Prevensjon

Jeg ville tatt en samtale med sykehus på forhånd om det, tilfelle dere går for vanlig fødsel og det ender med akutt KS, så har du signert på at du vil gjøre det under et evt ks.
De gjør det ikke om papirene ikke er signert.
Vet :) skal ta det opp på innskrivninga :)

Jeg har tidligere brukt p-piller men sluttet pga kvalme. Vurderer hormonspiral for å slippe unna mensen da pms og menssmerter er helt ille hos meg.

Jeg blir gal av alt som har hormoner i seg, så jeg tror jeg kjører kobberspiral! Hadde det sist og, men den satt litt feil og var litt vond etter hvert, så måtte ta den ut. Men satser på at den sitter ordentlig denne gang!

Satt du den inn hos fastlegen eller hos gynekolog?

Satt du den inn hos fastlegen eller hos gynekolog?
Gynekologklinikken:) likte best det mtp at det var spiral! Og fastlegen sa også at hun syntes jeg skulle gjøre det der:)

Blir gal av hormoner og spesielt p ringen.
Kjøpte sånn pfc temp måler og har brukt den for å følge med på el sammen med en app. Så bruker vi kondom i veldig kritiske perioder :) tror nok jeg blir å fortsette med det til en av oss føler det er greit å sterilisere :)
Ja ble du helt skrullegal av p-ring du og? Eller var den bare litt rar å bruke? Jeg var ikke meg selv jeg, men den p-ringen! Enda den skulle bare virke lokalt osv?vil aldri bli den personen igjen!

Hvordan fungerer egentlig pessar? Føler det er alternativet til kobberspiralen:-)

Beste prevensjonsmiddelet jeg noen gang har brukt. Man tilpasser hos gynekolog. Fastlegen min kunne ikke så han henviste meg. Bestilte det så via telefon og det kom i posten dagen etter. Det brukes sammen med krem. Det er forbudt med gammeldags sæddrepende krem og finnes nå gode alternativer uten farlige stoffer. En tube koster ca 200kr og varer lenge. Pessaret kostet ca 600kr og varer sikkert i 10 år.

Det er enkelt å sette inn. Litt stue første to gangene, men man lærer fort. Også lett å ta ut og skylles under vann og vaskes med mild såpe.

Det kan også settes inn mange timer før samleie og skal sitte i en stund etter.

undervurdert som prevensjonsmiddel syns jeg selv.

hva tenker dere å starte på av prevensjon etter å ha født? Minipille er uaktuelt for meg da jeg blir eg TROLL å bo med, så tror jeg bare får klare meg uten mens jeg ammer :)
Noen som har erfaringer med spiraler? Syns piller generelt er litt pes. Er ganske klar på at jeg er ferdig med å få barn men syns det er litt drastisk å gjøre seg steril, både for meg og mannen! Man vet jo tross alt ikke hva fremtiden bringer..

Tror jeg har landet på hormonspiral her.
Mangler en endelig diagnose men alt tyder på at jeg har endometriose og da skal hormonspiral være bra. Også er det jo enkelt og forhåpentligvis rekker ikke mensen og komme tilbake i det hele tatt etter fødsel da :D

Tror jeg har landet på hormonspiral her.
Mangler en endelig diagnose men alt tyder på at jeg har endometriose og da skal hormonspiral være bra. Også er det jo enkelt og forhåpentligvis rekker ikke mensen og komme tilbake i det hele tatt etter fødsel da :D

Tenker at jeg går for det samme :)

Ja ble du helt skrullegal av p-ring du og? Eller var den bare litt rar å bruke? Jeg var ikke meg selv jeg, men den p-ringen! Enda den skulle bare virke lokalt osv?vil aldri bli den personen igjen!

Ja mente at hjernen min ble gal :D gikk på på sprøyta før det og reagerte altså enda verre på hormonene fra p ringen.
OG sambo ble fort øm når vi hadde sex, så vi begynte å ta den ut under sex - mye jobb :p (og ja den var plassert så langt inn man får til :p )

Ja mente at hjernen min ble gal :D gikk på på sprøyta før det og reagerte altså enda verre på hormonene fra p ringen.
OG sambo ble fort øm når vi hadde sex, så vi begynte å ta den ut under sex - mye jobb :p (og ja den var plassert så langt inn man får til :p )
Haha så godt å høre at flere har kjent på det! Jeg følte meg som den eneste i verden som
Ble gal i hjernen av den, siden den skulle ha minimalt med slike bivirkninger :p den er det verste jeg har prøvd!og ja, den var
Litt i veien under sex også!

Haha så godt å høre at flere har kjent på det! Jeg følte meg som den eneste i verden som
Ble gal i hjernen av den, siden den skulle ha minimalt med slike bivirkninger :p den er det verste jeg har prøvd!og ja, den var
Litt i veien under sex også!

Hihi ja den som liksom skal virke så lokalt..... Men men, funker for noen :)

Får ikke bruke noen hormonpreparater så blir nok kobberspiral her hvis det blir noe ;) Aldri blitt gravid uten hjelp så...

Vi brukte også lang tid til å bli gravid, og tror medisinene fra IVF forsøket var igjen i kroppen litt siden vi ble gravide rett etter mislykket forsøk, så tenker også at jeg ikke trenger noe prevensjon, men man vet jo aldri.
Vi skal jo ha flere barn så er jo bare bra om det skulle kunne skje av seg selv en gang til da :-)

Vi brukte også lang tid til å bli gravid, og tror medisinene fra IVF forsøket var igjen i kroppen litt siden vi ble gravide rett etter mislykket forsøk, så tenker også at jeg ikke trenger noe prevensjon, men man vet jo aldri.
Vi skal jo ha flere barn så er jo bare bra om det skulle kunne skje av seg selv en gang til da :-)

Ja. Tenker også at da er det et velkomment mirakel :)

Her skal mannen kutte mulighetene :-) Vi har tre barn og er mer enn nok fornøyd med de!
Jeg vurderer spiral for egen del, siden jeg hadde så små blødninger da jeg hadde det sist..

Last edited:
Har prøvd pille (flere varianter), sprøyte og plaster. Men da jeg ikke tålte noen av dem gikk jeg over til på ring som jeg har vært kjempe fornøyd med!:) så blir nok tilbake til det etter fødsel også!

Jeg har tenkt å gå på cerazette. Gått på de før og etter forrige sv.skap også og er veldig fornøyd med de.

Har ikkje bestemt meg enno, men mest sannsynlig blir da bare tempmåling og kondom fram te me prøve på nr 2, tvile på me blir gravide på egenhånd neste gong heller og vil begynne å prøve når hu e ca 1 år så spiral og p-stav utgår der!

Back
Topp