Prevensjon

Asnnie

Asnnie
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Har dere tenkt noe på hva dere skal velge etter fødsel, om noe? Etter førstemann visste vi at vi ville prøve på nr 2 om ikke for lang tid så jeg brukte temping som prevensjon og da W ble 1 år begynte vi prøvingen som satt på første forsøk. Vi vil ha flere barn, men nå vil jeg gjerne ha en pause fra å være gravid og tenker gjerne 3-4 år mellom lille i magen og nr 3. Jeg vil ikke begynne på hormoner igjen, tror jeg. Men har hørt så mye dritt om kobberspiral. Finnes det noen andre alternativ for meg i det hele tatt? Kondom er helt utelukket :P

Etter førstemann gikk jeg på cerazette, minipille. Valgte den fordi det var bare for en kort periode jeg skulle bruke det, før vi skulle starte prøving på nummer 2. Ikke fornøyd med den, fikk blødninger hele tiden! Slutta på den da V ble 1 år, og ble gravid med en gang :)
Etter denne graviditeten tenker jeg også på spiral, for evt barn nummer 3 vil vi vente noen år med :p Men vet ikke hvilken type spiral jeg heller.

Prøvde meg på mye rart etter første mann: starter med cerazette, men blødde konstant. Gikk så over til en annen type p pille, var ikke fornøyd med den heller. Så ble det p plaster i tre år, begynte da å få blødninger av den (normalt), så tilbake til Yasmin, og ble der enn stund. Kuttet så ut å all form for prevensjon.
Er ikke hypp på spiral heller, så hvor valget ender denne gangen lurer jeg fælt på :-P

Sterilisering :D

Jeg har brukt sånn kalkulator fra pfc. Har til sammen funket fint i 7 år da med 2 planlagte barn i mellomtiden:) nå sier mannen det blir sterilisering:wideyed:

Jeg har tenkt mest på kobberspiral. Har flere venninner som har null plagsomme bivirkninger med denne, og de har ikke født barn.
Hormoner er helt uaktuelt. Så da blir det evt. kondom i usikre perioder. Har jo brukt det som prevensjon i to år, men det er samtidig litt å holde styr på og syklusen bør være litt stabil også.

Har også tenkt på kobberspiral. Har snakket med venninner som ikke kjenner bivirkninger av den, men som har reagert veldig på feks p-piller. Jeg ble hormonella og mistet all sexlyst av p-piller så det er helt uaktuelt.

Har hatt hormonspiral etter begge fødslene, innsatt på 6-ukerskontrollene og slapp derfor mens helt i de årene. Ble lett gravid begge gangene da jeg sluttet med spiralen.
Nå har vi snart fått tre barn, så nå tenker vi i steriliserings-baner :)

Minipiller eller p-piller :)

Noen som har erfaring med p-stav?
Venter nr 2 nå og vet ikke helt om det blir siste, blir evt 3-4 år til nr 3.

Ingen :D har pcos og forventer ikke å bli gravid med en gang. Spesielt ikke i kombi med amming. Vet dette ikke er prevensjon. Men det tok 15 måneder og assistert befrukting for å komme hit, så antar at det ikke skjer med det første. Og HVIS det skulle skje-så er en til baby velkommen :-)

Jeg brukte også cerazette rett etter første, men fikk konstante blødninger, som jeg ser flere andre her også har hatt. Brukte hormonspiral før førstemann, og var superfornøyd :) Vil ha det igjen nå så fort det er mulig, og i mellomtida tror jeg vi bare går for at amming gjør at jeg ikke blir gravid :p

Jeg skal ikke bruke noenting:) brukte 5,5 år på denne lille spiren, så om vi skulle være så heldig å bli gravid naturlig så tar vi virkelig imot! :) vil uansett ha fler enn 1, og helst ganske tett om vi har mulighet for det:)
Samme her. Prøvde i 4 år og måtte ha prøverør så det vil ikke bli brukt noen prevensjon :)

Tenker å prøve kobberspiral. Orker ikke hormoner da jeg føler kroppen blir påvirket negativt av det.

Ja, egentlig har jeg aldri reagert på hormoner, snarere vært positivt for meg da jeg har pco, men kvier meg for å putte kroppen full med det igjen uansett :-/ får se. Kanskje det får bli hormonspiral eller gode gamle P-pilene!

Jeg har babycomp og tenker å bruke den. Mannen har god kontroll og holder igjenn evt. trekker seg helt ut på de usikre dagene. Det har fungert godt i 9 år! Og stoler på det videre ;-) Jeg er allergisk mot latex og ved bruk av de som er latexfrie reagerer jeg også.

Når vi sier oss ferdige får vi heller vurdere om han skal sterilisere seg. Det blir aldri mer hormonell prevensjon i min kropp ihvertfall.

Vi kan ikke ta noen sjanser, jeg blir jo gravid bare han ser på meg, og vi skal ikke ha flere barn. Jeg tar heller ingen hormoner, har ikke gjort det på flere år. Kondomprodusentene tjener penger på oss med andre ord :p hvis det skulle bli et problem for han så får han sterilisere seg. Jeg har gått på div prevensjon og hormoner i 10-12 år, og er ganske lei.

Kommer til å gå tilbake til loette. Det er det jeg tåler av prevensjon til nå :P Men har lyst på to tette, så får se hvordan det blir når han blir født :)

Back
Topp