Prevensjon

Tror ikke jeg skal bruke noe iom vi brukte så lang tid på å bli gravid.. jordmor anbefalte iaf å ikke begynne på hormonprevensjon før vi evnt er ferdig med barn..

Jeg tåler ikke hormoner, og pga problemer i underlivet så får jeg ikke sette inn spiral.
Vi skal ikke ha flere barn, så mannen har sagt seg villig til å steriliseres :)

Jeg tåler ikke disse hormonpreparatene og er generelt skeptisk til de etter å ha sett hvor mye forandringer som skjedde med kroppen, så det er uaktuelt. Vi skal heller ikke ha flere barn, så mannen har på eget initiativ sagt at han kan sterilisere seg ☺️

Tja... Før all graviditet gikk jeg noen år på mercilon28.
Sist begynte jeg på cerazette p-piller siden den kan tas under amming, og da jeg sluttet å amme byttet jeg til mercilon igjen. Problemet var at jeg småblødde så ofte på dem etter cerazette-perioden.

Jeg gjør sikkert det samme nå, og så ser jeg om jeg eventuelt kan begynne på mercilon igjen uten å blø hele tiden. De har jo funket så bra før. ;)

Jeg vil helst styre unna hormoner, så får vi se hvor tungvint vi syns det er. Nattevåk osb blir vel gjerne naturlig prevensjon i starten :p

Tåler ikke hormonpreparatene,men må finne noe jeg kan bruke. Det blir med dette ene barnet!

Her skal vi ikke ha flere barn, så jeg kommer til å sterilisere meg til høsten når jeg blir 30 :)

Aner ikke hva jeg skal bruke... Hadde hormonspiral etter jeg fikk førstemann, og var veldig fornøyd med den! Men nå er vi ferdige med barn og jeg vil helst ikke bruke hormonprevansjon! Mannen nekter å sterilisere seg så da blir det opp til meg å ordne med det da...

Blir ikke så jeg tar noe, vi vil ha flere barn og kjæresren klarer ikke helt bestemme seg hvor langt opprom han vil ha ;p
så her får han sørge for beskyttelse selv - så kommer nr2 når h*n kommer! er ikke det at det er noe problem om jeg starter for de jeg brukte er det så lite i at jeg ble gravid 3mnd etter jeg stoppa.

Jeg har babycomp de siste 10 årene og kommer til å fortsette med det. Har fungert veldig bra.

Her skal vi ikke ha flere barn, så jeg kommer til å sterilisere meg til høsten når jeg blir 30 :)
Hvordan gjør du det? Har lyst å få gubben til å kutte strengen men han syns det er så drastisk liksom... Får vår andre nå og jeg har virkelig ikke tenkt å få fler!

Hvordan gjør du det? Har lyst å få gubben til å kutte strengen men han syns det er så drastisk liksom... Får vår andre nå og jeg har virkelig ikke tenkt å få fler!
Hvordan jeg gjør det? Reiser på sykehuset og opererer meg ;) mannen kunne godt gjort det, men jeg vet han sliter veldig med leger, sprøyter etc , så jeg vil ikke han skal gjennomgå det. Da kan like godt jeg gjøre det, har ikke noe bruk for utstyret der nede uansett ;)

Hvordan jeg gjør det? Reiser på sykehuset og opererer meg ;) mannen kunne godt gjort det, men jeg vet han sliter veldig med leger, sprøyter etc , så jeg vil ikke han skal gjennomgå det. Da kan like godt jeg gjøre det, har ikke noe bruk for utstyret der nede uansett ;)
Det jeg lurer på er hva du skal operere? Tar du ut hele livmora eller er det andre løsninger? Har hørt man kan gå i tidlig overgangsalder hvis man fjerner livmora :o

Jeg tåler ikke disse hormonpreparatene og er generelt skeptisk til de etter å ha sett hvor mye forandringer som skjedde med kroppen, så det er uaktuelt. Vi skal heller ikke ha flere barn, så mannen har på eget initiativ sagt at han kan sterilisere seg ☺️
Enig med deg.
Synes ikke damene bør proppe i seg masse hormoner om begge er enige om å ikke få flere barn. Vi skal nok ikke ha flere, så har prøvd å høre hva mannen tenker. Ikke like villig her gitt.

Kommer til og fullamme og såkalte "sikre perioder"
Vi planlegger to tette :-)

Det jeg lurer på er hva du skal operere? Tar du ut hele livmora eller er det andre løsninger? Har hørt man kan gå i tidlig overgangsalder hvis man fjerner livmora :o
Det aner jeg ikke, ikke satt meg inn i det. Men vet bare at det er mer enn nok med 3 unger, vi skal ha tid og ork til de også:) så derfor gjør jeg det :)

"
Man skjærer over eller blokkerer egglederne slik at eggceller ikke lenger kan passere for å møte sædcellene. Dette kan gjøres ved hjelp av ulike teknikker; ved laparoskopisk forsegling av egglederne med elektrisk strøm (koagulering) eller klips (lite brukt i Norge) eller ved kirurgisk å fjerne et stykke av egglederne på hver side.

Dette kan enten gjøres som egen operasjon eller samtidig med keisersnitt. Operasjonen utføres på gynekologisk eller kirurgisk avdeling på sykehus. Den utføres de fleste steder som dagkirurgi under full narkose, og du kan reise hjem samme dag. Du får noen få dagers sykemelding.

Sterilisering innvirker ikke på eggstokkenes funksjon eller produksjonen av kjønnshormoner. Kvinner som er sterilisert, har derfor fremdeles normal menstruasjonssyklus."

Det er helt horrible ventetider, oppimot ett år, både for kvinner og menn (her på østlandet). Sterilisering for kvinner er også mye dyrere.

Sykehuset Fredrikstad steriliserer ikke menn, så her må mannen til notodden i tilfelle, men vi vurderer privat. Da er det ikke ventetid heller.

Det aner jeg ikke, ikke satt meg inn i det. Men vet bare at det er mer enn nok med 3 unger, vi skal ha tid og ork til de også:) så derfor gjør jeg det :)

Av det jeg har hørt får man bare fjernet alt dersom det er en medisinsk grunn. Jeg tror standard prosedyre er å kutte over/knyte igjen egglederene. Er slik jeg har forstått det. ;)

Back
Topp