Prevensjon...

Leonardo

Forelsket i forumet
Skal dere bruke noe etter fødsel, evt hva? Jeg vet ikke riktig ennå, etter forrige fødsel satt jeg inn spiral - vi skulle egentlig ikke ha flere barn.. Skulle på 1års kontroll og gynekologen fant ikke spiralen! Måtte til ultralyd der de fant den, men den måtte opereres ut!! Tok ut den og hadde med ny som de satt inn. Så bestemte vi oss for å prøve på nytt og jeg gikk til lege for å få ut spiralen. Han fant den ikke!!! Jeg fikk time hos en veldig erfaren gynekolog som dro den ut etter litt "knoting"! Vet ikke om jeg tør prøve å sette inn en til?!:eek:

Jordmor sa vi burde finne ut av prevensjon så fort som mulig, siden vi er veeeeeeeldig fertile.
Jeg er litt der at mannen godt ta litt ansvar om han er sikker på at det ikke blir flere. (Vi skulle bare ha ett barn egentlig....) Hvorfor skal man putte i seg masse hormoner om mannen uansett ikke vil ha flere barn?

Litt skeptisk til ting man dytter inn i kroppen jeg, redd for nettopp det du skriver; at de forsvinner. Så det var jo ikke så gøy å lese denne tråden egentlig. Ti hi! :p

Jordmor sa vi burde finne ut av prevensjon så fort som mulig, siden vi er veeeeeeeldig fertile.
Jeg er litt der at mannen godt ta litt ansvar om han er sikker på at det ikke blir flere. (Vi skulle bare ha ett barn egentlig....) Hvorfor skal man putte i seg masse hormoner om mannen uansett ikke vil ha flere barn?

Litt skeptisk til ting man dytter inn i kroppen jeg, redd for nettopp det du skriver; at de forsvinner. Så det var jo ikke så gøy å lese denne tråden egentlig. Ti hi! :p
:oops: Nei, det skjønner jeg!!!

Skal dere bruke noe etter fødsel, evt hva? Jeg vet ikke riktig ennå, etter forrige fødsel satt jeg inn spiral - vi skulle egentlig ikke ha flere barn.. Skulle på 1års kontroll og gynekologen fant ikke spiralen! Måtte til ultralyd der de fant den, men den måtte opereres ut!! Tok ut den og hadde med ny som de satt inn. Så bestemte vi oss for å prøve på nytt og jeg gikk til lege for å få ut spiralen. Han fant den ikke!!! Jeg fikk time hos en veldig erfaren gynekolog som dro den ut etter litt "knoting"! Vet ikke om jeg tør prøve å sette inn en til?!:eek:
Hjelpes! Fikk en smule spiral-skrekk nå:O

Jeg "tåler" ikke hormoner. Så har ikke brukt noe prevensjon på 8 år. Denne 3 var den eneste som syns ikke var planlagt. Så mannen har tenkt å ta affære. Nå er det slutt, så da syns vi at han kan ordne opp :p

Jordmor mente at vi ikke burde begynne med prevensjon etter fødsel siden vi brukte 2 år på første og jeg muligens ikke har el hver måned da mine sykluser er så veldig ustabile.. hun mente det var lurt å satse på to tette (evnt det vi ønsket av barn) fordi prevensjon kunne gjøre til at det ble vanskelig igjen..

Det hørtes skummelt ut! Spiraler på avveier... Da holder jeg meg til piller. :/

Hadde hormonspiral etter førstemann og var veldig fornøyd med den! Men har gått på hormonprevansjon i mange år, og dette blir nok det siste barnet vårt, så vil helst slippe hormonprevansjon. Men mer enn det aner jeg ikke enda...

Huff... prevensjon er no dritt... skulle ønske man bare kunne trykke på en bryter når man ville ha barn og slå den av i mellomtiden... uten at det påvirket fertiliteten :-P

Sist brukte jeg Cerazette minipiller og var kjempefornøyde med dem! Mistet mensen fullstendig. Blir nok det samme denne gangen, evt hormonspiral.

Blir sikkert hormonspiral, hadde det sist :-)

Mannen vil gjerne kjøre på med nr.3 så fort sin mulig :p så her satser jeg på at fullamming blir brukt som prevensjon en liten stund :-)

jeg vet virkelig ikke.. Tror ikke jeg tåler så godt hormoner. Prøver kanskje minipillen mens vi ammer, så får vi se hva vi skal gjøre.

Mannen vil gjerne kjøre på med nr.3 så fort sin mulig :p så her satser jeg på at fullamming blir brukt som prevensjon en liten stund :-)
Håper fullamming funker her også :-)

Ingen prevensjon her, har ikke brukt det siden storebror ble født. Vi har bare vært forsiktige. Jeg tåler ikke hormoner, så det er ihvertfall ikke noe alternativ

Back
Topp