Prevensjon

Jeg mener å ha lest at begge tilfører kroppen en lavere dose hormoner (enn p-piller) og at de virker lokalt.

Ja når du sier det så mener jeg at det er derfor legen min frarådet meg hormonspiral også - fordi jeg ikke tålte hormonene i p-ringen! Er så mange år siden...

Hehe, eneste fordelen med å ikke kunne lage barn selv er at man slipper prevensjon:-) Ja, ja, må jo se det positive det.. Jeg ønsker meg virkelig flere barn, men vi får se hva fremtiden bringer.

Hehe ;) det er sant ;)
Her så klarer vi jo å bli gravid på egen hånd (selv om det går laaang tid imellom), så jeg har hele tiden trodd at nr 3 vil dukke opp naturlig (etter ivf på nr 2). Men nå ble jeg jo frarådet å forsøke på egen hånd lenger, fordi de var bekymret for exu osv hos meg... Så må sikkert på prevensjon for egen helse tenker jeg :/ litt kjipt

danil: wow, dere er virkelig fruktbare må jeg si. Jeg tror jeg hadde fått angst om jeg var så fruktbar. Her er det full stopp i babyfabrikken!

Hehe ;) det er sant ;)
Her så klarer vi jo å bli gravid på egen hånd (selv om det går laaang tid imellom), så jeg har hele tiden trodd at nr 3 vil dukke opp naturlig (etter ivf på nr 2). Men nå ble jeg jo frarådet å forsøke på egen hånd lenger, fordi de var bekymret for exu osv hos meg... Så må sikkert på prevensjon for egen helse tenker jeg :/ litt kjipt

Litt kjedelig å være rammet av sånne komplikasjoner, ja. Best å være på den sikre siden da. Jeg blir rett og slett ikke gravid. Det kan være pga endometriose, men det er jo uvisst egentlig. Nå fant jo klinikken i Hellas infeksjoner i livmoren min, og jeg ble jo gravid etter behandling for dette - så kanskje det er håp for oss også for flere barn. Er jo lov å drømme. Tenk om vi har prøvd så aktivt i nesten 6 år, så er det en liten skjult infeksjon som er feilen. Noe norske leger benekter selvfølgelig..

Back
Topp