Prinsipper?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Er det noe dere venter med å kjøpe før det nærmer seg mer jul?

Før hadde jeg en regel at det måtte bli desember før jeg kjøpte/spiste mandariner og julebrus, men det har daffet litt de siste to årene. Har allerede spist mange mandariner/klementiner. ;) Julebrusen skal jeg vente med å handle før slutten av november! Det mister jo litt sin sjarm om man handler det i måneder før jul...

Sent from my iPhone using BV Forum

Klementiner spiser jeg. Julebrus, sjokolade og marsipan og musikk venter jeg med til advent. Lørdag før første søndag i advent pynter jeg huset til advent mens jeg hører julemusikk og drikker ei flaske julebrus når jeg er ferdig.

Nei, jeg har vel egentlig ikke satt noen "regler" for sånt :P Har handlet både mandariner og julebrus allerede jeg :P Det eneste jeg kan komme på, er at julepynten ikke skal opp for tidlig! :)

Vet ikke om jeg har så mange regler sånn sett. Men begynner ikke bakingen før etter 1 desember.

og juletreet kommer aldri opp før lille juleaften

Både julebrus og julemarsipan venter jeg med til desember :)
Må begynne med noe baking i november for å komme i mål med alt da.

Har ingen regler for sånt, men jeg prøver å vente så lenge som mulig med både julebrus og godis. Men jeg begynner aldri å pynte til jul før 1. desember :)

Mamma og pappa prøvde å ha disse prinsippene da jeg var mindre, og pinnekjøtt skulle kun spises til jul og nyttår.
Da jeg ble gammel nok til å bestemme selv gikk julegodis ned på høykant fra oktober av, og det gjør det enda :P

Vi lever ikke lenge nok til å la oss styres av slike prinsipper.

Er det noe dere venter med å kjøpe før det nærmer seg mer jul?

Før hadde jeg en regel at det måtte bli desember før jeg kjøpte/spiste mandariner og julebrus, men det har daffet litt de siste to årene. Har allerede spist mange mandariner/klementiner. ;) Julebrusen skal jeg vente med å handle før slutten av november! Det mister jo litt sin sjarm om man handler det i måneder før jul...

Sent from my iPhone using BV Forum
Har ingen "regler" på dette, men vil gjerne vente en stund til, har heller ikke sett noe i butikken enda. Drikker bare en type julebrus, og den finner jeg ikke så ofte i Bergen, er mer av den i øst :rolleyes:

Julemarsipan! Den må jeg gå og sikle på i mange uker før jeg tillater meg.

Klarte ikke vente, gleder meg til jul neste år allerede når julen nettopp er ferdig, haha :D Så når julebrusen kom på rema nå tidlig oktober bare måtte jeg. Men blir nok å vente til desember med julepynting, julemusikk osv. var ikke det samme å drikke julebrus i oktober :(

Venter så lenge som mulig. Synes det bør ha kommet snø først, men det er jo ikke så lett å planlegge;)

Nesj, ingen prinsipper her, bortsett fra at gaver åpnes på julaften :D

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Har ingen prinsipper, noe av det beste med jule er ventingen så her har jeg hørt på julemusikk i oktober.

Pleid å vente med julegodteri og julebrus til desember. Men siden desember i år vil bestå av amming har jeg brutt dette i år når det gjelder julebrus......

Klementiner er jo en mer naturlig ting så det har jeg allerede spist mye av ;)

Julebrus, pepperkaker og klementiner fra 1.desember
Pynte til jul 1. søndag i advent
Juletreet skal opp lille julaften :P

Alt ventes med til 1.desember vanligvis. Men i år har jeg gitt etter for lystene (skylder på graviditeten) Så her har jeg kjøpt julebrus, klementiner og marsipanpølser med sjokolade <3

Back
Topp