Prevensjon

Noen som har erfaring med p-stav?
Venter nr 2 nå og vet ikke helt om det blir siste, blir evt 3-4 år til nr 3.
Sniker fra juni
Jeg har brukt p-stav før denne babyen. Småblødninger i starten men så ble det helt tørke. Tok den ut før det hadde gått to år fordi vi begynte prøvingen, og tok 6-7 mnd før det klaffet.
Generelt veldig fornøyd :)

Jeg vet ikke helt. Har hatt hormonspiral og vært veldig fornøyd med det, men nå er egentlig planen å få to tette (2 år i mellom), så vet ikke om jeg skal sette inn på nytt eller gå på piller...:)

Her blir det nok spiral, men er usikker på type. Jeg tålte p-piller og plaster godt, men mistenker at hormonene var en medvirkende årsak til at vi brukte så lang tid på å få til førstemann. Andremann satt på 2 mnd, og da hadde jeg ikke gått på hormoner imellom.

Si det ja... Vi har ikke tenkt å ha veldig mange år mellom denne og neste hvis vi er så heldige å få fler :) Men vil ha en liten pause i mellom (og tid til å kjøpe større leilighet), så ser kanskje for meg piller så lenge :) Brukt Mericilon før denne graviditeten, men den er jo en "værsting", så bytter nok merke da ;)

Vi hoppet av i svingen i 2 år før vi ble prøvere. Så tok det 1 år og 8 mnd å bli gravid. Så jeg vil tro vi går tilbake til ingen prevensjon i den sikre perioden og hoppe av i svingen i den usikre uka. Sjansen for uplanlagt graviditet er jo minimal for oss :) Så det blir kalendermetoden her.

Sniker fra september ;)
Tåler p-piller dårlig og minipiller fungerer dårlig (lett gravid) etter forrige svangerskap brukte jeg hormonspiral, hadde denne i va 4år, tok den ut og ble gravid 1 1/2 mnd etterpå ;)
Regner med jeg tyr til hormonspiral etter denne gang og!
Er selv svært skeptisk til kobberspiral da jeg er redd for sterke mens smerter og blødninger..

Kobber spiral blir d vel her

Her blir det tilbake til kondom inntil mannen eventuelt steriliserer seg. Vi er 90 % sikre på at det ikke blir flere etter den i magen så sterilisering er nok mest fornuftig:) Vi har kun brukt kondom som prevensjon tidligere fordi min sykdom gjør at jeg ikke kan ta hormonforstyrrende prevensjon.

Ingenting..
Erfaringer fra første fødsel var ingen sexlyst de første 4mnd. Fikk ikke mensen tilbake før 7-8mnd. Tullete sykluser etter fødsel, måtte få hjelp for å få nullstilt kroppen. Evt skulle ting være annerledes nå får det bli kondomer

Blir nok kalendermetoden og hopping av i svingen for oss. Funka i snart 5 år. De 2 gangene jeg ble gravid inni der, lot vi være å hoppe av i svingen. Men tenkte å vente en stund etter sist MA.
At jeg er gravid nå er kun fordi jeg glemte å sjekke kalenderen en vakker dag i august... Eventuelt vil jeg prøve p-ring. Brukte p-stav fra jeg var 18-25 år. Blødde til slutt 3 uker i strekk og ble plaga med et sinne jeg ikke forsto hvor kom fra. Så vi har ikke brukt hormoner siden 2012. Får se hvordan det blir...

Kommer ikke til å bruke noe. 18 prøverørsforsøk for å få til 2 barn. Eneste fordelen med infertilitet er å slippe prevensjon

Ingenting..
Erfaringer fra første fødsel var ingen sexlyst de første 4mnd. Fikk ikke mensen tilbake før 7-8mnd. Tullete sykluser etter fødsel, måtte få hjelp for å få nullstilt kroppen. Evt skulle ting være annerledes nå får det bli kondomer

Ble bare nysgjerrig - hvordan får man hjelp til å nullstille kroppen? Aldri hørt om det før.

Ble bare nysgjerrig - hvordan får man hjelp til å nullstille kroppen? Aldri hørt om det før.
Syklusene mine var på styr, kunne gå lenge mellom hver gang. Fikk noen tabletter som fremkaller blødning og på den måten får man ryddet opp i livmoren og på en måte nullstilt. Samt fikk noen tabletter for da å få eggløsning etter dette.

Jeg har også tenkt litt på dette. Håper jeg kan slippe unna p-piller. Gikk helt greit den tida jeg gikk på det, men jeg merket at jeg ble litt påvirket av hormonene, og det var unødvendig slitsomt. Gråt fort, og kunne plutselig føle meg både trist og utenfor av ingenting...

Jeg er litt newbe på det meste av dette; hvordan fungerer spiral?

Jeg har egentlig sett for meg å bare følge med på syklus og evt ta tempen, for å kunne unngå sex eller bruke kondom i usikre perioder. Men hvordan vil det fungere om syklusen er ustabil etter fødsel - noe jeg vil gjette på at den ofte er..?

Noen som har erfaring med p-stav?
Venter nr 2 nå og vet ikke helt om det blir siste, blir evt 3-4 år til nr 3.
Sniker fra Juni her og. Synes p-stav var helt fantastisk! Ingen blødninger på de 6 årene jeg brukte p-stav. Når jeg tok den ut ble jeg gravid etter tre uker. Det er veldig lite hormoner i en p-stav i forhold til p piller , slik at det er raskt ut av kroppen når man tar den ut.

Back
Topp