Prevensjon

Zara85

Elsker forumet
Julibarna2014
Augustmødrene 2014
Har dere bestemt dere for hva dere skal bruke av prevensjon nå som 6-ukerskontrollen nærmer seg for en del? :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tror jeg går for spiral. P-piller blir bare glemt..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skal ha hormonspiral, hadde det før jeg ble gravid og var veldig fornøyd:) også et det deilig å slippe å ha mens:)

Her blir det kondom, fram te mannen kutter strengen. Har fire barn nå og syns det holder.

P-sprøyte :) ble gravid på p-piller, så stoler definitivt ikke på de lengre ;) men kunne jo tenke meg et barn til med tiden, så spiral er uaktuelt for min del :p høres så vondt ut!

Mamma til Matheo <3

Jeg skal ha hormonspiral, hadde det før jeg ble gravid og var veldig fornøyd:) også et det deilig å slippe å ha mens:)

Jeg fikk hormonspiral etter at jeg fikk jenta mi i februar. Den ble satt inn i juni og jeg har blødd siden... Hører flere si at de slipper mens når de har den, men jeg må innrømme at jeg ser ikke så lyst på det akkurat nå... :p

Jeg fikk hormonspiral etter at jeg fikk jenta mi i februar. Den ble satt inn i juni og jeg har blødd siden... Hører flere si at de slipper mens når de har den, men jeg må innrømme at jeg ser ikke så lyst på det akkurat nå... :p
Jeg fikk satt inn hormonspiral etter sist fødsel, blødde i rundt 6-7 måneder etterpå. Hadde jeg vist den var så dyr, og at jeg kom til å blø så lenge etterpå, så hadde jeg aldri satt den inn, ikke når jeg kun skulle ha den i maks 1 år. Kommer nok til å sette inn en ny når jeg er ferdig med å få barn. Men denne gang blir det minipille eller p-pille. Sa til JM denne gang at det var håpløst og dumt å anbefale hormonspiral til førstegangsfødende.

P-sprøyte :) ble gravid på p-piller, så stoler definitivt ikke på de lengre ;) men kunne jo tenke meg et barn til med tiden, så spiral er uaktuelt for min del :p høres så vondt ut!

Mamma til Matheo <3

Hvorfor kan du ikke ha spiral dersom du skal ha flere?

Vi som ammer kan bare ha minipille eller hormonspiral, eller?

Vi som ammer kan bare ha minipille eller hormonspiral, eller?

Ja, tror det er kun det vi kan bruke.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg kan det, men jeg vet ikke om jeg hadde turt å sette den :p hørt så mye om at det er vondt

Mamma til Matheo <3
Så lenge man går til noen som vet hva de gjør på så kjenner man ingenting :) mange fastleger setter de inn, men jeg ville anbefalt en gynekolog til jobben :)

<3 lille spire <3

Jeg fikk satt inn hormonspiral etter sist fødsel, blødde i rundt 6-7 måneder etterpå. Hadde jeg vist den var så dyr, og at jeg kom til å blø så lenge etterpå, så hadde jeg aldri satt den inn, ikke når jeg kun skulle ha den i maks 1 år. Kommer nok til å sette inn en ny når jeg er ferdig med å få barn. Men denne gang blir det minipille eller p-pille. Sa til JM denne gang at det var håpløst og dumt å anbefale hormonspiral til førstegangsfødende.

Åhh, snakk om å ta fra meg alt håp om å snart være ferdig... :p
Så jeg har bare 4-5 måneder igjen...? Høres flott ut! :p

Her er det enda 3 uker til vi må tenkte på slikt.. Men etter første fikk jeg cerazette - og da blødde jeg hele tiden - så det er ikke aktuelt. Etter nr 2 fikk jeg hormonspiral - og hadde mye vondt (menssmerter og kramper), så etter et par år tok jeg den ut.. Så det frister heller ikke nå.. P-piller er heller ikke aktuelt. Så jeg vet ikke hva det blir til. Enten må en av oss steriliseres eller kondom... Tar ikke sjansen på ingenting heller - for nå har jeg 3 barn - akkurat sånn som jeg ønsker det :)

Jeg anbefaler ikke spiral. Jeg prøvde det en gang og hadde vondt lenge etterpå. Klarte ikke ha sex pga det gjorde vondt og det endte med at kroppen støtet den ut. Den løsna helt. Dessuten gjør det sykt vondt når de snitter opp for å sette den på plass.

Back
Topp