Prevansjon

Utålmodigemeg

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Oktoberfruene 2018
Hvilke bruker dere, evt bivirkninger?
Kunne tenkt meg spiral, men rett bivirkninger som blødninger i hytt og pine...
 
P-stav og kjempefornøyd!

Ingen kjente bivirkninger utenom (tidvis) uregelmessig mens, men det er helt greit, for den kommer i så fall sjeldnere enn hva som er normalt. Hadde ingen lange, massive blødninger ved oppstart. Tror det gikk 9ish mnd før den kom i det hele tatt, men det kan jo ha vært pga amming. [emoji4]
 
Har hatt p-stav og spiral før graviditeten. La på meg 20 kg på begge deler. Og hadde konstant blødning i ett år. Så her bruker vi kondom.
Men alle er forskjellige, noen får masse bivirkninger og andre ingen
 
Hvilke bruker dere, evt bivirkninger?
Kunne tenkt meg spiral, men rett bivirkninger som blødninger i hytt og pine...

Hadde hormonspiral før svangerskapet og satt inn etter sistemann nå. Litt spotting og uregelmessig i starten, men nå har jg regelmessig mens og ingen problemer!!
 
Hvilke bruker dere, evt bivirkninger?
Kunne tenkt meg spiral, men rett bivirkninger som blødninger i hytt og pine...
Jeg satte inn hormonspiral med 3 års varighet da lillesnupp var 8 uker. Jeg ble ekstremt pms og blødde konstant. Blødde i 3 mnd sammenhengende etter innsett, og fikk deretter en syklus med mensen i 21-24 dager, og ei ukes opphold før neste runde. Hadde også konstante menssmerter som bare var litt mildere den uka jeg ikke blødde, for så å ta seg opp igjen. Jeg fjerna spiralen igjen i juni og det er den beste avgjørelsen jeg har tatt! Det skal også nevnes at jeg har vært vanskelig å regulere på p-piller også, og har hatt ustabil syklus på en rekke p-piller.
Jeg ser i felleskatalogen at spiralen med 5 års varighet (Mirena) er den som flest mister mensen av, så jeg kommer nok til å prøve den etter neste graviditet. Spiralene kan forresten fint tas ut når man ønsker, før det går 3 eller 5 år om man ønsker flere barn.

Nå bruker jeg NuvaRing, en p ring som man setter inn i skjeden, og tar ut etter tre uker (evt bsre setter inn ny og dropper mensen). Da har jeg en normal syklus og er bare pms i to dager før mensen. Har dog litt kraftigere menssmerter nå, enn jeg hadde før graviditeten, brukte samme prevensjonsmiddel før lillesnupp.
 
Jeg har spiral med 5 års varighet. Jeg hadde ingen blødninger, litt spotting i begynnelsen, så fikk jeg regelmessig mens og nå er den borte igjen og tilbake til spotting. Satt den inn i september i fjor. Er generelt fornøyd fordi vi slipper å tenke prevensjon, men er litt usikker på veien videre. Synes det er slitsomt med at det er så ustabilt, på p- piller og minipiller var det i alle fall regelmessig om ikke annet.
 
Back
Topp