Prioriteringsliste

Kan signere at besøk av besteforeldre på sykehus samme dag/dagen etter fødsel (som førstegangs) var helt j****. Det endte med at mannen tok med baby ut i foajeen mens jeg lå på rommet mer død enn levende. Men baby skulle de se. Er så glad for at det ikke er besøk på sykehuset nå, noen fordeler med korona tross alt!

Hadde ikke hatt dårlig samvittighet for å utsette hjemmebesøk så mann og baby får bli tid til å bli kjent, de også, om man føder på et sykehus med store restriksjoner :)
Ja ganske enig i denne, mye bedre å ikke ha det presset om besøk på seg. Eneste som er dumt for min del er at min mor kunne de andre gangene ta båten til og fra på samme dag, men nå må hun kjøre bil i 4timer for å besøke, ikke like gøy å komme på snarvisitt da nei. Samme gjelder min far. Men han jobber på Ågotnes for tiden, så han har ikke så lang vei om han får litt fri fra platformen en lørdag eller søndag.
Blir godt å kunne fokusere på meg selv og babyen de første dagene, å gleder meg litt til en liten "husmorferie" fra de 2 andre. Tipper svigermor tar en runde med vasking i huset før jeg kommer hjem også, så det blir hærlig :p
 
Var hos legen på fredag. Hun anbefalte at de som kommer på besøk ikke er/har vært i kontakt med noen med forkjølelsessyptomer e.l. Grundig håndvask og spriting. Altså vanlige korona-regler. Ingen trenger å holde babyen, så lenge man selv ikke ønsker det. Hun sa at selv før korona kunne man fint vente 1 mnd før andre enn mor/partner holdt babyen, da man uansett ikke ønsker at en nyfødt skal bli syk.

Vi har lyst til å være ganske streng i starten, både med besøk og «holding». besteforeldre kan besøke oss litt i starten, deretter søsken/venner når det har gått litt tid. Litt godt å kunne skylde på korona, så det ikke renner folk på besøk hver dag. Fortsatt veldig i tenkeboksen om besteforeldrene skal få holde de 2 første ukene, skal se an smittetallet litt rundt fødsel. Annet besøk må vente i minst 1 måned, tror jeg
 
Back
Topp