Prevensjon

sola90

Forelsket i forumet
Augustlykke 2015
Marsboerne 20 18
Hva velger dere å starte med etter fødselen? Dere som fullammer, stoler dere på det som sikker prevensjon?

Skal sette inn spiral på torsdag om alt går etter planen. Hormonspiral :)

Jeg skal på kontroll om en uke og må diskutere det litt med legen, men tenker spiral.

Begynte på minipillen i går. Håper bare jeg slipper unna bivirkningene!

Har fått time for innsetting av hormonspiral den 19, så er veldig spent.. har hatt minipilla de andre gangene, så håper å kan bli mer fornøyd med spiral:)

Dere som har fått eller hatt hormonspiral, hva syns dere om den?
Evt bivirkninger? Og var det vondt etter å få satt inn?
Er megaspent siden den skal settes inn samme uke som dåpen blir:O

Har fått time for innsetting av hormonspiral den 19, så er veldig spent.. har hatt minipilla de andre gangene, så håper å kan bli mer fornøyd med spiral:)

Dere som har fått eller hatt hormonspiral, hva syns dere om den?
Evt bivirkninger? Og var det vondt etter å få satt inn?
Er megaspent siden den skal settes inn samme uke som dåpen blir:O
Merker ikke noe særlig til den no:) kanskje litt veldig svake menssmerter innimellom:-)

Det var ikke vondt å sette den inn, bare litt ubehagelig. Kan sammenlignes med mensensmerter.

Eneste "plagene" jeg hadde etter den ble satt inn var blødninger den dagen å dagen etter. No er det nesten vekke å jeg satt den inn 08.10 :-)

Merker ikke noe særlig til den no:) kanskje litt veldig svake menssmerter innimellom:-)

Det var ikke vondt å sette den inn, bare litt ubehagelig. Kan sammenlignes med mensensmerter.

Eneste "plagene" jeg hadde etter den ble satt inn var blødninger den dagen å dagen etter. No er det nesten vekke å jeg satt den inn 08.10 :-)

Da krysser jeg fingrene for at det går høvelig smertefritt for seg for min del også:)
Skal i allefall bli deilig å ikke tenke på prevensjon osv:)

Jeg fullammer men stoler ikke på det som prevensjon, siden jeg gjorde det med nr1 og det var slik nr2 kom til verden :p unnfanga 7-8 uker etter nr1 ble født.
Her bruker vi kondom foreløpig, mannen får time til sterilisering innen november.

Jeg satt inn hormonspiral i dag ca 8,5 uke etter fødsel, var ikke vondt, men som nevnt tidligere her har jeg hatt "mensmurringer" i dag. Leste et sted at noen har hatt bødninger i ca. 6mnd etter at den ble satt inn.... Håper jeg slipper det :/

Back
Topp