Prevensjon etter fødsel

Blødde også en stund etter hormonspiral, men fant ut at det var pga det kan bli litt ubalanse i østrogen/progesteron-balansen i underlivet pga spiralen kun har progesteron og ikke østrogen, slik at slimhinnene kan bli såre og lett blø. Både jeg og venninna mi brukte sånne vaginal-piller med østrogen, jeg brukte vel 3 stk ila 1,5 uke og da slutta jeg å blø =) Spurte selvsagt legen først, som sa det gikk helt fint å prøve. Det hjalp for venninna mi og =)
 
Hadde hormonspiral sist men vet ikke hva det blir nå. Om vi skal vente noen år med nestemann så blir det hormondpiral igjen men hvis vi vil ha en til kjapt blir det muligens p-pille før vi prøver på nytt
 
Samboeren min var plutselig ikke så sikker på at han bare vil ha 2 barn, så da tror jeg det blir babycomp på meg etter fødsel :)
 
Jeg venter på time til sterilisering (og håper mannen min bestemmer seg for å sterilisere seg før jeg får time)
Kommer sikkert til å bruke minipiller i mellomtiden, evt kondomer. Liker ikke hormonpreparater, så vil helst unngå det.
 
Kommer nok til å sette inn kobberspiral nå. Har en gutt på snart 15 mnd. så skal være sikker på at det ikke blir flere barn på en stund nå ;)
Skal ta det hos ei som bruker ultralyd etter at den er satt inn, for å sjekke at den sitter riktig.
Så får vi bare håpe at jeg slipper unna langvarig blødning. Takler det dårlig :p
 
Her blir det kondom te mannen skal sterilisere seg. Har prøvd mye forskjellig og ingenting passer for meg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp