Prevansjon

Fikk ganske spesielle og mange plager etter sex, gynekologen kunne ikke si sikkert at det var spiralen da men...
Ble fysisk syk etter sex :(
Ett av forsøkene ble å ta ut spiralen også måtte jeg ta inhalasjon av ventoline før sex :p Etter ca 1 år ble plagene borte. Merkelig opplegg og er jo bekymra for om det samme vil skje nå....
Det var hormon spiral, turte ikke prøve kobber da min mamma og storesøster ikke tålte den.
Huff da, hørtes ikke bra ut:o man reagerer jo ulikt på ting så.
Aah, det skjønner jeg. Er usikker på hvilken jeg vil prøve også. Får høre litt med de som kan det:)

Skal ikke bruke prevensjon:)

Har kikka litt på de typene å, men er de sikre nok liksom?
Vil absolutt ikke risikere å ryke på en smell og få nr 4 ;) hehe

De skal være det, men i bunn og grunn: finnes det nooooe som er helt sikkert? :P Storesøster kom til tross for angrepillen, så det er hvertfall ikke sikker prevansjon! Hehe, hadde ikke det som vane altså. Bare et eksempel på at det alltid er en liten sjans..

Men skjønner dere har nok med 3 ;D

De skal være det, men i bunn og grunn: finnes det nooooe som er helt sikkert? :P Storesøster kom til tross for angrepillen, så det er hvertfall ikke sikker prevansjon! Hehe, hadde ikke det som vane altså. Bare et eksempel på at det alltid er en liten sjans..

Men skjønner dere har nok med 3 ;D
Hehe, nei det er vel ikke mange typer prevansjon som er 100% sikkert!
Har hatt nok en diskusjon med mannen her ang sterilisering og han skulle vurdere det sterkt sa han ;)
Så da håper jeg at han kan komme over skrekken sin og få det gjort.
Er jo tross alt enklere og billigere for han enn meg :p

Siden jeg nå ble gravid på pilla, må det bli noe annet når vesla er ute. Tåler ikke østrogen, så har ikke så mange alternativer, tenker å gi kobberspiral en sjanse :)

Blir nok p-piller (minipiller) så lenge jeg ammer, så får vi se hvor lenge det er til vi kaster de ut vinduet for å begynne på 3.mann. Mannen ønsker to tette denne gangen å så lenge alt ligger til rette for det er jeg enig i det :) selv om det blir litt trist å vite at man plutselig er ferdig med å få barn!

Brukte hormonspiral etter de to første ungene. Nå er vi ferdige med barn og jeg har fått mannen på gli til å la seg bli sterilisert. Det er en mye mindre operasjon for menn enn kvinner, med færre komplikasjoner og raskere "recovery", så ikke aktuelt at jeg steriliserer meg. Kan også reversjeres for menn, men ikke for kvinner har jeg hørt. Og frem til han får gjort det blir det god gammeldags kondom tenker jeg ;)

Har hatt nok en diskusjon med mannen her ang sterilisering og han skulle vurdere det sterkt sa han ;)

Det er så sant! Du får få han til å gjøre det litt kjapt også, haha, har en venninne hvor samboeren skulle snippes i sommer, men to dager før fant de ut at hun var gravid med nr 5 ;) Nå blir det Iallefall ikke flere da... :)

Ja det fant jeg å at det var, har bare ikke tort å nevne det for gubben ennå :p

Her blir det kondom frem til jeg kan starte på p-piller de mini pillene liker ikke kroppen så det får bare bli sånn :p

Tror ikke vi skal bruke noe prevensjon.. Venter vårt første barn nå, og vi vil jo ha et barn til etter hvert :) helst innen to år. Men skjer det før, så skjer det :)
Om vi skal bruke noe så kan det kanskje bli minipillen cerazette. Brukte den før og var veldig fornøyd.

Ble gravid nå til tross for at jeg tok p-pille hver eneste dag til fast tid. Så vurderer å bytte slik at vi ikke har to små plutselig :p

Noen som har erfaringer med p-stav?
jeg brukte p-stav for noen år siden og var veldig fornøyd med den. var utrolig deilig å slippe å huske pille hver eneste dag! (jeg er utrolig dårlig til å husle å ta slikt daglig) jeg slapp unna mensen mestparten a tiden før den skulle tas ut, eneste kjipe var at på slutten så kom mensen litt sånn på måfå, ett par dager her og ett par dager der.

Har aldri brukt prevensjon før. Hadde sex for første gang 3 måneder før jeg flyte 19, ble gravid med engang. Og når dattera mi fylte 8 måneder, kom nr 2 som en overraskelse. Så her skal vi prøve både kondom og minipiller. Sterilisering er ikke en alternativ her. Så får overtale gubben med kondom og minipiller :)

Forresten, er minipiller på blåresept eller uten?

Går vel tilbake til p-ring. Synes den var helt grei (veldig greit å slippe å ta noe til samme tidspunkt hver dag); så får vi se hvor lenge vi venter med å prøve på nr 2 ^-^

Ingenting, regner jeg med.. Har ikke gått på noe prevensjon de siste 2 årene, og det har fungert veldig bra :)

Vil ikke tilbake på p-piller, gikk på det i mange år før jeg til slutt fant ut at div. problemer jeg har hatt kom av de ekstra hormonene. Prøvde p-ring også, det var ikke noe bedre. Får høre med legen hva hun foreslår. Etter et tungt svangerskap der jeg har vært sykemeldt nesten hele veien fra positiv test er det ikke ideelt å bli gravid igjen med en gang, så noe må det bli!

Blir nok hormon spiral igjen tenker jeg. Hadde kobberspiral en stund etter første fødselen, men ble gravid, fikk en sa og en cyste som sprakk og blødde i buken. Etter det anbefalte de meg å prøve hormonspiral i stedet. Den funket veldig fint. :)

Back
Topp