Prevensjon

Jeg anbefaler ikke spiral. Jeg prøvde det en gang og hadde vondt lenge etterpå. Klarte ikke ha sex pga det gjorde vondt og det endte med at kroppen støtet den ut. Den løsna helt. Dessuten gjør det sykt vondt når de snitter opp for å sette den på plass.

Sent from my iPhone using BV Forum

Snittet opp? Det hørtes ikke noe særlig ut, nei.. Men de snittet ingenting hos meg da jeg fikk satt inn spiral.. Har ikke hatt vondt i ettertid og kjenner den ikke i det hele tatt. Men man kan verken anbefale eller ikke anbefale den til andre (mener jeg.. :) ) da det er veldig individuelt om man kan ha den. Noen kropper reagerer med å støte den ut, andre godtar den. Enten så var det ikke det rette for deg, eller så ville jeg sjekket om legen som satte den inn var helt sikker på at det ble gjort riktig... Jeg har ikke hørt om noen andre som ble snittet opp, så det hørtes ille ut :/

Jeg har tenkt å prøve kobberspiral :) Vil helst ikke ha noe med alle de hormonene så skal gi denne en sjans :) Har allerede snakket med lege å fått time til å sette den inn :) Han ville vente til det hadde gått litt mer enn 6 uker med å sette den :)

Har hatt pstav før og denne hormonspiralen har samme virkning. Og ønsker ikke det igjen :)

Har landet på at jeg vil ha kobberspiral, da jeg i grunn takler alt av ekstra hormoner ganske dårlig og er lei av å være smådeppa og ikke ha sexlyst i det hele tatt. :)

Åhh, snakk om å ta fra meg alt håp om å snart være ferdig... :p
Så jeg har bare 4-5 måneder igjen...? Høres flott ut! :p

Jeg blødde/spottet i bare 2 mnd etterpå. Tror det er individuelt.

Folkens.....spiral er billigere enn p piller om man bruker spiralen hele perioden på 5 år ;)

Jeg anbefaler ikke spiral. Jeg prøvde det en gang og hadde vondt lenge etterpå. Klarte ikke ha sex pga det gjorde vondt og det endte med at kroppen støtet den ut. Den løsna helt. Dessuten gjør det sykt vondt når de snitter opp for å sette den på plass.

Snitter opp?? Var ingen som snittet i meg :-/

var kjempefornøyd med hormonspiralen. Blødde en stund men det gikk over når jeg tok noen sånne vaginale piller med østrogen, blødde litt Pga progesteron kan gjøre slimhinnene sårbare/blør lettere. Men nå er jeg ferdig med hormoner, så her blir det babycomp og evt kondom frem til samboeren klipper strengen eller finner ut at han vil ha en til først ;-)

Er det sånn man må bestille time til selv? Eller inngår det i 6-ukerskontrollen til bebis?

Er det sånn man må bestille time til selv? Eller inngår det i 6-ukerskontrollen til bebis?

Må bestille selv. De anbefaler å gå til lege på 6-ukerskontrollen pga prevensjon. Så baby skal på 6-ukerskontroll hos helsesøster og jeg skal til lege.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har tenkt å prøve kobberspiral :) Vil helst ikke ha noe med alle de hormonene så skal gi denne en sjans :) Har allerede snakket med lege å fått time til å sette den inn :) Han ville vente til det hadde gått litt mer enn 6 uker med å sette den :)

Har hatt pstav før og denne hormonspiralen har samme virkning. Og ønsker ikke det igjen :)

Hmm, kjenner jeg ble litt skuffet over legen min som ikke opplyste om kobberspiral.. Det var ikke et av mulighetene hun fortalte om :/
Får håpe det går greit med hormonspiralen da :)

Hmm, kjenner jeg ble litt skuffet over legen min som ikke opplyste om kobberspiral.. Det var ikke et av mulighetene hun fortalte om :/
Får håpe det går greit med hormonspiralen da :)

Merkelig.m trodde dette var like vanlig som alt annet. Er jo mange som verken vil eller tåler hormoner :)
Bakdelen med denne er at man kan få litt mer mensensmerter og blødninger ?!
Men man vet jo ikke hvordan man reagerer før man har prøvd :)
Jeg velger heller det framfor de andre alternativene :)

Men du har allerede satt inn hormonspiral ?

Jeg som er så dårlig på å bestille meg slikt :p er jo billøs og greier nå, så føler meg helt handlingslammet. Jaja... snuppa er 6 uker nå på torsdag, og skal på kontroll 16.september.

Merkelig.m trodde dette var like vanlig som alt annet. Er jo mange som verken vil eller tåler hormoner :)
Bakdelen med denne er at man kan få litt mer mensensmerter og blødninger ?!
Men man vet jo ikke hvordan man reagerer før man har prøvd :)
Jeg velger heller det framfor de andre alternativene :)

Men du har allerede satt inn hormonspiral ?

Ja, det var merkelig. Skulle tro hun ville informert om det, men.. Ja, satte inn hormonspiral i slutten av juni. Så vi får se hvordan det går :)

Back
Topp