Prevensjon

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Hva slags prevensjon skal dere bruke etterhvert? Jeg har egentlig ikke lyst til å bruke hormonprevensjon, for har brukt det i så mange år! Men mannen nekter å la seg sterilisere :p Så nå heller jeg mot hormonspiral, slik jeg har skjønt er det ganske lite hormoner i den. Hadde det etter jeg fikk eldstemann og var fornøyd med den så!

Usikker på om vi bare lar det stå til.. :-) brukte 2 år på første så litt redd for å begynne på prevensjon

Har ikke brukt prevensjon på 8 år, og har ikke tenkt å begynne igjen. Brukte lang tid på å bli gravid, så om det skjer et mirakel én gang til så er det helt ok! :)

Usikker. Har ikke brukt noe siden jeg var 20 år. Altså 13 år siden. Men skal ikke ha flere barn,og tåler dårlig hormonpreparater så håper gyn har noen bra forslag om noen uker.

vil ha to stk ganske nære, så blir nok ikke startet på noe enda.. regner med at etter neste blir det p-piller igjen :) brukte så lav dose før og håper jeg kan fortsette med di! (tror jeg bare vil ha to- enn så lenge iallefall)

Jeg tenkte å få satt inn minispiralen, den slipper ut mindre hormoner og varer i 3 år :-)
Får migrene om det er for mye hormoner :-/

Jeg tåler ikke hormon prevensjon, og pga plager med eggstokker og overfølsomhet i underlivet så får jeg ikke sette inn spiral.
Men mannen skal sterilisere seg. når han blir tøff nok tror jeg, for han har enda ikke bestilt time :p

Jeg har brukt babycomp (de siste 8 årene eller noe sånt), og kommer til å fortsette med den :-)

Jeg prøvde å spørre mannen om hva han tenker, men ble ikke klokere, gitt... Jeg tipper jeg begynner på P-piller igjen. Jeg vet han ikke er glad i å bruke kondom. :P

Hehe. ;) Jeg syns det er ganske greit med kondom, jeg, for da blir det mindre tørkejobb på meg. :P

helt enig der du! han bruker også litt lengre tid så da blir enda bedre for meg også :p
men tror nok det hadde blitt ett ork å bruke kondom som eneste prevansjon over lengre tid

Hvordan er det egentlig med prevensjon. Når må man starte det med det? Er det rett sånn jeg har hørt at sålenge man ammer så trenger man ikke?

Hvordan er det egentlig med prevensjon. Når må man starte det med det? Er det rett sånn jeg har hørt at sålenge man ammer så trenger man ikke?

Fullamming skal ikke brukes som prevensjon. ;) Sist gikk jeg på cerazette P-piller. De kan brukes under amming. Vet ikke hvordan det er med spiral osv. Ellers kan man alltids bruke kondom. :)

helt enig der du! han bruker også litt lengre tid så da blir enda bedre for meg også :p
men tror nok det hadde blitt ett ork å bruke kondom som eneste prevansjon over lengre tid

Det er jo et pluss. ;)
Enig med deg. Er litt kjedelig at alt stopper opp fordi kondom må på først, og det føles bedre uten også, for begge to. ;) Jeg var veldig fornøyd med cerazette P-piller sist, men jeg er ute av trening i å huske å ta dem. Det var sånn før vi begynte å prøve, i hvert fall.

Her blir det ingenting. Følger med på syklus og hoppe-av-i-svingen metoden. Brukt det i mange år uten problemer, har veldig regelmessig mens. Blir å bruke clearblue sin fertilitetsmonitor for å få enda bedre oversikt over syklusen.

Back
Topp