Prevensjon etter fødsel

Lillemor21

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Augustmødrene 2014
Lurer på hvilken prevensjon dere blir å velge etter fødselen, og hvorfor? Har selv gått på p-piller og plaster, men det er veldig lenge siden nå. Så vet ikke helt hva jeg skal velge...


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Lurer veldig selv... Ble jo gravid på piller nå...


Sent from my iPhone
 
Jeg kommer til å sette inn hormonspiral, hadde det etter jeg fikk snuppa og har vært veldig fornøyd:) og gikk kjempe raskt å bli gravid etter den ble tatt ut (14 dager for å være nøyaktig), så den klusser ikke like mye med hele kroppen, siden hormonene virker lokalt. Et annet pluss er at jeg slipper mensen.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hehe interessant spørsmål, jeg ble gravid med første med p-piller. Prøvde minipiller en periode, det funka ikke for meg pga hyppige og langvarige blødninger. Fikk satt inn kobberspiral (jeg funker bedre uten hormoner) men etter nesten 2 år ble jeg gravid gitt. Sett bort fra det var jeg veeldig fornøyd med spiral, så muligens blir det hormonspiral. Eller sikreste av alle ; avholdenhet :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Bruker p-ring til vanlig, men kan ikke bruke det mens jeg ammer. Forbereder meg på kondom ett års tid :)

Er litt nyskjerrig på spiral, men vet ikke om jeg tør :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kondom i første om gang så får vi se etterhvert ..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har egentlig ikke lyst til å gå på noen slags form for hormonell prevensjon, men jeg kan ikke bli gravid på nytt rett etter denne heller... Blir sikkert P-piller som jeg vanligvis har gått på.


Sent from my iPad using BV Forum
 
brukte hormonspiral etter førstefødte. Veldig fornøyd. Man slipper å tenke noe på det. Det er det billigste prevensjonesmiddelet over tid, og sikreste.

I tillegg så får man i sg minst mulig mengde av hormoner daglig sammenlignet med andre hormonprevensjoner (altså alt utenom kobberspiral og kondom).

Ble hyperfort gravid etter uttak. Gikk ikke en måned engang. Husker gynen min sa at jeg ikke måtte bli overraska om jeg ble gravid med en gang etter uttak, det er noe med hormonboosten man får når man tar den ut som gjør at man lettere blir gravid i mnd etter uttaket.
 
Bruker fullsmming som prevensjon første 6 mndr hvis han blir like glad i puppen som storesøster. Gikk vel stortsett aldri mer enn 3 timer mellom hver amming før da, så da er det like sikker prevensjon som p-piller. Etter det vet jeg ikke... P-stav kanskje?
 
Etter min første fødsel brukte jeg mini piller. De virket ikke særlig bra på meg da jeg hadde blødninger i ca.3 mnd etter fødsel. Fikk satt inn hormonspiral og kunne ikke vært mer fornøyd. Beste prevensjonsmidlet jeg har prøvd i alle fall. Hadde veldig lite mens også, noe jeg syns er heeelt greit igrunn:)
Ble raskt gravid etter uttak. Kommer nok til å sette inn spiral etter denne fødselen også :)
 
Jeg brukte p-ring før graviditeten, men det er sikkert ikke anbefalt når man ammer (ikke sjekket). Jeg har hjerteformet livmor så gynekologen jeg var på tidlig UL til ville ikke anbefale spiral som prevensjon, for da kunne jeg risikere å bli gravid med spiral. Så vet ikke hva jeg skal bruke etterpå jeg...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sender sambo inn for å kutte strengen! :p men vurderer en hormonspiral for å slippe mensturasjon! Var så behagelig forrige gang :)


<3 lille spire <3
 
Jeg fikk satt inn en hormonellspiral sist. Angret som bare det. Blødde i 6 måneder etterpå. Og hadde jeg vist den var så dyr, så hadde jeg ikke giddet. Jeg tok den ut etter ca 15 måneder fordi vi ville ha en ny baby. Kommer ikke til å sette inn en ny før jeg er ferdig med alt som heter barn.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg fikk satt inn en hormonellspiral sist. Angret som bare det. Blødde i 6 måneder etterpå. Og hadde jeg vist den var så dyr, så hadde jeg ikke giddet. Jeg tok den ut etter ca 15 måneder fordi vi ville ha en ny baby. Kommer ikke til å sette inn en ny før jeg er ferdig med alt som heter barn.


Sent from my iPad using BV Forum
Hva betalte du?


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
1200kr eller no + legetimen. Jeg hadde kun planer om å ha den rundt et år, og da syns jeg det var dyrt og mye tull for et år. Var fornøyd med den etter jeg hadde hatt den i 7 måneder.


Sent from my iPad using BV Forum
 
1200kr eller no + legetimen. Jeg hadde kun planer om å ha den rundt et år, og da syns jeg det var dyrt og mye tull for et år. Var fornøyd med den etter jeg hadde hatt den i 7 måneder.


Sent from my iPad using BV Forum
Men burde man ikke vente i seks måneder etter fødsel før man setter den inn, eller har jeg lest feil? Ja for et år er var det litt mye, men for 5 år så er det en liten pris å betale :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Men burde man ikke vente i seks måneder etter fødsel før man setter den inn, eller har jeg lest feil? Ja for et år er var det litt mye, men for 5 år så er det en liten pris å betale :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

6 uker fikk jeg beskjed om av lege..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Back
Topp