Prinsipper?

Mamma og pappa prøvde å ha disse prinsippene da jeg var mindre, og pinnekjøtt skulle kun spises til jul og nyttår.
Da jeg ble gammel nok til å bestemme selv gikk julegodis ned på høykant fra oktober av, og det gjør det enda :p

Vi lever ikke lenge nok til å la oss styres av slike prinsipper.

Amen :p

* Ingen klementiner/julebrus/jule-ish godteri før 01. des.
* Ingen mat som vi typisk har i julen før 01.des. (Utenom grøt)
* Pynter ingenting før 1.søndag i advent.
* Kjøper ingenting av spiselige varer selv før 01.des. Skal noen i huset ha det så får de kjøpe det selv :p

Sånn har jeg alltid hatt det og tviler på jeg kommer til å forandre meg, hehe!
Det startet i et desperat forsøk på å komme i julestemning, hvis jeg bare ventet il desember med alt dette. Kom jo aldri i julestemning uansett så det fortsatte bare som prinsipp og nå er det blitt tradisjon :p

Alt tidligst mulig er mitt prinsipp. :D Julen kan ikke startes for tidlig, eller vare for lenge. :D

Klementiner spiser jeg. Julebrus, sjokolade og marsipan og musikk venter jeg med til advent. Lørdag før første søndag i advent pynter jeg huset til advent mens jeg hører julemusikk og drikker ei flaske julebrus når jeg er ferdig.

Signerer denne ;)

Har ikke så mange prinsipper som jeg har satt helt bevisst, men julemaskipanen venter til rett før jul. Klementiner forbinder jeg egentlig like mye med vinter som med jul, så de går ned på høykant så fort de smaker godt:p

Venter med å pynte også, men det er stort sett fordi jeg ikke får ut finger'n:) Det samme gjelder vel egentlig bakingen.

Eneste jeg venter med er alle godsakene og pynting :) Det begynner vi med i desember :)

Ribbe er for meg kun juleaften mat :-P
Ikke pynte før 1.des
Ellers spises og drikkes det som ønskes :-)

Har en "regel" om å ikke spise pinnekjøtt før julaften :p

Jeg venter til 1.advent eller 1. desember - alt ettersom hva som kommer først. Da helles det nedpå liter, på liter med julebrus :P Samme med marsipan og annet snacks som jeg forbinder med jul. I år har jeg spist klementiner "før tiden", men i år føler jeg at det er ok.

Venter med mandarin til litt uti desember. Kan gjøre alt annet ferdig men julehandelen, den må jeg ta siste uka før julaften.!

Desember er jul.

Desember er måneden ja.. eller 1. Søndag i advent da egentlig..

Back
Topp