Prevensjon

Renatiii

Flørter med forumet
Noen som har tenkt på det etter svangerskapet ? Er litt usikker på hva jeg skal velge og jeg vil jo ikke bli gravid med det samme igjen :)

Jeg skal sette inn spiral igjen :) da slipper man å tenke mer på det frem til den skal skiftes eller man tar den ut for å prøve på fler :)

Har lyst til å prøve spiral av noe slag denne gangen:) ikke ppiller, både fordi jeg glemmer å ta de og fordi de dreper sexlysten her:o

Hva kan man bruke/ikke bruke når man ammer? Jeg gikk på minipiller sist - syns det var noe herk å har veldig lyst å sette inn stav - til samboerens store fortvilelse som vil ha nr 3 før den "går ut" (har sagt den kan tas ut når man ønsker, men er usikker på om jeg i det hele tatt kan ha stav når jeg ammer)

Sterilisering frister, men det er ikke så lett da. Kan ikke bruke noenting nesten.

Her blir det kondom under amming ( minipillene gjør at jeg blør konstant)

Så begynner jeg på p piller igjen. Som er det eneste jeg ikke blør mye av :( har prøvd alt det andre.. Møkkalei.

Har å gitt besjed om at jeg etter hvert kutter ut pillene . Å da får han ta seg av prevansjonen :)
Jeg vill ikke gå på så sterke hormoner

Vet ikke hva jeg kommer til å gjøre, pga store celleforandringer skal jeg opereres en vis tid etter fødsel, håper på å få en forståelse full lege så kanskje de kan fjerne alt, hadde for meg vært det beste:) hvis ikke blir det vel p-piller en stund, så inn å sterilisering. Orker ikke ta pilker hver dag, bare glemmer dem. Tåler ikke p - sprøyte og kondom dreper lysten totalt:p

Vet ikke hva vi kommer til å gjøre.
Har hatt venner som har blitt gravid med spiral, og så har jeg hørt om blødninger i hytt og pine med pstav og diverse, og med P-piller har jeg hørt at du kan bli steril.
Synes dette er vanskelig jeg å prøve å finne det som passer best.
Kondom er ikke et valg her allefall.
Så som sagt vet ikke hva jeg gjør men må jo finne på noe om ikke lenge for skal ikke ha en bebis til så fort. Får nok vente litt til på nr 2 :)

Blir nok kondom her. Vi satser på å bli gravide neste år igjen.

Har ikke tenkt så mye på det, men blir vel fort kondom. Hvis ting går greit så går vi vel for nummer 2 ganske raskt :happy:

Her blir det kondom under amming ( minipillene gjør at jeg blør konstant)

Så begynner jeg på p piller igjen. Som er det eneste jeg ikke blør mye av :( har prøvd alt det andre.. Møkkalei.

Har å gitt besjed om at jeg etter hvert kutter ut pillene . Å da får han ta seg av prevansjonen :)
Jeg vill ikke gå på så sterke hormoner
Prøvd p-ring? Lite hormoner. Jeg tålte ikke pp piller lengre da anbefalte gyn p-ring.

Har ett stort ønske om å sterilisere(skrives det sånn tro?) meg.
P-piller, minipilla og spiral har ikke vært noe for meg. Og vi skal garantert ikke ha flere barn! ;)

Vi skal nok ikke ha flere barn etter hun her så vi har snakket om at mannen skal sterilisere seg. Jeg ønsker ikke bruke noe hormonprevensjon så det blir vel kanskje kondom frem til det :)

Hva kan man bruke/ikke bruke når man ammer? Jeg gikk på minipiller sist - syns det var noe herk å har veldig lyst å sette inn stav - til samboerens store fortvilelse som vil ha nr 3 før den "går ut" (har sagt den kan tas ut når man ønsker, men er usikker på om jeg i det hele tatt kan ha stav når jeg ammer)
Har hørt litt og man kan bruke p stav under amming :)

Hei! P-stav og minipiller inneholder det samme hormonet (gestagen) og dette kan man bruke når man ammer :) Man bør dog prøve seg på minipiller en stund (3 mnd) før man setter inn stav, sånn at man vet hvordan kroppen reagerer på hormonelle prevensjonsmidler som kun inneholder gestagen. Vet ikke helt hva du sikter til når du sier at minipiller var noe herk, men om det har med blødning etc å gjøre, er det sannsynlig at de samme symptomene vil forekomme når du setter inn stav ettersom det er samme hormon. Sikter du til at det er stress å ta pillene i det korte vinduet man har hver dag, ja da kan stav absolutt være en knallidee! Jeg hadde satt inn stav tvert om vi ikke skulle hatt en til om ikke så veeeeldig lenge ;)

Hei! P-stav og minipiller inneholder det samme hormonet (gestagen) og dette kan man bruke når man ammer :) Man bør dog prøve seg på minipiller en stund (3 mnd) før man setter inn stav, sånn at man vet hvordan kroppen reagerer på hormonelle prevensjonsmidler som kun inneholder gestagen. Vet ikke helt hva du sikter til når du sier at minipiller var noe herk, men om det har med blødning etc å gjøre, er det sannsynlig at de samme symptomene vil forekomme når du setter inn stav ettersom det er samme hormon. Sikter du til at det er stress å ta pillene i det korte vinduet man har hver dag, ja da kan stav absolutt være en knallidee! Jeg hadde satt inn stav tvert om vi ikke skulle hatt en til om ikke så veeeeldig lenge ;)

Er det forskjellig hvordan man reagerer på de samme hormonene man bruker fra graviditet til graviditet?det som var noe herk var å huske de

Back
Topp