :o

Ærlig talt! Går det an!? Hadde min svigermor sagt noe sånt hadde jeg blitt helt satt ut..
Hva sa mannen din når hun sa det?

Godt at du slipper feire jul med hun i år <3

Jeg har 100kr som pris på julegaver til venners barn. Det blir en del hundrelapper etter hvert. Og det er jo bare som oppmerksomhet til barna, de har jo alt de trenger uansett :) Så håper ikke noen bruker mye på vesla :)

For min del, kommer det helt an på for det er både og.

Kan både gå opp i pris og ned evnt.

Feks svigerinna mi kom med klær både på babyshower og bursdag til sønnen min. (Og jeg sa ifra på forhånd at vi ikke ønsket klær) likte ikke klærne for det første også var de ikke mer enn for 200kr. Begge gangene, det er seff tanken som telles bak gaven men ohhh jeg vet ikke... Altså hun er den eneste jeg vet om som ikke vil gå opp i pris, gjerne under men ikke over.

Så når jeg var på hennes babyshower og bursdag senere, så kjøpte også jeg i samme prisklasse men nå var disse tingene på tilbud (tror ikke hun var helt klar over det) så hun var jo veldig takknemlig for gavene, ikke minst var det fine gaver begge gangene. Selv er hun kresen, men driter i hva den andre ønsker...

Hun kjøpte klær fra H&M på tilbud, mens vi kjøpte Juvelen og BarnasHus.

Det er kun to hos meg jeg tenker virkelig på prisklasse og kjøper gjerne på tilbud, men da kjøper jeg det god tid i forveien :D :)

Pris er ikke så nøye. Eneste jeg ikke liker, er om vi får masse juggel og dårlige plastleker. Da kan man heller lage ett fint kort, eller bake en kake. Eller bare en klem! Synes det er så bortkasstet å kjøpe bare for å kjøpe!

Back
Topp