Prevensjon...

Jeg hadde sprial etter fødselen min gutten fordi jeg hadde KS og helst ikke skulle bli gravid igjen på 18mnd. Blødde så kraftig og tanken på at den va der og kanskje kunne ødelegge, så tok jeg den ut. Før forrige graviditet så brukte vi ingenting (kun kondom de første mnd). Hadde veldig regelmessig mens og følgte godt med. Samme etter at jeg tok ut spiralen:)

Men nå har ikke jeg og mannen SÅ mye sex at sjansen er stor:p

Synes dere er modige som satser på fullamming som prevensjon... Maaaange blir gravide mens de ammer! Ville nok ikke satset på det :rolleyes: Bare et lite tips!

Hadde spiral etter forrige fødsel, tok den ut etter 1,5 år. skulle egentlig begynne på p-stav nå men så rakk jeg å bli gravid før jeg fikk satt den inn :P så blir nok p-stav etter denne fødselen! :)

Synes dere er modige som satser på fullamming som prevensjon... Maaaange blir gravide mens de ammer! Ville nok ikke satset på det :rolleyes: Bare et lite tips!
For oss skal vi uansett ha en til, og siden det er vanskelig å bli gravide for oss, vil vi ikke ødelegge noe med hormonprevensjon..

Her blir det nok p-stav som får sitte i i noen år, til vi eventuelt skal ha noen nr 3 :)
Hvis vi noen gang skal ha en til, vil jeg helst at nr 2 nermer seg 5 år, og nr1 ca 7 år, så vi får en liten "attpåklatt". Da får de oppleve det å bli storesøsken på en litt annen måte og de begge forstår det virkelig godt :) Da er jeg også ENDELIG ferdigutdannet og fast jobb innen utdannelsen. Vi har nettopp kjøpt hus også, så nok av prosjekter fremover har vi uansett! ;)

Det gjør ingenting isåfall :) men regner jo med at det fungerer i noen måneder. Så jeg rekker og spise litt "ulovlig mat" først :p

Får helt angst av prevansjon, blir bare krøll! Venninnen min satt inn en p-stav, men kroppen hennes reagerte på den. Hun hadde dermed mensen i 6 mnd i strekk! I tillegg ble hun nektet å ta den ut før etter mange mange mnd.. Jeg vet ikke om jeg tør å begynne på noe jeg :P

Har PCO, altså har så og si aldri eggløsning og ble gravid på pergotime nå, så her blir det ingen prevensjon :)

Har PCO, altså har så og si aldri eggløsning og ble gravid på pergotime nå, så her blir det ingen prevensjon :)
Jordmor sa jeg kanskje har noe lignende.. hvordan var utredninga?

For min del er det ikke nødvendig :p etter min erfaring med mannfolk lever jeg mest sannsynlig i sølibat noen år

Jordmor sa jeg kanskje har noe lignende.. hvordan var utredninga?
Var hos gynekolog og da oppdaget hun flere små vanncyster på hver eggstokk via innvendig ultralyd. Har også økt behåring, blandt annet på baksiden av lårene og rett under navelen. Og selvfølgelig ganske lange sykluser på 50-60 dager. Tok blodprøver for å sjekke hormonnivåene og de var normale derfor har jeg ikke PCOS som er den litt mer alvorlige varianten! Fikk Pergotime og ble gravid på første runde:) så blir garantert det neste gang også:P håper du får noen svar etterhvert!:)

Var hos gynekolog og da oppdaget hun flere små vanncyster på hver eggstokk via innvendig ultralyd. Har også økt behåring, blandt annet på baksiden av lårene og rett under navelen. Og selvfølgelig ganske lange sykluser på 50-60 dager. Tok blodprøver for å sjekke hormonnivåene og de var normale derfor har jeg ikke PCOS som er den litt mer alvorlige varianten! Fikk Pergotime og ble gravid på første runde:) så blir garantert det neste gang også:P håper du får noen svar etterhvert!:)
Ok :-) hvis det blir vanskelig neste gang får jeg kreve en utredning.. tok 2 år for oss, men var liksom aldri hos legen og orket ikke stresse med det.. spurte en gang etter ett år, men da sa hun "vi får se over sommern" og så ble det liksom aldri noe.. eneste symptomet jeg har er lang syklus (veldig varierende).. fra 28 til 54 dager.. men ble jo gravid til slutt uten hjelp :-)

Her er mannen helt sikker på at han er ferdig nå, så han vurderer å klippe. Håper han gjennomfører, så slipper jeg hormoner. Hvis ikke blir det nok spiral.

Back
Topp