Prevensjon

Wivz

Glad i forumet
Hvordan prevensjon har dere tenkt å begynne med?
Jeg skal ha hormonspiral. Noen erfaringer?[;)]

Jeg aner ikke hva jeg skal ta....snakka med sambo istad men fant ikke ut no egentlig[&:] Skal høre litt med legen da jeg skal på 6ukers kontroll på onsdag[;)] Hormonspiral har mange av mine venner og de er sååå misfornøyde (sorry[&:])...ALLE sier det er skikkelig ubehagelig når de har sex og noen stillinger er ikke no gode så det blir lissom bare det samme "kjedelige" etterhvert[;)] Men som sagt har jeg ingen erfaring selv assa[;)] Men kommer ikke til å ta den som prevensjon da..[&:]

ORIGINAL: mamma igjen

Jeg aner ikke hva jeg skal ta....snakka med sambo istad men fant ikke ut no egentlig[&:] Skal høre litt med legen da jeg skal på 6ukers kontroll på onsdag[;)] Hormonspiral har mange av mine venner og de er sååå misfornøyde (sorry[&:])...ALLE sier det er skikkelig ubehagelig når de har sex og noen stillinger er ikke no gode så det blir lissom bare det samme "kjedelige" etterhvert[;)] Men som sagt har jeg ingen erfaring selv assa[;)] Men kommer ikke til å ta den som prevensjon da..[&:]

Ånei![&:] Håper ikke det skjer hos meg da.

Får ikke håpe det...alle er jo heldigvis ikke like så er forhåpentligvis ikke sånn for deg[;)][:D] Krysser fingrene og håper det går bra..Lykke til Å er det sånn at det blir ubehagelig er det bare å ta den ut igjen..vet aldri før man har prøvd

Jeg begynner ikke med prevensjon med det første. Er enslig, så det trengs ikke *kjeeedeliiig* [8D]

Offfh, jeg aner ikke!! [&:] Har mest lyst til å bruke babycomp, men da må jo syklusen være på plass først.

Dette lurer egentlig jeg også på.. hm.. har hørt litt negative ting ang spiral, meen cerazette har jeg prøvd før og da var jeg ikke fornøyd. Liker ikke p-piller generelt, kroppen blir helt mongo [&:]så jeg må diskutere det litt med legen på fredag tror jeg!

ORIGINAL: *Mammacili*

Jeg hadde også tenkt hormonspiral (hadde til og med bestilt det hos legen til innsetting på onsdag)-men siden snittet i livmora mi ikke er grodd siden plutten min kom til verden for 2 år og 5 mnd siden( !!!!) så kan jeg ikke, må begynne på Cerazette og se hvordan det går denne gang..(mistet hele sexlysten sist) men men[:)]

Som med alt annet; prevensjon funker ulikt på oss. Jeg har venninner som alle har hormonspiralen, og de er kjempefornøyde. Er vel historier på godt og vondt om det meste av prevensjon. [;)]

Ja man vet ikke før man har prøvd..alle er jo ulike Alltid både negative og positive sider av alt[;)]

siden jeg ikke ammer gikk jeg for p-pillene jeg brukte før jeg ble gravid og..
bruker linser som jeg må ta på hver dag så de ligger oppå der så jeg ikke glemmer de. [8D]

Har en liten knapp på hormonspiral. Piller vi jeg ikke ha. Men lyst å vite litt mer om p-sprøte og p-stav...

jeg vurderer implanon, sånn p-stav man har i armen. de varer i tre år, og er noe av det sikreste man kan bruke, og eneste bivirkning jeg fikk er at jeg mistet blødningene..  brukte den før jeg ble gravid, og den passa fint for meg

ORIGINAL: Aravis

Jeg har fått resept på p-ring. Har brukt det før! [:)]

Er det en sånn liten ring som du må sette inn selv? "Damekondom"?

ORIGINAL: ToSmåSkjønnheter

Har en liten knapp på hormonspiral. Piller vi jeg ikke ha. Men lyst å vite litt mer om p-sprøte og p-stav...

Vet mamma prøvde p-sprøyte for ei tid tilbake, hun la på seg 10kg!! Og det vil jeg IKKE skal skje med meg iallefall...![&:]

ORIGINAL: Blippetiblippblopp

jeg vurderer implanon, sånn p-stav man har i armen. de varer i tre år, og er noe av det sikreste man kan bruke, og eneste bivirkning jeg fikk er at jeg mistet blødningene..  brukte den før jeg ble gravid, og den passa fint for meg

Hvordan får man den inn i armen?[8D]

har også lurt på implanon :) den settes i underarmen ved at legen lokalbedøver først og så stikker den inn med en nål.. høres vondt ut, men i forhold til en fødsel er vel ingen ting vondt lengre.. [:-] når den skal ut igjen skjærer legen et snitt og drar den ut med en pinsett, også i lokalbedøvelse.. ifølge legen min er vi som nylig har født, midt i smørøyet for akkurat den her prevansjonen. Mange får litt styr med uregelmessig blødning i starten, men de fleste som har født får jo ikke tilbake mensen så fort og slipper da alt det styret.. [;)]

jeg la også mye på meg med p-sprøyte.

legen setter inn p-staven. den blir satt under huden i overarmen. blir bedøvd først, litt uvandt en stund med en stav på ca 3 cm inne i armen, men det gikk seg til. fikk et arr på str med fyrstikkhode..

Har begynt på cerazette jeg. Herlig å slippe mensen!

skal ha hormonspiral[;)]

ORIGINAL: rodstilk

Offfh, jeg aner ikke!! [&:] Har mest lyst til å bruke babycomp, men da må jo syklusen være på plass først.

Samme her.

Men så er det det at jeg vet ikke om jeg stoler 100 % på den lenger...da vi prøvde å bli gravide nå sist, så viste den eggløsning for sent i forhold til når jeg testet positivt på eggløsningstestene. Jeg vil nemlig ikke bli gravid igjen...[&:]

ORIGINAL: MammaOkt

ORIGINAL: rodstilk

Samme her.

Men så er det det at jeg vet ikke om jeg stoler 100 % på den lenger...da vi prøvde å bli gravide nå sist, så viste den eggløsning for sent i forhold til når jeg testet positivt på eggløsningstestene. Jeg vil nemlig ikke bli gravid igjen...[&:]

Å, sier du det. Fanken og! Jeg hadde jo trua på den. [8D]

Back
Topp