Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vanskelig å svare på.. Akkurat nå tenker jeg nei, men jeg aner jo ikke hvordan den blir når hun er født. Nå har jeg heller ikke kjøpt så veldig mye rosa, og nesten ingen kjoler, så jeg er nok ikke den som tenker at jenter er "søte prinsesser" i utgangspunktetKommer dere til å kalle barna dette?
Jeg er veldig på nei-siden, men vet at mange tenker motsatt, og dømmer ingen; man behandler sine barn som man vil selv.
Hva er naturlig for deg? Og hvorfor er det evt greit/naturlig å kalle barna dette?
Vanskelig å svare på.. Akkurat nå tenker jeg nei, men jeg aner jo ikke hvordan den blir når hun er født. Nå har jeg heller ikke kjøpt så veldig mye rosa, og nesten ingen kjoler, så jeg er nok ikke den som tenker at jenter er "søte prinsesser" i utgangspunktet![]()
Kan gjerne omtale barn som prins/prinsesse ved gratulasjoner eller som passende bildetekst. Sier ikke prins/prinsesse til mine barn, selv om jeg har begge deler. Men har maaaaange personlige kallenavn. "Kjært barn har mange navn".
Syns for så vidt rosa/lyseblått ikke er det verste. Sliter mer med dødningehoder (jada, på bodyer str 50 var det mange av, da jeg ventet storebror), flammer, lyn og glorete disney. Så jeg lar rosa kjole eller lyseblå sparkebukse passere ☺
Det jeg derimot blir provosert av er at gutter blir omtalt for 'Kommende fotballspillere". Senest igår snakket noen om at hvis vi får en gutt, SÅ er det en fotballspiller! Da svarte jeg at det der var MEGET kjønnsdiskriminerende og at våre jenter faktisk spiller fotball begge to (de omtales både som prinsesser, tøffinger, fotballspillere osv av oss).